• Buradasın

    Hangi öğretmenler başöğretmen olamaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik Meslek Kanunu'na göre, aşağıdaki durumlarda olan öğretmenler başöğretmen olamaz:
    • Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası almış olanlar 125. Bu ceza, sicil dosyasından silinmeden başöğretmen unvanı için başvuruda bulunamazlar 15.
    • Uzman öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti bulunmayanlar 14.
    • Mesleki gelişim alanlarında başöğretmenlik için öngörülen çalışmaları tamamlamayanlar 1.
    Ayrıca, doktora eğitimini tamamlayanlar hariç, diğer öğretmenlerin başöğretmen olabilmesi için öğretmenlikte 20 yılı doldurmuş olmaları gerekmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik farkı nedir?

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik arasındaki temel farklar şunlardır: Mesleki deneyim: Uzman öğretmenlik için en az 10 yıl, başöğretmenlik için ise en az 10 yıl uzman öğretmenlik deneyimi gereklidir. Görev tanımları ve sorumluluklar: Uzman öğretmenler, genellikle ders verme, öğrencilere rehberlik etme ve belirli eğitim projelerine katılma gibi görevlere sahiptir. Başöğretmenler, bu görevlerin yanı sıra öğretmenlere rehberlik etme, eğitim sistemini geliştirme ve öğretmenlikteki yenilikleri uygulama gibi daha geniş sorumluluklara sahiptir. Unvan ve unvandan yararlanma: Uzman öğretmen veya başöğretmen unvanından, ilgili sertifikanın düzenlendiği tarihten itibaren yararlanılır. Maaş ve tazminatlar: Başöğretmenlere, uzman öğretmenlere göre daha yüksek eğitim ve öğretim tazminatı ödenir. Eğitim programları: Uzman öğretmenlik için 180 saatlik, başöğretmenlik için ise 240 saatlik mesleki gelişim eğitim programları gereklidir.

    Başöğretmen olmak için kaç yıl öğretmenlik yapmak gerekir?

    Başöğretmen olmak için en az 20 yıl öğretmenlik hizmeti bulunmak gerekmektedir. Ayrıca, uzman öğretmenlikte en az 10 yıl hizmeti olma şartı da aranmaktadır.

    Öğretmen atamaları neye göre yapılıyor?

    Öğretmen atamaları, genellikle aşağıdaki kriterlere göre yapılmaktadır: KPSS puanı. Mezuniyet ve pedagojik formasyon. Güvenlik soruşturması. Mülakat puanı. Ayrıca, yeni öğretmen atama sisteminde Milli Eğitim Akademisi'ne giriş sınavı (AGS) da önemli bir kriterdir. Atama süreçleri ve kriterleri zaman zaman değişebileceğinden, güncel bilgiler için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi kanallarının takip edilmesi önerilir.

    Uzman ve başöğretmen eğitimlerini tamamlayan öğretmenler ne yapmalı?

    Uzman ve başöğretmen eğitimlerini tamamlayan öğretmenlerin yapması gerekenler: 1. MEBBİS modülüne giriş yapmak. 2. Hizmetiçi Eğitim sekmesine tıklamak. 3. Kursiyer İşlemlerine tıklamak. 4. Faaliyet Değerlendirmeye tıklayarak değerlendirme yapmak. 5. Sertifika menüsünden ilgili eğitimi seçip Rapor Al kısmından ilgili eğitimi seçerek kariyer ünvanlarına ilişkin sertifikalarını almak. Uzman öğretmen ve başöğretmen sertifikaları, eğitim programını tamamlayan öğretmenler için 1 Eylül 2025 tarihinden itibaren düzenlenecektir.

    20 yıl hizmeti olan öğretmen başöğretmen olabilir mi?

    Evet, 20 yıl hizmeti olan öğretmen başöğretmen olabilir. 18 Ekim 2024 tarihinde görevde bulunan öğretmen ve uzman öğretmenler, öğretmenlikte veya uzman öğretmenlikte yirmi yıllık çalışma süresini tamamlamaları ve belirli diğer şartları sağlamaları kaydıyla başöğretmen unvanı için başvuruda bulunabilirler. Başöğretmen unvanı için başvuru şartları şunlardır: Uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmeti bulunmak; Hâlen uzman öğretmen olarak görev yapıyor olmak; Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmamak. Başvuruların her yıl bakanlıkça açıklanacak takvime göre yapılması gerekmektedir.

    Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik kaç yıl sonra yapılır?

    Uzman öğretmenlik unvanı için 10 yıl, başöğretmenlik unvanı için ise uzman öğretmenlikte 20 yıl görev yapmak gerekmektedir.

    Baş öğretmen ne iş yapar?

    Baş öğretmen, bir eğitim kurumunun günlük operasyonlarını yöneten ve aşağıdaki görevleri yerine getiren kişidir: 1. Eğitim programlarının tasarımı ve uygulanması: Öğrenciler için eğitim programları geliştirir ve bu programların etkin bir şekilde desteklenmesini sağlar. 2. Öğretmenlerin rehberliği: Öğretmenlere ders planları, ders kitapları seçimi, toplantıların koordinasyonu ve müfredat geliştirme gibi konularda yardımcı olur. 3. Performans değerlendirmesi: Öğretmenlerin performans seviyelerini belirlemek için metrikleri kullanır ve performans iyileştirme planları yapar. 4. Okul yönetimi: Kabullerle ilgili kararlar alır, okulun kanunla belirlenen ulusal eğitim gereksinimlerini karşılamasını sağlar ve yerel topluluklar ve hükümetlerle işbirliği yapar. 5. Öğrenci takibi: Öğrenci ilerlemesini izler ve gerektiğinde müdahale planları uygular.