• Buradasın

    M.8.5.1.1 Bir olaya ait olası durumları belirler kazanım nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    M.8.5.1.1 kazanımı, bir olaya ait olası durumları belirleme konusunu ifade eder 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    M.8.5.1.3. Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının olasılık değerinin eşit olduğunu ve bu değerin 1/n olduğunu açıklar. kazanımı ile ilgili soru nedir?

    M.8.5.1.3. kazanımı ile ilgili bir soru örneği: Bir zar atıldığında üst yüze gelen sayının olası durumları 1, 2, 3, 4, 5 ve 6 olmak üzere 6 tanedir Çözüm: Üst yüze gelen sayının 3 gelme olasılığı, istenen olayın çıktı sayısının (3) tüm olası durumların sayısına (6) oranıdır: 1/6.

    Fen bilimleri kazanımları nasıl belirlenir?

    Fen bilimleri kazanımları, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini ifade eden ölçütler olarak belirlenir. Bu kazanımlar genel olarak şu başlıklar altında toplanabilir: 1. Gözlem Yapma Becerisi: Öğrencilerin doğal olayları gözlemleyerek veri toplama ve akıl yürütme yeteneği. 2. Deney Yapma ve Sonuç Çıkarma: Çeşitli deneyler aracılığıyla fen bilimleri konseptlerini pratiğe dökme. 3. Problem Çözme Becerisi: Bilimsel metotlarla sorunları tanımlama ve çözme. 4. Eleştirel Düşünme: Verilerin analizi, hipotezlerin değerlendirilmesi ve bilimsel kanıtların araştırılması. 5. Bilimsel Tutum ve Değerler: Merak, araştırma isteği ve sürekli öğrenme gibi değerlerin önemi. Kazanımların belirlenmesinde ayrıca disiplinler arası ilişkiler ve sürdürülebilirlik bilinci gibi konular da dikkate alınır.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, eğitim süreçlerinde öğrencilerin sahip olması beklenen bilgi, beceri ve tutumları tanımlamak için kullanılır. Bilişsel gelişim alanında bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: 1. Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. - Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır, sorular sorar, ayrıntıları açıklar. 2. Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. - Göstergeleri: Tahminini söyler, ipuçlarını açıklar, gerçek durumu inceler, tahmini ile karşılaştırır. 3. Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. - Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler, hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır. 4. Kazanım 4: Nesneleri sayar. - Göstergeleri: İleriye/geriye doğru ritmik sayar, belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir, saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler eğitim sürecinde belirli yöntemlerle belirlenir ve ölçülür. İşte bu sürecin adımları: 1. Kazanımların Belirlenmesi: Kazanımlar, öğrencilerin eğitim sürecinde elde etmeleri gereken bilgi, beceri ve davranışları ifade eder. 2. Göstergelerin Seçimi: Göstergeler, kazanımların ne ölçüde gerçekleştirildiğini belirlemek için kullanılan ölçüm araçlarıdır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Kazanım ve göstergelerin belirlenmesi sürecinde, çocukların ilerlemesini takip etmek ve gerektiğinde müdahale etmek için gözlem, performans görevleri ve portfolyolar gibi araçlar kullanılır. 4. Uygulama ve İzleme: Eğitimciler, kazanımları ders planlarına ve öğretim materyallerine entegre ederek çocuklara bu hedefleri ulaşmaları için destek sağlarlar.

    Bir olaya ait kaç olası durum vardır?

    Bir olaya ait olası durum sayısı, deneyde elde edilebilecek tüm sonuçların toplamıdır.

    Kazanım örnekleri nelerdir?

    Kazanım örnekleri üç ana kategoride toplanabilir: bilişsel, duyuşsal ve psikomotor. 1. Bilişsel Kazanımlar: - Matematiksel problemleri çözme. - Tarih bilgisi: Tarihi olayları ve dönemleri tanıma. - Bilimsel yöntemi anlama: Deney yapma ve sonuçları analiz etme. 2. Duyuşsal Kazanımlar: - Empati geliştirme: Başkalarının duygularını anlama. - Takım çalışmasına katılım: Grup içinde iş birliği yapma. - Sanat ve estetik anlayışı: Sanat eserlerini değerlendirme. 3. Psikomotor Kazanımlar: - Sporda becerilerin gelişimi: Teknik becerileri öğrenme ve uygulama. - Sanat ve el işleri: Resim yapma, müzik aleti çalma. - Laboratuvar çalışmaları: Doğru ekipman kullanma ve güvenli uygulamaları öğrenme.