• Buradasın

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı neden kaldırıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının kaldırılma nedenleri arasında, hükümete yakın Eğitim-Bir-Sen'in talepleri ve müfredatta yapılan düzenlemeler bulunmaktadır 235.
    Eğitim-Bir-Sen, ders kitabında yer alan Atatürk ilkelerinin günümüzde geçerliliğinin kalmadığını ve bu derslerin kazanımlarının öğrenciler tarafından yeterince dikkate alınmadığını belirtmiştir 35. Ayrıca, inkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinin müfredattan çıkarılması, din ve ahlak eğitiminin birinci sınıftan itibaren verilmesi gibi önerilerde bulunmuştur 25.
    Milli Eğitim Bakanlığı, 2018 yılında ders kitabında Atatürk ilkelerinin kapsamlı şekilde anlatıldığı Atatürkçülük ünitesini kaldırmıştır 4. Bunun yanı sıra, Sevr'i onaylayanların vatan haini ilan edildiği ifadeler ve Şeyh Sait Ayaklanması ile Menemen Olayı da ders kitabından çıkarılmıştır 4.
    Bu tür değişiklikler, Danıştay'ın kararına rağmen Eğitim İş Genel Sekreteri Ebru Sungar tarafından eleştirilmiş ve mücadele edileceği belirtilmiştir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi neden önemli?

    İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel değerlerini ve devrimlerini gelecek nesillere aktarmak için önemlidir. Bu dersin önemi şu noktalarda toplanabilir: Milli birlik ve beraberlik: Ders, milli birlik ve beraberliğin sağlanmasında ortak bir tarih bilinci oluşturur. Atatürkçü düşünce sistemi: Öğrencilere Atatürk'ün ilke ve inkılâplarını, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel prensiplerini öğretir. Tarihsel düşünme becerileri: Öğrencilerin tarihsel düşünme, neden-sonuç ilişkisi kurma ve değişim ile sürekliliği algılama becerilerini geliştirir. Demokratik değerler: Demokrasinin tarihsel gelişim sürecini öğreterek, öğrencilerin demokratik toplum düzeninin gerektirdiği değer ve tutumları kazanmalarına yardımcı olur. Güncel konulara duyarlılık: Ders, öğrencilerin Türkiye'nin bugünkü meseleleri hakkında fikir sahibi olmalarını sağlar.

    12 Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı değişti mi?

    Evet, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için 12. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı güncellenmiştir. Yeni ders kitabında, dersin üniteleri "Modern Türk Devleti’nin Doğuşu, Türk İnkılabı ve Atatürkçülük, 2. Dünya Savaşı’ndan Küreselleşme Sürecine Türkiye" olarak değiştirilmiştir. Ders kitabının PDF versiyonuna, derstarih.com ve mebkaynak.com gibi sitelerden ulaşılabilir.

    İnkılap tarihi nedir kısaca özet?

    İnkılap tarihi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ve Atatürk dönemi reformlarını inceleyen bir disiplindir. İnkılap, bir devletin sahip olduğu siyasi, sosyal, askeri alanlardaki kurumların devlet eliyle, makul ve ölçülü metotlarla köklü bir biçimde değiştirilerek yenilenmesi anlamına gelir.

    Meb inkılap ders kitabı değişti mi?

    Evet, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) inkılap tarihi ders kitabında değişiklikler yapmıştır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, 12. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin müfredatında değişiklikler gerçekleştirilmiştir. Bu değişiklikler arasında: Ders kitabının ünite sayısının sekizden üçe indirilmesi; Ders konularının "Modern Türk Devleti’nin Doğuşu, Türk İnkılabı ve Atatürkçülük, 2. Dünya Savaşı’ndan Küreselleşme Sürecine Türkiye" olarak belirlenmesi; Bazı kavramların değiştirilmesi (örneğin, "Pontus meselesi, Ermeni Sorunu / Tehciri, 1915 Olayları" ifadelerinin "Asılsız Pontus iddiaları – Asılsız Ermeni iddiaları" olarak değiştirilmesi); Filistin meselesi ve Türkiye'nin dış politikasıyla ilgili konuların eklenmesi (örneğin, "Mavi Vatan, Dağlık Karabağ Sorunu, sığınmacı ve Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi") yer almaktadır. Ayrıca, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için 12. sınıf inkılap tarihi ders kitabının güncellenmiş baskısı yayınlanmıştır.

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı nedir?

    İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, öğrencilere Atatürk'ün kişilik özelliklerini ve yeteneklerini örnek almayı, Millî Mücadele'nin ve Türk İnkılabı'nın anlamını kavramayı, Türkiye'nin jeopolitik önemini değerlendirmeyi ve dijital tarih yaklaşımını kazandırmayı amaçlar. Ortaöğretim İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı, sosyal bilimlerin bakış açısı ve disiplinler arası bir anlayış ile hazırlanmıştır. Bazı genel amaçlar: Atatürk'ün askerlik, devlet adamlığı ve inkılapçı niteliklerini örnek almak. Türk milletinin millî birlik ve beraberlik içinde her zorluğun üstesinden gelebileceğini anlamak. Türk İnkılabı'nın tarihi anlamını ve evrensel özelliklerini kavramak. Günümüz gelişmelerini doğru analiz edebilecek bir tarih bilinci kazanmak. Öğretim programı üç üniteden oluşur: 1. Mustafa Kemal Atatürk'ün kişilik özellikleri. 2. Millî Mücadele'nin hazırlık süreci. 3. Atatürk Dönemi'nde iç ve dış siyasi gelişmeler. Bazı özel amaçlar: Atatürk ilkelerinin ortaya çıkışını ve Türk modernleşmesi içindeki yerini anlamak. Hukuk, eğitim, kültür ve toplumsal alanda yapılan inkılapları ve gelişmeleri kavramak. Türkiye'nin jeopolitik önemini bölgesel ve küresel etkileri açısından değerlendirmek. Ülkemize yönelik iç ve dış tehditlere karşı duyarlı olmak.

    İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıfta neden yok?

    8. sınıfta inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin neden olmadığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 2010 yılında yapılan bir değişiklikle, 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin programda uygulanma süresi haftada 3 ders saatinden 2 ders saatine düşürülmüştür. 8. sınıf inkılap tarihi konuları genellikle şu ünitelerden oluşur: Bir Kahraman Doğuyor. Milli Uyanış: Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar. Milli Bir Destan: Ya İstiklal, Ya Ölüm!. Atatürkçülük ve Çağdaşlaşan Türkiye.