"Ezilenlerin Pedagojisi", Paulo Freire'in eğitim ve toplumsal adalet üzerine düşüncelerini içeren bir eserdir. Kitapta anlatılan ana konular şunlardır: 1. Geleneksel Eğitim Eleştirisi: Freire, geleneksel eğitim sistemini egemen sınıfların çıkarlarına hizmet eden ve ezilenlerin pasifleşmesine yol açan bir sistem olarak eleştirir. 2. Diyalogcu Eğitim Modeli: Freire, bankacı eğitim modeli yerine, öğretmen ve öğrencinin birlikte öğrendiği, sorguladığı ve dönüştüğü bir diyalogcu eğitim modelini önerir. 3. Toplumsal Değişim ve Özgürleşme: Ezilenlerin kendi seslerini bulmaları ve kendi hikayelerini yazmaları teşvik edilir, bu da kolektif bir bilinçlenmeyi ve eylemi gerektirir. 4. Siyasi Boyut: Freire'e göre siyaset, en geniş anlamıyla bir eğitim sürecidir ve eğitim, özgürleştirici bir politika olarak kullanılmalıdır.