• Buradasın

    Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda STEM yaklaşımı var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda STEM yaklaşımı bulunmaktadır 14.
    2018 yılında güncellenen Fen Bilimleri Öğretim Programı, alana özgü becerilere mühendislik ve tasarım becerilerini ekleyerek STEM eğitimini destekler nitelikte olmuştur 13. Programda, öğrencilerin disiplinler arası bakış açısıyla problem çözmeleri, inovasyon yapmaları ve bilgi ve becerilerini kullanarak ürün oluşturmaları hedeflenmektedir 13.
    Ancak, 2018 programı STEM eğitimini tam anlamıyla entegre edebilecek bir yapı sunmamakta, özellikle tasarlama becerisi üzerinden mühendislik tasarım sürecini ayrık bir şekilde ele almaktadır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi nedir?

    Fen ve teknoloji dersi öğretim programının temel felsefesi, bireysel farklılıkları ne olursa olsun bütün öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetişmesidir. Bu amaç doğrultusunda program, şu temel anlayışları benimsemiştir: Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı. Fen ve teknoloji okuryazarlığı. Yeni ve alternatif değerlendirme yaklaşımları. Sarmallık ilkesi. Diğer derslerin programlarıyla paralellik ve bütünlük. Ayrıca, program öğrencilerin çağın gerektirdiği becerilerle donatılmış, öğrenme süreçlerinde iş birliğine katılan, kendini düzenleme becerisine sahip, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünen, çevreye duyarlı bireyler olarak yetiştirilmesini hedefler.

    Fen Bilimleri dersi neden önemlidir?

    Fen Bilimleri dersinin önemli olmasının bazı nedenleri: Bilimsel düşünme becerileri: Fen Bilimleri, öğrencilere problem çözme, analitik düşünme ve bilimsel yöntem süreçlerini öğretir. Günlük hayata uyum: Çevredeki doğal olayları anlama yeteneği kazandırır, bu da öğrencilerin hayata daha kolay uyum sağlamalarına yardımcı olur. Teknolojiye ilgi: Fen Bilimleri dersleri, öğrencilerin teknolojiye olan ilgilerini artırır ve teknolojiyi daha etkin kullanmalarını sağlar. Keşif ve merak: Öğrencilerin merak duygusunu canlı tutar, onları bilimsel araştırmaya teşvik eder. Toplumsal gelişim: Fen Bilimleri eğitimi, bireylerin yeni teknolojiler üretebilmesine olanak tanıyarak toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Fen Bilimleri dersinde hangi planlar yapılır?

    Fen Bilimleri dersinde yapılan planlardan bazıları şunlardır: Yıllık plan. Günlük plan. Ders planı. 5E modeli ders planı. Ayrıca, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nda yer alan beceri temelli anlayış doğrultusunda, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, buluş yoluyla ve araştırma-incelemeye dayalı öğretim stratejileri gibi yaklaşım ve stratejiler kullanılabilir.

    Fen bilimleri öğretim programı 2019'da neler değişti?

    2019 yılında Türkiye'de uygulamaya konulan Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması: Öğrencilerin gözlem yapma, hipotez geliştirme, deney tasarlama ve veri analizi gibi bilimsel yöntemleri öğrenmeleri hedeflenmiştir. Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik: Doğal kaynakların korunması, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci konuları müfredatta önemli bir yer tutmuştur. Çok disiplinli yaklaşım: Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) yaklaşımları entegre edilerek, öğrencilerin bu alanlar arasındaki bağlantıları görmesi sağlanmıştır. Aktif öğrenme yöntemleri: Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları benimsenmiş, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve soru temelli öğrenme gibi yöntemler ön plana çıkmıştır. Teknoloji entegrasyonu: Dijital araçlar ve kaynaklar kullanılarak teknolojinin eğitimdeki rolü artırılmıştır.

    2018 fen bilimleri öğretim programı nedir?

    2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı, öğrencilerin bilgi yerine beceri kazanmalarını, günlük yaşamla ilişki kurabilmelerini ve bilim ile teknolojiyi etkin kullanabilmelerini hedefler. Programın bazı özellikleri: Alan ve beceriler: Bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri, mühendislik ve tasarım becerileri gibi alanlara yer verilmiştir. Yenilikçi düşünme ve girişimcilik: Bu beceriler, alana özgü beceriler olarak eklenmiştir. Değerler ve etik: Evrensel ahlak, milli ve kültürel değerler ile bilimsel etik ilkelerinin benimsenmesi amaçlanmıştır. Sarmal programlama: İçerik düzenleme yaklaşımı olarak sarmal programlama benimsenmiştir; ders kapsamı ilk sınıflardan son sınıflara doğru genişler. Ölçme ve değerlendirme: Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine yer verilmiştir.

    Fen Bilimleri'nde en iyi öğretim yöntemi nedir?

    Fen Bilimleri'nde en iyi öğretim yöntemi, öğrencinin aktif katılımını sağlayan ve onu merkeze alan yöntemlerdir. Bu yöntemler arasında şunlar yer alır: Tartışma Yöntemi: Öğrencileri düşünmeye teşvik eder ve bilgileri pekiştirir. Laboratuar Yöntemi: Öğrencilerin fen konularını yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlar. Proje Yöntemi: Öğrenciyi kendi gayretiyle öğrenmeye yönlendirir. Gösteri (Demonstrasyon) Yöntemi: Öğretmenin deney veya etkinliği yaparak, öğrencinin izleyerek öğrenmesini sağlar. Ayrıca, sunuş, araştırma, buluş, problem çözme gibi öğretim modelleri de fen eğitiminde tercih edilir. Öğretim yöntemi seçimi, öğrenci ilgisi, kalıcı öğrenme ve yöntemin uygulanabilirliği gibi faktörlere bağlıdır.

    Fen Bilimleri aktif öğrenme nedir?

    Fen Bilimleri'nde aktif öğrenme, öğrencilerin materyallerle bilişsel ve anlamlı bir şekilde etkileşim kurarak öğrenmelerini sağlayan bir yaklaşımdır. Bu süreçte öğrenciler: Bir problem üzerine düşünür ve araştırma yapar. Olguların neden ve sonuçlarını inceler. Somut materyal ve/ya teknolojiden destek alır. Problem üzerine alternatif çözümler geliştirir. Çözümlerini arkadaşlarına ve/ya öğretmenlerine açıklar. Aktif öğrenme, bilimsel düşünmeyi, problem çözme becerisi kazanmayı, etkili teknoloji kullanımını, takım çalışması ve iletişim becerilerini geliştirmeyi destekler. Türkiye'de fen bilimleri öğretim programında, öğrencinin kendi öğrenmesinden sorumlu olduğu ve öğrenme sürecine aktif katılımının sağlandığı araştırma-sorgulamaya dayalı bir öğrenme stratejisi benimsenmiştir.