Buradasın
Eşzamanlı ipucu işlem süreciyle öğretimde hangi basamaklar planlanmalıdır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Eşzamanlı ipucu işlem süreciyle öğretimde planlanması gereken dokuz basamak şunlardır:
- Ana Yönerge (Hedef Uyaran): Öğrenciye davranışı yerine getireceği anımsatılır, ancak nasıl yerine getirileceği hakkında ipucu verilmez 13.
- Uygun İpucu Belirleme: Öğrencinin özellikleri ve öğretilmesi amaçlanan davranışların özelliklerine göre en etkili ipucu seçilir 13.
- Öğretim Oturumlarını Planlama: Eşzamanlı ipucu öğretim oturumlarının ve yoklama oturumlarının tarihleri belirlenir 13.
- Yanıt Aralığı Süresini Belirleme: Hedef uyaran ve kontrol edici ipucu sunulduktan sonra öğrencinin tepkide bulunması için 3-5 saniye gibi bir süre beklenir 35.
- Öğrenci Davranışlarına Tepki: Öğrencinin doğru, yanlış veya tepkide bulunmama durumlarına göre nasıl tepki verileceği belirlenir 35.
- Denemeler Arası Süreyi Belirleme: Ana yönerge ve ipucu sunularak öğrencinin yanıt vermesi beklendikten sonra tekrar ana yönerge vermek üzere geçen süre belirlenir 1.
- Veri Kayıt Yöntemini Belirleme: Öğretim sürecinde kullanılacak veri kayıt tekniği belirlenir 35.
- Uygulama ve Kayıt Tutma: Öğretim süreci uygulanır ve öğrencinin performansı kaydedilir 13.
- Gerektiğinde Değişiklikler Yapma: Öğrencinin gösterdiği performansa göre öğretim yönteminde gerekli düzeltmeler yapılır 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: