• Buradasın

    Meb'de ölçme ve değerlendirme yönetmeliği değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, MEB'de ölçme ve değerlendirme yönetmeliği değişti.
    Bu değişiklik, 9 Eylül 2023 tarihinde yürürlüğe giren "Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği" ile gerçekleşti 13.
    Yeni yönetmeliğe göre:
    • Okullarda sınav haftası uygulaması yapılacak ve sınav tarihleri öğretim yılı başında ilan edilecek 14.
    • Uygulamalı sınavlar hariç, birden fazla şubede okutulan derslerin sınavları ortak yapılacak 14.
    • Öğrencilerin gelişimi, oyun temelli değerlendirmeler ve ölçme araçları ile takip edilecek 14.
    • Uluslararası izleme araştırmaları (PISA ve TIMSS) ile ülkenin eğitimdeki gelişimi uluslararası düzeyde izlenecek 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.

    Ölçme değerlendirme kaça ayrılır?

    Ölçme değerlendirme üç ana kategoriye ayrılır: 1. Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenmiş bir kriter (ölçüt) kullanılarak yapılır ve her bireyin değerlendirme sonucu, kendi başarısına göre değerlendirilir. 2. Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarına göre sonradan belirlenen bir kriter kullanılır ve değerlendirme, bireyin grup içindeki başarısına göre yapılır. 3. Amaca Göre Değerlendirme: Eğitim sürecinin farklı aşamalarında yapılan değerlendirmeleri kapsar. Üç türü vardır: - Tanıma ve Yerleştirme: Öğrencilerin uygun eğitim programına yerleştirilmesi için yapılır. - Biçimlendirme ve Yetiştirme: Eğitim süreci devam ederken, öğrencilerin eksiklerini ve hatalarını belirlemek için yapılır. - Düzey Belirleme ve Değer Biçme: Eğitim sürecinin sonunda, öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Meb ortak sınav ve uygulamalı sınavlar yönerge ve ölçme ve değerlendirme yönergesini kim hazırlar?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ortak sınav ve uygulamalı sınavlar yönergesi ile ölçme ve değerlendirme yönergesini Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü hazırlar.

    Meb ortak sınav ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınavlarının ölçme ve değerlendirmesi şu şekilde yapılır: 1. Sınavların Uygulanması: Ortak yazılı sınavlar, Bakanlık veya il millî eğitim müdürlüğünce belirlenen tarih ve saatlerde sınıf/alan öğretmenlerince uygulanır. 2. Soruların Hazırlanması: Sınav soruları, il sınıf/alan zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürlüğü ile birlikte oluşturulan konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanır. 3. Puanlama: Cevap kâğıtlarının puanlanması, eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince veya okuldaki ilgili dersin öğretmenlerince yapılır. 4. Değerlendirme: Sınavların analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği görülen öğrenciler için gerekli iyileştirici önlemler alınır. 5. Sonuçların Duyurulması: Ortak yazılı sınavların sonuçlarına göre öğrenci toplu listeleri yayımlanmaz ve okullar arası karşılaştırmalı veri çıkarılmaz.

    Ölçme değerlendirme hangi eğitim sistemi öğesi ile ilgilidir?

    Ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin süreç öğesi ile ilgilidir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme önemlidir çünkü: 1. Öğrenci İlerlemesini Ölçme: Öğrencilerin bilgi ve beceri seviyelerini belirleyerek, hangi konularda zayıf olduklarını veya neleri anladıklarını ortaya çıkarır. 2. Öğretim İyileştirmesi: Değerlendirme sonuçları, öğretmenlere ders planlarını ve öğretim yöntemlerini iyileştirmeleri için veri sağlar, böylece eğitim kalitesini artırır. 3. Geri Bildirim: Öğrencilere kendi performansları hakkında geri bildirim sunarak, eksikliklerini anlamalarına ve gelecekteki çalışmalarını buna göre ayarlamalarına yardımcı olur. 4. Karar Alma Süreçlerine Destek: Okullar ve eğitim kurumları, öğrenci başarılarını değerlendirmek ve eğitim politikalarını belirlemek için bu sonuçları kullanır. 5. Bireyselleştirilmiş Eğitim: Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek, eğitimi daha bireyselleştirerek her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun öğrenme deneyimi sağlar.

    Meb ders değerlendirme ölçekleri nasıl yapılır?

    MEB ders değerlendirme ölçekleri, iki ana kategoride yapılabilir: proje ve performans ödevleri için ve yazılı sınavlar için. Proje ve Performans Ödevleri İçin Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçek, ödevin çeşitli kriterlere göre değerlendirilmesini içerir. Bazı kriterler şunlardır: Ödevin bilimsel olması; Resim, şema ve tablolarla desteklenmesi; Ders öğretmeni ile diyalog kurulması; Kaynakların analiz edilip sentezlenerek özgün bir ödev ortaya çıkarılması; Yazım, dilbilgisi ve dersin özel kurallarına uygun hazırlanması. Yazılı Sınavlar İçin Değerlendirme Ölçeği: MEB, öğretmenlerin uyguladıkları her yazılı sınav için sınav analizi ve başarı değerlendirme ölçeği hazırlamalarını zorunlu kılmıştır.