• Buradasın

    Görsel Sanatlar dersi öğretim programı kaç sayfa?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel Sanatlar dersi öğretim programı 256 sayfadan oluşmaktadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4. sınıf görsel sanatlar konuları nelerdir?

    4. sınıf görsel sanatlar dersi, görsel iletişim ve biçimlendirme, kültürel miras ve sanat eleştirisi ve estetik olmak üzere üç ana başlık altında toplanır. Görsel iletişim ve biçimlendirme başlığı altında ele alınan bazı konular: Biçimlendirme basamakları. Kompozisyon. Derinlik etkisi. Kontur ve gölgeleme. Üç boyutlu çalışmalar. Kültürel miras başlığı altında ele alınan bazı konular: Sanatçı ve zanaatkâr rolleri. Mimari yapılar. Sanat eserleri. Sanat eleştirisi ve estetik başlığı altında ele alınan bazı konular: Sanat eserleri arasındaki farklar. Estetik tercihler. Etik kurallar.

    5. sınıf görsel sanatlar konuları nelerdir?

    5. sınıf görsel sanatlar dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Görsel İletişim ve Biçimlendirme. Kültürel Miras. Sanat Eleştirisi ve Estetik. Yerel Motifler. İnsan Figürü Çizimi. Perspektif. Sanat Malzemeleri ve Meslekler. Doğal ve İnşa Edilmiş Çevre. Hikâye Anlatımı. Üç Boyutlu Sanat Malzemeleri. Ayrıca, 5. sınıf görsel sanatlar dersinde Yerebatan Sarnıcı hakkında araştırma, ikili portre çalışması, Yayoi Kusama'yı tanıma ve onun bir çalışmasının röprodüksiyonunu yapma gibi projeler de yer alabilir.

    1. sınıf görsel sanatlar konuları nelerdir?

    1. sınıf görsel sanatlar konuları üç ana başlık altında toplanabilir: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade etme. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanma. Duygu ve düşünceleri görsel sanat çalışmasına yansıtma. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturma. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenleme. Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade etme. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanma. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapma. Üç boyutlu çalışma oluşturma. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanma. 2. Kültürel Miras: Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark etme. Müze, sanat galerisi, sanatçı atölyesi, ören yeri vb. ile ilgili izlenimlerini söyleme. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Yapay objelerle doğal objeleri ayırt etme. Sanat eserinin biçimsel özelliklerini söyleme. Sanat eserleri arasındaki farklılıkları açıklama.

    8. sınıf görsel sanatlar dersi konuları nelerdir?

    8. sınıf görsel sanatlar dersi konuları, Görsel İletişim ve Biçimlendirme, Kültürel Miras ve Sanat Eleştirisi ve Estetik olmak üzere üç ana öğrenme alanını kapsar. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Güncel olayları görsel sanat çalışmasına yansıtma. Farklı bakış açılarıyla (kuş bakışı, balıkgözü, solucan bakışı, karşıdan bakış) çizim yapma. Üç boyutlu çalışmalar yapma. Sanat elemanları (renk, çizgi, biçim, form, doku, mekân/uzam) ve tasarım ilkelerini (ritim, denge, oran-orantı, vurgu, birlik, çeşitlilik, hareket, zıtlık) kullanma. Kültürel Miras: Dönem, üslup ve kullanılan malzemelere göre sanat eserlerini karşılaştırma. Müzelerdeki eserlerin korunmasının önemini kavrama. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Sanat eserlerindeki görsel dilin ifadeleri aktarmadaki etkisini analiz etme. Sanatın tanımlamasını yapma. Çağdaş medyadaki imaj, yazı ve sembol gibi unsurların etkisini analiz etme. Ayrıca, 8. sınıf görsel sanatlar dersi kapsamında "Tek Kaçışlı Perspektif" ve "İstanbul Arkeoloji Müzesi" gibi projeler de yer alabilir.

    Meb görsel sanatlar öğretim programı nedir?

    MEB Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı, öğrencilerin görsel sanatlar alanında bilgi, beceri ve anlayış kazanmalarını amaçlayan bir programdır. Programın temel öğrenme alanları üç başlık altında toplanmıştır: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Öğrencilerin gözlemlerini, hayallerini, duygularını ve düşüncelerini biçimlendirerek görsel iletişim kurmaları. 2. Kültürel Miras: Sanatın kültürün bir parçası olduğunu fark etme ve farklı kültürlerin sanatsal değerlerini anlama. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Sanat eserlerini analiz etme, değerlendirme ve sanatın estetik değerlerini sorgulama. Programda ayrıca, öğrencilerin sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanarak yaratıcı ve özgün çalışmalar oluşturmaları da hedeflenmektedir.

    2 sınıf görsel sanatlar dersi ne işlenir?

    2. sınıf görsel sanatlar dersinde işlenen bazı konular: Görsel iletişim ve biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasını oluştururken karşılaşılan sorunlara çözüm bulma. Çalışmada ön ve arka plan, ölçü ve oran-orantı kullanımı. Hayallerden yola çıkarak çalışma oluşturma. Farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenme. Üç boyutlu çalışmalar yapma. Sanat elemanlarını (renk, form, çizgi, biçim/şekil) kullanma. Kültürel miras: Türk kültürüne ait mimari elemanları (cumbalı evler, kerpiç, avlu vb.) inceleme. Farklı kültürlere ait motifleri ve sembolik anlamları inceleme. Geleneksel Türk sanatlarını (ebru, minyatür, çini vb.) tanıma. Müze, sanat galerisi gibi yerlerin sanat açısından önemini anlama. Sanat eleştirisi ve estetik: Sanat eserlerinin konusunu söyleme. Kendi ve akranlarının çalışmalarındaki duygu ve düşünceleri yorumlama.

    4 sınıf görsel sanatlar dersi nasıl işlenir?

    4. sınıf Görsel Sanatlar dersi, "Görsel İletişim ve Biçimlendirme", "Kültürel Miras" ve "Sanat Eleştirisi ve Estetik" olmak üzere üç ana başlık altında işlenir. Bazı kazanımlar: Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasını oluştururken biçimlendirme basamaklarını (beyin fırtınası, tasarım, eskiz) kullanır. Deneyimleri farklı fikirler, sanat formları ve kültürel temalarla ilişkilendirerek görsel sanat çalışması oluşturur. Görsel sanat çalışmasında kompozisyon birliğini oluşturmak için seçimler yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi oluşturur. Kültürel Miras: Sanatçı ve zanaatkârın rollerini söyler. Türk kültürüne ve diğer kültürlere ait mimari yapıların belirgin özelliklerini karşılaştırır. Farklı kültürlerde yapılmış sanat eserlerinin genel özelliklerini karşılaştırır. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Soyut, gerçekçi ve figüratif sanat eserleri arasındaki farkları açıklar. Bir sanat eserini seçmesindeki tercih sebebini açıklar. Estetik tercihlerin kişilere göre nasıl değiştiğini ifade eder. İşleniş örnekleri: Vücudumuzdaki Tasarım: "Teşekkür Ederim Allah'ım" şarkısından yola çıkarak vücut organları üzerine resim yapma. Biçimlendirme: İsraf konusu üzerine, biçimlendirme basamaklarını içeren bir çalışma yapma. Ders işlenişinde, sanat elemanları (renk, doku, çizgi) ve tasarım ilkeleri (denge, oran, ritim) de ele alınır.