• Buradasın

    Mast özel eğitim ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim öğretmenleri, engelli bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak üzere çeşitli görevler üstlenirler 13. Bu görevler arasında:
    • Bireysel eğitim planları hazırlamak: Öğrencilerin özel gereksinimlerine göre eğitim programları oluşturmak 24.
    • Yeni beceriler kazandırmak: Özel gereksinimli öğrencilere yaşam, iş ve bağımsız yaşam becerileri öğretmek 24.
    • Rapor yazmak: Öğrencilerin gelişimleri hakkında detaylı raporlar hazırlamak 2.
    • İşbirliği yapmak: Ebeveynler, doktorlar, terapistler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmak 24.
    Ayrıca, özel eğitim öğretmenleri kamu ve özel okullar, rehabilitasyon merkezleri, terapi kurumları ve üniversitelerde çalışabilirler 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, öğrencilerin engel türüne ve eğitim kademesine göre değişiklik gösterir. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için: Yabancı dil dersi zorunlu değildir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafif düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlkokulda din kültürü ve ahlak bilgisi, ortaokulda ise din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur. Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlköğretim kademesinde özel eğitim uygulama okulu haftalık ders çizelgesi, ortaöğretim kademesinde ise özel eğitim uygulama okulu (III. kademe) haftalık ders çizelgesi uygulanır. Özel eğitim kurumlarında uygulanan dersler ve programlar, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne tabidir.

    Özel eğitim yöntemleri nelerdir?

    Özel eğitimde kullanılan bazı yöntemler: Uygulamalı Davranış Analizi (ABA). Resim Değişimine Dayalı İletişim Sistemi (PECS). Sosyal Hikayeler. ETEÇOM (Etkileşimli ve Teknolojik Çocuk Öğrenme Modeli). OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı). Floortime (Yerde Oyun Zamanı). Eş Zamanlı İpucuyla Öğretim. Doğal Öğretim Uygulamaları. Zihin Kuramı Sosyal Beceriler Oyunları. İleri Zincirleme Yöntemi. Ayrıca, olay tabanlı öğrenme, problem tabanlı öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve işbirliğine dayalı öğretim gibi genel öğretim yöntemleri de özel eğitimde kullanılmaktadır. Özel eğitim yöntemleri, bireyin ihtiyaçlarına göre belirlenir ve uzman personel tarafından uygulanır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki temel farklar şunlardır: Özel Eğitim: Gelişim alanları/özellikleri itibariyle normal yaşıtlarından olumlu veya olumsuz şekilde farklılık gösteren kişilere yönelik verilen eğitimi ifade eder. Zihinsel, bedensel, işitsel, görme veya öğrenme güçlüğü gibi alanlardaki eksiklikleri olan bireyler kadar üst düzey öğrenme kapasitesine sahip, dâhi çocuklar için verilen eğitimi kapsar. Özel eğitim faaliyetleri, devlete ait resmi okullar tarafından yürütülebildiği gibi Milli Eğitim Bakanlığının iznine bağlı olarak özel şahıslar tarafından kurulan ve işletilen kurum ve kuruluşlar tarafından da yürütülebilir. Özel Öğretim: Özel girişimciler tarafından açılarak işletilen çeşitli tür ve düzeylerdeki kurslar, dershaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel okullar, öğrenci etüt eğitim merkezleri ve benzeri kurumları kapsar. Bu kurumlar, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı olarak hizmetlerini yürütür.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.