• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maârif-i Umûmiye, Osmanlı Devleti'nde 1857 yılında kurulan ve Cumhuriyet döneminde Maarif Vekâleti adını alan eğitim işlerinden sorumlu nazırlıktır 15.
    Maârif-i Umûmiye Nizamnâmesi ise, 1869 yılında hazırlanan ve Osmanlı eğitim sisteminde köklü değişikliklere yol açan bir hukuki metindir 23. Bu nizamname ile:
    • İlkokulların yapısı ve öğretmenlerin mesleki formasyonu önem kazanmış, ilkokullar medresenin etki alanından çıkarılmıştır 23.
    • Müslüman, gayrimüslim ve ecnebi okullar ortak bir yasal çatı altında birleştirilmek istenmiştir 23.
    • Kız ve erkek çocukları için sıbyan mektepleri zorunlu hale getirilmiştir 3.
    • Eğitim, medreseden uzaklaşarak modern bir yapıya kavuşmuştur 3.
    Nizamname, 1880 yılında uygulamaya konulabilmiştir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi nedir?

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi, Osmanlı Devleti'nde 1869 yılında Maarif Nazırı Saffet Paşa tarafından hazırlanan ve Osmanlı eğitim sisteminde kapsamlı düzenlemeler getiren bir yasadır. Nizamnamenin bazı amaçları: İlköğretimin zorunlu hale getirilmesi. Okulların sınıflandırılması. Öğretmenlerin mesleki formasyonuna önem verilmesi. Müslüman, gayrimüslim ve ecnebi okulların ortak bir yasal çatı altında birleştirilmesi. Eğitimin finansmanının sağlanması. Nizamname, 1880 yılına kadar tam olarak uygulanamamıştır.

    Maarif ne anlama gelir?

    Maarif kelimesi, Arapça kökenli olup "bilgi, kültür, eğitim ve öğretim sistemi" anlamlarına gelir. Ayrıca, "maarifçi" eğitimci anlamına gelirken, "maarifçilik" ise aydınlanma ve herhangi bir konu üzerinden bilgilenerek bu doğrultuda aydınlanma anlamlarında kullanılır. Osmanlı döneminde ise "maarif" kelimesi, Millî Eğitim Bakanlığı'nın karşılığı olan "Maarif Nezareti" şeklinde devletin eğitimle ilgili kurumlarını ifade etmek için kullanılırdı.

    Maarif Bakanlığı ne iş yapar?

    Türkiye Maarif Vakfı, yurt dışında Türkiye Cumhuriyeti adına eğitim faaliyetleri yürütür. Başlıca görevleri: Okul ve eğitim kurumları açmak. Eğitim programları planlamak ve müfredat oluşturmak. Öğretmen yetiştirmek ve istihdam etmek. Burs ve destek programları sağlamak. Eğitim materyalleri geliştirmek. Eğitim diplomasisi yürütmek. Türkiye Maarif Vakfı, kamu yararına çalışan uluslararası bir eğitim kuruluşudur.

    Maarif-i Umumiye Nezareti'nin görevleri nelerdir?

    Maarif-i Umumiye Nezareti'nin (Eğitim Bakanlığı) bazı görevleri: Eğitimin planlanması ve denetlenmesi. Eğitim sisteminin düzenlenmesi ve modernleştirilmesi. Medrese sisteminden uzaklaşarak, idadi mekteplerinin kurulması. Öğretmenlerin yetiştirilmesi. Gayrimüslim okullarının denetlenmesi. Okul, müze, kütüphane ve matbaaların yönetimi. Eğitimle ilgili yasal düzenlemelerin yapılması. 1869 yılında çıkarılan Maarif-i Umûmiye Nizamnâmesi ile bu görevler daha da detaylandırılmıştır.

    Umumi ve umumiyet itibariyle ne demek?

    Umumi, "genel" veya "herkesle ilgili" anlamına gelir. Umumiyet, "genellik" demektir. "Umumiyet itibariyle" ifadesi ise "genellikle", "umumi olarak" veya "genel olarak" anlamlarına gelir.

    Maarif teşkilatı kanunu nedir?

    Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun, 22 Mart 1926 tarihinde Türkiye'de kabul edilen ve ilkokul, lise ve yükseköğretimin belirli esaslara göre düzenlenmesini sağlayan kanundur. Kanunun bazı temel ilkeleri: Devletin izni olmadan okul açılamaz. Okullarda okutulacak dersler ve öğretim yöntemleri belirlenir. Milli Eğitim Bakanlığı kurulur ve okul açma yetkisi sadece bu bakanlığa verilir. İlköğretim ücretsiz ve zorunludur. Karma eğitim ilkesi kabul edilir. Yabancı okullarda Türkçe, Tarih, Coğrafya ve Felsefe dersleri Türk öğretmenler tarafından okutulur. Hadis, Tefsir ve Fıkıh Tarihi gibi dersler müfredattan kaldırılır.

    Maarif-İ Umumiyye Nizamnamesi'nin hazırlanmasında hangi ilkeler etkili olmuştur?

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi'nin hazırlanmasında etkili olan bazı ilkeler: Modernleşme: Geleneksel medrese eğitiminden vazgeçilerek modern bir eğitim sisteminin oluşturulması amaçlanmıştır. Merkeziyetçilik: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki farklı türdeki okulların tek bir çatı altında birleştirilmesi ve denetlenmesi hedeflenmiştir. Osmanlıcılık: Müslüman, gayrimüslim ve ecnebi okullarının müşterek bir hukuki çatı altında birleştirilmesi istenmiştir. Zorunlu Eğitim: Sıbyan mekteplerinin kız ve erkek çocukları için zorunlu hale getirilmesi kararlaştırılmıştır. Öğretim Birliği: Okullar arasında dil ve öğretim birliği sağlanmıştır. Öğretmen Eğitimi: Öğretmen okullarının açılması ve öğretmenlerin mesleki formasyonuna önem verilmesi kararlaştırılmıştır. Finansman: Eğitim için vergi getirilmesi ve halkın bağışta bulunmasının sağlanması öngörülmüştür.