• Buradasın

    Lisansüstü dersler bloom taksonomisine göre kaçıncı seviye olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lisansüstü derslerin Bloom Taksonomisine göre kaçıncı seviye olduğu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Bloom Taksonomisinin seviyeleri hakkında bilgi verilebilir.
    Bloom Taksonomisi, öğrenme hedeflerini basitten karmaşığa doğru altı kademede sınıflandırır 3:
    1. Hatırlama (Remember) 3. En temel seviye, öğrenenlerden bilgi hatırlamalarını ve geri çağırmalarını ister 3.
    2. Anlama (Understand) 3. Bu aşamada öğrenenler, bilginin ne anlama geldiğini kavramaya başlar 3.
    3. Uygulama (Apply) 3. Öğrenilen malzemelerin ve konuların yeni durumlarda kullanılmasıdır 3.
    4. Analiz (Analyze) 3. Bilgileri kısımlarına ayırabilme becerisidir 3.
    5. Değerlendirme (Evaluate) 3. Bir amaç için verilen malzemelerin değerini yargılama yeteneğidir 3.
    6. Yaratma (Create) 3. Öğrenenlerin bilgiyi kullanarak yeni bir şey tasarlamasını veya problem çözmede özgün çözümler üretmesini bekler 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, 2001 yılında Anderson ve Krathwohl'un koordinatörlüğünde yapılan revizyon ile bilişsel alanın iki boyutlu bir yapıya dönüştürülmesidir. Orijinal Bloom taksonomisi, bilişsel alanı tek boyutlu olup, altı hedef düzeyine ayrılmıştır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme. Revize edilmiş taksonomi ise iki boyutlu bir yapı sunar: 1. Bilgi boyutu: Olgusal, kavramsal, işlemsel ve bilişüstü bilgi türlerini içerir. 2. Bilişsel süreç boyutu: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratma (sentez yerine) basamaklarını içerir. Bu revizyon, bilgi basamağındaki isim ve fiil yapısının uyumsuzluğunu gidermek ve öğretimin planlanması sürecine yenilikler getirmek amacıyla yapılmıştır.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yapısal Değişiklikler: - Orijinal Taksonomi: Altı ana basamak (Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, Değerlendirme) içerir ve bu basamaklar katı bir hiyerarşiye sahiptir. - Yenilenmiş Taksonomi: Bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu olmak üzere iki boyutlu bir yapı sunar. Bilişsel süreç boyutu, fiil formuna dönüştürülmüş altı basamaktan oluşur: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme, Yaratma. 2. Basamak İsimleri ve Sıralama: - Orijinal Taksonomi: "Sentez" ve "Değerlendirme" basamakları yer değiştirir. - Yenilenmiş Taksonomi: "Sentez" basamağı "Yaratma" olarak adlandırılır ve en üst basamağa yerleştirilir. "Değerlendirme" basamağı ise bir alt basamağa, "Yaratma"nın yerine alınır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: - Orijinal Taksonomi: Ölçme işlemleri genellikle çoktan seçmeli testlere odaklanır. - Yenilenmiş Taksonomi: Değerlendirme basamağı için ölçme araçları içerir, bu da basamağı daha anlaşılır hale getirir. 4. Kullanım Alanı: - Orijinal Taksonomi: Daha çok yükseköğretim seviyesindeki hedeflere örnekler verir. - Yenilenmiş Taksonomi: İlköğretim ve ortaöğretim seviyesindeki hedeflere yönelik hazırlanmıştır.

    Bloom taksonomisi kaç seviye?

    Bloom Taksonomisi, altı seviyeden oluşur. Bu seviyeler, 2001 yılında yapılan revizyonla şu şekilde adlandırılmıştır: 1. Hatırlama (Remember). 2. Anlama (Understand). 3. Uygulama (Apply). 4. Analiz Etme (Analyze). 5. Değerlendirme (Evaluate). 6. Yaratma (Create). İlk sürümde ise seviyeler şu şekildeydi: 1. Bilgi (Knowledge). 2. Kavrama (Comprehension). 3. Uygulama (Application). 4. Analiz (Analysis). 5. Sentez (Synthesis). 6. Değerlendirme (Evaluation).

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin kelimeleri, bilişsel alan için şu şekildedir: Bilgi. Kavrama. Uygulama. Analiz. Sentez. Değerlendirme. Duyuşsal ve psikomotor alanlar için de farklı basamaklar bulunmaktadır.

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme nedir?

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme, Bloom'un revize edilmiş taksonomisi gibi sınıflamalara dayanarak yapılan değerlendirme süreçlerini ifade eder. Bloom'un revize edilmiş taksonomisine göre ölçme değerlendirme şu özellikleri içerir: Gerçek yaşam problemleri ve uygulamalı etkinlikler: Gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin çözümü için uygulamalı etkinliklere odaklanılır. Üst düzey düşünme becerileri: Problem çözme ve derin anlama vurgulanır; öğretmenler öğrencilere strateji analizinde yardımcı olur. Performans değerlendirme: Bilginin tekrarı yerine yapılandırılması hedeflenir ve performans değerlendirme için dereceli puanlama anahtarları (rubrik) kullanılır. Çoklu yaklaşım: Ölçme ve değerlendirmede çeşitlilik ön plandadır. Ayrıca, biçimlendirici değerlendirme ve sonuca yönelik değerlendirme gibi farklı değerlendirme türleri de taksonomiye göre ölçme değerlendirmenin bir parçasıdır.