• Buradasın

    Eğitim ve geliştirme süreci nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim ve geliştirme süreci şu aşamalardan oluşur:
    1. Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Bireysel, kurumsal ve toplumsal gereksinimlerin analizi yapılır 25. Bu aşamada, mevcut durum ile istenilen durum arasındaki fark belirlenir 3.
    2. Programın Planlanması: Çalışma ekibi oluşturulur, sürecin süresi ve adımları planlanır 2. Ayrıca, kimlerin hangi amaçlarla sürece dahil edileceği belirlenir 2.
    3. Tasarının Hazırlanması: Programın ögeleri olan hedefler, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları belirlenir 2.
    4. Programın Uygulanması: Tasarlanan programın pilot uygulaması yapılır, veriler toplanır ve programın aksayan yönleri tespit edilir 2.
    5. Programın Değerlendirilmesi: Programın etkililiği hakkında karar verilir, uygulama süreci incelenir ve programın uygunluğuna karar verilir 2.
    6. Programa Süreklilik Kazandırılması: Program, elde edilen verilerle sürekli olarak geliştirilir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim program geliştirme çıkmış sorular nelerdir?

    Eğitim program geliştirme ile ilgili çıkmış bazı sorular şunlardır: 1. Hedef davranışların değerlendirilmesi. Geliştirilen bir programda kazandırılmak istenen davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını tespit etmek amacıyla yapılan değerlendirme hangisidir? Cevap: Öğrenmeleri izleme amaçlı. 2. Program tasarım yaklaşımları. Seda öğretmen, program geliştirme dersinde tasarım yaklaşımları konusunu işlerken, öğrencilerden "Geniş alanlar tasarımı" ile ilgili örnekler vermelerini ister. Muhammed'in verdiği örneği çok beğenir ve ona aferin der. Seda öğretmenin Muhammed'e aferin dediğinde, hangi değişkenleri kullanmış olur? Cevap: İpucu ve pekiştirme. 3. Bilişsel alan düzeyleri. Türkçe dersi öğretmeninin öğrencilerinin kompozisyon yazma düzeyine gelebilmeleri için en az hangi düzeyde olmaları gerekir? Cevap: Uygulama. 4. Program geliştirme süreci. 5. Eğitim programının öğeleri.

    Eğitim planlaması kaça ayrılır?

    Eğitim planlaması iki ana kategoriye ayrılır: 1. Ünitelendirilmiş Yıllık Plan: Bir öğretim yılı süresince ders verilecek sınıflarda, belirli üniteleri veya konuları hangi aylarda ve yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleneceğini gösteren plan. 2. Günlük Plan: Bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan kazanımları, konuları, deneyleri, tartışma sorularını, ödevleri ve ders araç-gereçlerini içeren, zümre öğretmenlerinin ortak katkısıyla hazırlanan plan. Ayrıca, gezi-gözlem planı ve deney planı gibi daha spesifik planlar da eğitim planlamasının bir parçasıdır.

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme nedir?

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme, düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme olarak adlandırılır. Bu değerlendirme türü, öğrencinin belirli bir eğitim süreci sonundaki seviyesini, ulaştığı noktayı bildirmek amacıyla yapılır.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde değerlendirme yöntemleri şunlardır: 1. Sınavlar: Öğrencilerin bilgi seviyelerini ölçmek için yapılan testler. 2. Performans Değerlendirmeleri: Öğrencilerin öğrendikleri konuları uygulama becerileriyle birleştirdikleri değerlendirme. 3. Gözlem: Öğrencilerin sınıf içindeki davranışları ve öğrenme süreçlerindeki ilerlemelerinin gözlenmesi. 4. Portfolyo: Öğrencilerin öğrenme sürecini yansıtan materyallerin bir araya getirildiği değerlendirme. 5. Vaka Analizi: Öğrencilerin belirli bir senaryo veya durum hakkında düşünerek analiz yapmaları ve çözüm önerileri sunmaları. 6. Proje: Öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapmaları ve bir sunum hazırlamaları. 7. Kendi Kendini Değerlendirme: Öğrencilerin kendilerini ve öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri. 8. Eş Değerlendirme: Öğrencilerin birbirlerinin performansını değerlendirmeleri.

    Eğitim planı nasıl hazırlanır örnek?

    Eğitim planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kazanımların Saptanması: Ünitelendirilmiş yıllık plana uygun olarak öğrencilerin ne yapacağını tanımlayan kazanımların belirlenmesi. 2. İçeriğin Belirlenmesi: Kazanımlara ulaşmayı sağlayacak içeriğin analiz edilmesi ve konunun ayrıntılarının kararlaştırılması. 3. Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması: Kazanımlara ulaştırıcı etkinliklerin belirlenmesi ve sıraya konulması. 4. Öğrenme Materyallerinin Seçimi: Ders kitabı, okuma materyalleri, resimler, videolar gibi materyallerin seçimi. 5. Değerlendirme Etkinliklerinin Belirlenmesi: Öğrencilerin öğrenme düzeyinin belirlenmesi için değerlendirme sürecinin de planlanması gerekir. Örnek bir eğitim planı şöyle olabilir: Ders: Sosyal Bilgiler Sınıf: 4 Konu: Doğal Afetler Süre: 4 ders saati Dikkat Çekme: Kuzeyimizde Karadeniz, güneyimizde Akdeniz, batımızda Ege Denizi varsa ben kaç yaşında olurum?. Güdüleme: Bu derste, bilgisayarınızda çalışırken ekran donduğunda ne yapacağınızı öğreneceksiniz. Gözden Geçirme: Bu dersin sonunda, Excel programını kimseden yardım almadan kullanabileceksiniz. Derse Giriş: Excel çalışma sayfası hazırlama, veri tabanı oluşturma, dört işlem yapma becerileri kazanılacak. Bireysel ve Grupla Öğrenme Etkinlikleri: Öğretmenin anlatımları ve yol, hız ve zaman problemlerinin çözümü. Özet: Dersin sonunda ana noktalar vurgulanarak, önceki ve sonraki konularla bağlantısı kurulacak. Ölçme ve Değerlendirme: Excel'de toplama işlemi nasıl yapılır? Saatte 90 km hızla giden bir otobüs 4 saatte kaç km yol alır?.

    Eğitim program geliştirme hangi derslerde değerlendirilir?

    Eğitim program geliştirme konuları, aşağıdaki derslerde değerlendirilir: 1. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Bu ders, eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kapsar. 2. Program Geliştirme: Bu ders, eğitim programlarının hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleri arasındaki ilişkileri inceler. 3. Eğitim Bilimleri: Genel olarak eğitim programlarının tasarımı ve geliştirilmesi, eğitim bilimlerinin bir parçası olarak ele alınır.

    Eğitim kültürü nasıl geliştirir?

    Eğitim kültürünü geliştirmek için aşağıdaki stratejiler uygulanabilir: 1. Müfredatın Çeşitlendirilmesi: Eğitim programlarına farklı kültürleri temsil eden içerikler eklemek. 2. Kültürlerarası Etkileşimin Teşvik Edilmesi: Uluslararası öğrenci değişim programları düzenlemek, konuk konuşmacılar davet etmek ve kültürel etkinlikler düzenlemek. 3. Öğretmenlerin Eğitimi: Öğretmenlere kültürel farkındalık eğitimleri vermek ve farklı kültürel geçmişlere sahip öğretmenleri işe almak. 4. Dil Öğreniminin Desteklenmesi: Yabancı dil eğitimini teşvik etmek ve çok dilli eğitim materyalleri geliştirmek. 5. Teknolojiden Yararlanma: Sanal gerçeklik uygulamaları ve çevrimiçi platformlarla farklı kültürleri deneyimlemek. 6. Aile ve Toplum Katılımı: Aileleri kültürel etkinliklere dahil etmek ve yerel kültürel organizasyonlarla ortaklıklar kurmak. Ayrıca, okul kültürü oluşturmak için de: - Okulun değerlerini belirlemek ve bu değerler doğrultusunda bir iletişim ortamı sağlamak. - Öğrencilerin karar alma süreçlerine katılımını teşvik etmek ve geri bildirimlerini değerlendirmek. - Dijital dönüşüm ve teknolojik entegrasyonu sağlamak.