Buradasın
John Dewey ve Lev Vygotsky'nin teorik yaklaşımları erken çocukluk döneminde aktif öğrenme uygulamalarını nasıl etkiler?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
John Dewey ve Lev Vygotsky'nin teorik yaklaşımları, erken çocukluk döneminde aktif öğrenme uygulamalarını şu şekillerde etkiler:
John Dewey:
- Yaparak Öğrenme: Dewey'e göre çocuklar, deneyimleyerek ve yaşayarak öğrenirler 1. Bu nedenle, erken çocukluk döneminde aktif öğrenme, çocukların doğrudan katılımını gerektiren, gerçek hayat senaryolarına dayalı aktivitelerle desteklenmelidir 5.
- Sosyal Etkileşim: Dewey, öğrenmenin sosyal bir süreç olduğunu vurgular ve okulun, çocukların toplumsal değerleri öğrendiği bir ortam olması gerektiğini belirtir 1. Bu, grup çalışmaları ve akran öğrenimi gibi sosyal etkileşimleri teşvik eden yöntemlerle uygulanabilir 2.
- Öğretmenin Rolü: Dewey'e göre öğretmen, rehberlik eden ve çocukların kendi başlarına problem çözmelerine izin veren bir rol oynamalıdır 1.
Lev Vygotsky:
- Sosyokültürel Teori: Vygotsky, öğrenmenin sosyal ve kültürel boyutlarını ön plana çıkarır 24. Erken çocukluk döneminde bu, çocukların dil, düşünce ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan oyun ve grup aktiviteleri yoluyla uygulanabilir 2.
- Yakınsal Gelişim Alanı: Vygotsky'nin ZPD kavramı, çocukların kendi başlarına yapamadıkları, ancak bir rehber eşliğinde başarabilecekleri görevleri tanımlar 34. Bu, bireysel farklılıkları dikkate alan ve her çocuğun güçlü yönlerini destekleyen farklılaştırılmış öğretim yöntemleriyle ilişkilendirilebilir 3.
- Özel Konuşma: Vygotsky, çocukların kendi kendilerine konuştukları özel konuşmanın, onların kendi davranışlarını yönlendirmelerine ve yönetmelerine yardımcı olduğunu belirtir 5. Bu, çocukların kendi kendilerini motive etmeleri ve problem çözmeleri için teşvik edilmeleriyle desteklenebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: