• Buradasın

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi, bireysel farklılıkları ne olursa olsun bütün öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetişmesidir 23.
    Bu amaç doğrultusunda program, şu temel anlayışları benimsemiştir:
    • Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı 234. Öğrenciler, kendi bilgilerini ön bilgileri ve yaşantıları ile harmanlayarak kendileri yapılandırır 2.
    • Fen ve teknoloji okuryazarlığı 23. Öğrencilerin araştırma-sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri geliştirmeleri hedeflenir 23.
    • Yeni ve alternatif değerlendirme yaklaşımları 2. Öğrencilerin performanslarının dikkate alınıp değerlendirileceği, öğrenciyi öğrenmeye motive eden, zamana, öğrenciye, konuya göre değişkenlik gösterebilen ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılır 1.
    • Sarmallık ilkesi 2. Öğrencilerin, katlanarak bilgi edinmeleri ve eski bilgiler ile yeni bilgileri ilişkilendirmeleri hedeflenir 2.
    • Diğer derslerin programlarıyla paralellik ve bütünlük 2.
    Ayrıca, program öğrencilerin çağın gerektirdiği becerilerle donatılmış, öğrenme süreçlerinde iş birliğine katılan, kendini düzenleme becerisine sahip, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünen, çevreye duyarlı bireyler olarak yetiştirilmesini hedefler 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    2018 fen bilimleri öğretim programı nedir?

    2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı, öğrencilerin bilgi yerine beceri kazanmalarını, günlük yaşamla ilişki kurabilmelerini ve bilim ile teknolojiyi etkin kullanabilmelerini hedefler. Programın bazı özellikleri: Alan ve beceriler: Bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri, mühendislik ve tasarım becerileri gibi alanlara yer verilmiştir. Yenilikçi düşünme ve girişimcilik: Bu beceriler, alana özgü beceriler olarak eklenmiştir. Değerler ve etik: Evrensel ahlak, milli ve kültürel değerler ile bilimsel etik ilkelerinin benimsenmesi amaçlanmıştır. Sarmal programlama: İçerik düzenleme yaklaşımı olarak sarmal programlama benimsenmiştir; ders kapsamı ilk sınıflardan son sınıflara doğru genişler. Ölçme ve değerlendirme: Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine yer verilmiştir.

    Fen bilimleri öğretim programı temel ilkeleri nelerdir?

    Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın temel ilkeleri şunlardır: Öğrenciyi merkeze alan bütüncül eğitim yaklaşımı: Eğitsel süreçleri genişletir ve derinleştirir, bireysel sorumluluğu destekler, sosyal-duygusal becerileri geliştirir. Disiplinler arası ve disiplinler üstü fen öğretimi: Öğrencilerin farklı disiplinlerde sahip oldukları bilgi ve becerileri kullanmalarını sağlar. Sürdürülebilirliği temel alan fen öğretimi: Kaynakları verimli kullanan, doğaya duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bilimsel sorgulama ve mühendislik tasarım temelli öğrenme: Probleme dayalı, proje tabanlı, buluş yoluyla ve araştırma-incelemeye dayalı öğretim stratejileri kullanılır. Üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi: Akıl yürütme, analiz etme, eleştirel düşünme, yorumlama ve tahmin etme gibi beceriler geliştirilir. Ölçme ve değerlendirme yaklaşımı: Bilimsel okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesini hedefler. Önceki öğrenmelerin dikkate alınması: Öğrencilerin önceki bilgileri hatırlanır ve öğrenme-öğretme uygulamaları buna göre düzenlenir. Öğrenme-öğretme sürecinin başında ön değerlendirme yapılması: Öğrencilerin ön bilgileriyle yeni öğrenmeleri arasında bağlantı kurulur.

    Teknoloji eğitimi nedir?

    Teknoloji eğitimi, teknolojik alanlarda yapılan eğitimlerdir. Teknoloji eğitiminin bazı alt dalları: Donanım eğitimleri: Sistem ve network eğitimi gibi. Yazılım eğitimleri: Temel algoritma bilgisinin verildiği eğitimler. Teknoloji eğitiminin bazı amaçları: Yaratıcı düşünce ve problem çözme yeteneklerini güçlendirmek. Kodlama, veri analizi ve iletişim gibi kritik beceriler kazandırmak. Bireyleri, içinde bulundukları teknolojik çevreye uyum sağlayacak bilgi ve becerilerle donatmak. Teknoloji eğitimi, bireylerin aşağıdaki alanlarda gelişim sağlamasına yardımcı olur: Meslekî gelişim: Mühendislik, bilişim teknolojileri, yapay zeka ve sağlık sektörlerinde teknik bilgi ve beceri kazanma. Girişimcilik: Yenilikçi çözümler sunma ve kendi işlerini kurma. Toplumsal katılım: Dijital okuryazarlık ve etik farkındalık geliştirme.

    2005 fen ve teknoloji öğretim programı hangi temel?

    2005 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı, yapılandırmacı yaklaşım temel alınarak hazırlanmıştır. Ayrıca, programda sarmal programlama yaklaşımı da kullanılmıştır.

    Fen bilimleri öğretim programında hangi yaklaşım benimsenmiştir?

    Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nda öğrenciyi merkeze alan bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiştir. Bu yaklaşım, aşağıdaki unsurları içerir: Sürdürülebilirlik odaklılık. 21. yüzyıl becerileri. Disiplinler arası yaklaşım. Süreç odaklı değerlendirme.

    Fen Bilimleri dersi neden önemlidir?

    Fen Bilimleri dersinin önemli olmasının bazı nedenleri: Bilimsel düşünme becerileri: Fen Bilimleri, öğrencilere problem çözme, analitik düşünme ve bilimsel yöntem süreçlerini öğretir. Günlük hayata uyum: Çevredeki doğal olayları anlama yeteneği kazandırır, bu da öğrencilerin hayata daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olur. Teknolojiye ilgi: Fen Bilimleri dersleri, öğrencilerin teknolojiye olan ilgilerini artırır ve teknolojiyi daha etkin kullanmalarını sağlar. Keşif ve merak: Öğrencilerin merak duygusunu canlı tutar, onları bilimsel araştırmaya teşvik eder. Toplumsal gelişim: Fen Bilimleri eğitimi, bireylerin yeni teknolojiler üretebilmesine olanak tanıyarak toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda STEM yaklaşımı var mı?

    Evet, Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda STEM yaklaşımı bulunmaktadır. 2018 yılında güncellenen Fen Bilimleri Öğretim Programı, alana özgü becerilere mühendislik ve tasarım becerilerini ekleyerek STEM eğitimini destekler nitelikte olmuştur. Ancak, 2018 programı STEM eğitimini tam anlamıyla entegre edebilecek bir yapı sunmamakta, özellikle tasarlama becerisi üzerinden mühendislik tasarım sürecini ayrık bir şekilde ele almaktadır.