• Buradasın

    İsmail Hakkı Baltaçıoğlu hangi akıma mensuptur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İsmail Hakkı Baltacıoğlu, eğitim reformu akımının Türkiye'deki en büyük temsilcisidir 14.
    Ayrıca, milli kaynaklar doğrultusunda batılılaşma görüşünü savunmuştur 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    İsmail Hakkı baltacıoğlu'nun Yeni Adam dergisindeki amacı nedir?

    İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun Yeni Adam dergisindeki amacı, halkı aydınlatmak, eğitmek ve öğretmektir. Baltacıoğlu, dergiyi bir "okul" olarak nitelendirmiş ve aracılığıyla dersler vermiştir. Ayrıca, Yeni Adam ile Cumhuriyet ideolojisinin yeni insanını bilimle yoğurmak istenmiştir.

    İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun eserleri nelerdir?

    İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun eserleri çeşitli alanlarda yoğunlaşmıştır: 1. Hikaye ve Romanlar: - "Yalnızlar" (hikaye, 1942) - "Batak" (roman, 1942). 2. Tiyatro Eserleri: - "İnanmak" (1939) - "Salt Çelebi" (1939) - "Hayvanlar" (1939) - "Akıl Taciri" (1940) - "Kafa Tamircisi" (1940) - "Andaval Palas" (1940) - "Kütük" (1946) - "Dolap Beygiri" (1949) - "Karagöz Ankara'da" (1949) - "Küçük Şehit" (1961). 3. Felsefe Kitapları: - "Kalbin Gözü" (1922) - "Rousseau'nun Terbiye Felsefesi" (1925) - "Felsefe" (1938). 4. Sosyoloji Kitapları: - "Maarifte Siyaset" (1918) - "Tarih ve Terbiye" (1933) - "Türk'e Doğru" - "Batı'ya Doğru" (1943) - "Ziya Gökalp" (1966). 5. Estetiğe Dair Eserleri: - "Demokrasi ve Sanat" (1931) - "Sanat" (1934) - "Tiyatro" (1941) - "Karagöz Tekniği ve Estetik" (1942) - "Türklerde Yazı Sanatı" (1958). 6. Dinî Eserleri: - "Kur'an Tercümesi" (1957) - "Büyük Tefsir" (1961).

    İsmail Hakki Baltacioglu neyi savunur?

    İsmail Hakkı Baltacıoğlu, eğitimde reform ve yeni bir toplum inşası için gerekli olan değişiklikleri savunmuştur. Başlıca görüşleri: Eğitimin amacı: Baltacıoğlu'na göre eğitim, fertlerde bir şahsiyet oluşturmayı hedeflemelidir. Eğitim anlayışı: Eğitim anlayışını beş ana ilkeye dayandırmıştır: kişilik, çevre, çalışma, üretim-ürün ve başlatma. Köy Enstitüleri: Köy Enstitülerinin temelini oluşturan "içtimai mektep" fikrini savunmuştur. Tiyatro kullanımı: Tiyatronun eğitim yöntemi olarak kullanılmasına öncülük etmiştir. Milliyetçilik: Milliyetçiliği dil, din ve sanatla tarif etmiş, bu üç olgunun toplumun geleneğini oluşturduğunu savunmuştur. Ayrıca, din, dil ve sanatın toplumun diğer kurumlarını etkilediği ve bu üç kuvvetin olmadan toplumun var olamayacağı veya gelişemeyeceği görüşünü de savunmuştur.