• Buradasın

    Hizmet içi eğitim değerlendirme anketinde neler sorulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitim değerlendirme anketinde genellikle aşağıdaki sorular sorulur:
    1. Eğitimin Süresi ve Zamanlaması: Eğitimin süresi yeterli miydi, düzenlendiği tarih uygun muydu 12?
    2. Eğitim İçeriği: Eğitimin içeriği eğitime uygun ve yeterli miydi 13?
    3. Eğitim Yöntemi ve Tekniği: Eğitim yöntemi ve tekniği, konunun anlaşılabilmesi açısından uygun muydu 13?
    4. Eğitim Materyalleri: Eğitim materyalleri (araç/gereç/dokümanlar) yeterli miydi 13?
    5. Eğitim Mekanı: Eğitim mekanı eğitime uygun muydu 13?
    6. Eğitimci: Eğitimci konusuna hâkim ve yeterli bilgi birikimine sahip miydi, zamanı etkin ve verimli şekilde kullandı mı 13?
    7. Kazanımlar: Eğitim, mesleki ve kişisel gelişime, yeni bilgi ve beceriler kazandırmaya katkı sağladı mı, motivasyonu artırdı mı 13?
    8. Genel Değerlendirme: Eğitimi genel olarak nasıl değerlendirirsiniz 13?
    9. Ek Öneriler: Üniversitenin hangi konularda eğitim düzenlemesi istenir 13?

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesi açısından önemlidir. Ölçme ve değerlendirmenin bazı önemli amaçları şunlardır: Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek. Öğrenme eksikliklerini ve eğilimleri belirlemek. Öğretim sürecini değerlendirmek. Öğretmen yeterlik ve performansını değerlendirmek. Öğrencilere açık ve anlaşılır geri bildirim vermek. Öğretim programlarının adil, etkili ve her öğrenciyi destekleyici bir şekilde işlenmesine katkı sağlamak. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerinde yapılarak sistemin bir tür kontrol mekanizmasını sağlar.

    Anketin amacı ve önemi nedir?

    Anketin amacı, katılımcılardan bilgi toplamak ve belirli sorulara veya hipotezlere bağlı olarak veri elde etmektir. Anketin önemi şu noktalarda ortaya çıkar: Geniş kitlelere ulaşma: Anketler, geniş gruplara dayanarak araştırma yapmayı sağlar. Zaman ve maliyet tasarrufu: Veri toplama ve analiz süreçleri hızlı ve uygun maliyetlidir. Objektiflik: İmzasız doldurulabilmesi, görüşmeye oranla daha objektif sonuçlar elde edilmesini sağlar. Doğru veri: Anket sorularının yazılı olması, cevaplayıcıların soruları tekrar incelemesine imkan tanır ve bu sayede daha doğru bilgiler elde edilir. Karar alma süreçlerine katkı: Anketler, insanların düşünceleri ve davranışları hakkında somut veriler sunarak önemli kararlar almak için kullanılabilir.

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir: 1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim; - İşi tanıtma ve uyum eğitimi; - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma; - Temel meslek eğitimi. 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi; - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi; - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim.

    Gelişim değerlendirme anketi nedir?

    Gelişim değerlendirme anketi, doğum ile birlikte rutin aralıklarla bebeğin bilişsel gelişim, dil gelişimi, ince motor, kaba motor, sosyal-duygusal gelişimi ve öz bakım becerilerinin değerlendirilmesini kapsar. Bu değerlendirme, çocuğun gelişimsel olarak yaşı ile uyumlu olup olmadığını ortaya koyar. Gelişim değerlendirme anketleri, genellikle şu testleri içerir: Denver II Gelişimsel Tarama Testi. Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE). Gelişimsel değerlendirme, çocuk gelişimi uzmanları tarafından yapılır.

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: Sınavlar ve testler. Performans değerlendirmeleri. Portfolyo değerlendirmesi. Gözlem. Anketler ve soru formları. Kendi kendini değerlendirme. Nesne değerlendirmesi. Dönem projesi ve araştırma raporları.