• Buradasın

    Eğitimin kurucusu Emile Durkheim'a göre eğitim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Emile Durkheim'a göre eğitim, iki ana işlevi yerine getiren toplumsal bir kurumdur: paylaşılan değerlerin aktarılması ve uzmanlaşmış becerilerin öğretilmesi 13.
    Durkheim'ın eğitim anlayışının diğer önemli yönleri:
    • Toplumsal dayanışma: Eğitim, bireyleri topluma entegre ederek sosyal dayanışmayı güçlendirir 23.
    • Ahlaki eğitim: Eğitim, kolektif bilinci ve paylaşılan değerleri içselleştirmeyi sağlar, anomiyi (normsuzluk) önler 3.
    • Modern toplum: Durkheim, modern sanayi toplumunda eğitimin, karmaşık işbölümü için gerekli olan bilgi ve yetenekleri kazandırmada önemli olduğunu vurgular 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Durkheimin metodolojisi nedir?

    Emile Durkheim'in metodolojisi şu temel ilkelere dayanır: Toplumsal olguları "şey" olarak ele almak. Peşin hükümlerden kaçınmak. Araştırma nesnesini tanımlamak. Nesnel olmak. Karşılaştırma yapmak. Nedensellik ilkesinin geçerliliğine güvenmek. Durkheim, hipotezler kullanarak toplumsal olguları açıklar ve bu yönüyle sosyal bilimlerde hipotez kullanımının yolunu açar.

    Durkheimin toplum anlayışı nedir?

    Emile Durkheim'in toplum anlayışı şu temel unsurlara dayanır: Toplumsal Dayanışma: Durkheim'a göre toplum, onu oluşturan bireylerden bağımsız ve her şeyi saran nitelikte bir yapıdır. İki tür dayanışma vardır: Mekanik Dayanışma: Homojen, gelişmemiş toplumlarda görülür. Organik Dayanışma: Gelişmiş toplumlarda görülür. Kolektif Bilinç: Toplum, ortak değerler ve normlar etrafında birleşen bir bütündür. Toplumsal Olgular: Durkheim, toplumsal olguları nesneler gibi ele alır ve bunların toplumsal gereksinimler temelinde evrim geçirdiğini savunur. Din ve Ahlak: Durkheim, dinin toplumsal dayanışmayı artıran en önemli unsurlardan biri olduğunu düşünür.

    Durkheimi anlamak ne anlatıyor?

    Jacques Coenen-Huther'in "Durkheim'ı Anlamak" adlı kitabı, Émile Durkheim'ın çalışmalarını Birinci Dünya Savaşı öncesinin toplumsal ve siyasal çerçevesinde ele alarak, modernliğe geçiş sancıları çeken bir dünyayı, değişimin etkisini derinden hisseden bir aydının gözünden yansıtır. Kitapta, Durkheim'ın sosyoloji alanında bıraktığı miras ve farklı modern sosyoloji akımları üzerindeki yansımaları tarihsel bir perspektif içinde sunulmakta, böylece sosyal bilimler alanındaki uzmanlara, öğrencilere ve ilgili okurlara yol gösterici bir kaynak oluşturulmaktadır. Durkheim'ın toplumsal farklılaşmanın önemi, modern bireyciliğin anlamı, sosyalleşmenin temel rolü ve anomi halinin etkileri gibi temel görüşleri, günümüz sosyolojisi için hâlâ verimli bir varsayım kaynağı teşkil etmektedir.

    Emile Durkheim neyi savunur?

    Emile Durkheim'in savunduğu bazı görüşler şunlardır: Toplumsal düzen ve dayanışma: Durkheim'e göre toplumsal düzen ve dayanışma her şeyden önce gelmektedir. İşbölümü ve uzmanlaşma: Sanayi toplumunda insanların belirli mesleklerde uzmanlaşmaya gitmesi, dayanışmayı zorunlu hale getirmiştir. Mekanik ve organik dayanışma: Mekanik dayanışmanın hakim olduğu toplumlarda homojen yapı, ağır cezalar ve ortak değerler bulunurken; organik dayanışmada bireyselleşme ve işbölümü artmıştır. Toplumsal olguların ampirik incelenmesi: Toplumsal olguların birey dışında ve zorlayıcı olduğunu, diğer toplumsal olgularla açıklanması gerektiğini savunmuştur. Dinin önemi: Durkheim, dinin toplumsal dayanışmayı sağlayan en önemli toplumsal olgulardan biri olduğunu savunmuştur. Eğitimin rolü: Eğitimin, toplumsal dayanışmayı güçlendirdiğini ve nesiller arası aktarımı desteklediğini belirtmiştir.

    Eğitimin en önemli faktörü nedir?

    Eğitimin en önemli faktörü, öğrencinin motivasyonu ve tutumu olarak kabul edilir. Bunun yanı sıra, eğitimde başarıyı etkileyen diğer önemli faktörler şunlardır: Öğretmen niteliği ve yetkinlikleri. Aile desteği ve ilgisi. Okul altyapısı ve kaynakları. Sosyal ve kültürel etmenler.

    Bilim adamları eğitim hakkında ne demiş?

    Bilim adamlarının eğitim hakkındaki bazı görüşleri: Farabi: Eğitimin amacı, mutluluğu bulmak ve bireyi topluma yararlı hale getirmektir. İbn-i Sina: Çocuğun eğitimi, kötü alışkanlıklardan uzak tutulup iyi arkadaşlarla tanıştırılarak yapılmalıdır. Comenius: Eğitimin amacı, kalıcı bilgi kazandırmak ve çocukların bilim ile sanat yeteneklerini geliştirmektir. John Locke: Eğitim, ahlaki erdemleri kazandırmalı ve somut, ampirik bir yapıya sahip olmalıdır. Immanuel Kant: Eğitimde ahlaki eğitim temel olmalı ve devlet tarafından yürütülmelidir. John Dewey: Eğitim, deneyimsel olmalı ve öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmelidir. Jean Piaget: Çocuklar, gelişim seviyelerine uygun bir şekilde öğrenirler ve süreçte aktif rol oynamalıdırlar. Maria Montessori: Çocuklar, kendi öğrenme hızlarına uygun olarak ilerlemeli ve öğrenme süreci keyifli olmalıdır. Paulo Freire: Eğitim, toplumsal değişimin bir aracı olmalı ve eleştirel düşünme ile diyalogu teşvik etmelidir.

    Eğitimin bilimsel işleyişi nedir?

    Eğitimin bilimsel işleyişi, eğitim bilimlerinin sistematik ve bilimsel yöntemler kullanarak öğrenme ve öğretme süreçlerini incelemesi olarak tanımlanabilir. Bu işleyiş şu aşamalardan oluşur: 1. Araştırma Probleminin Tanımlanması: Eğitimle ilgili bir sorunun belirlenmesi ve bu sorunun bilimsel açıdan ele alınması. 2. Alanyazın Taraması: Konuyla ilgili mevcut bilgilerin ve araştırmaların incelenmesi. 3. Hipotezlerin Kurulması: Eğitim süreçlerini açıklamaya yönelik varsayımların oluşturulması. 4. Araştırma Deseninin Seçilmesi: Verilerin toplanması ve analiz edilmesi için uygun yöntemin belirlenmesi. 5. Verilerin Toplanması ve Analizi: Gözlem, anket, doküman analizi gibi yöntemlerle verilerin toplanması ve bu verilerin bilimsel bir şekilde yorumlanması. 6. Sonuçların Raporlanması: Araştırma sonuçlarının yazılı bir rapora dönüştürülmesi. Eğitim bilimleri, psikoloji, sosyoloji, politika, ekonomi gibi diğer bilim dallarının bilgilerini de dikkate alarak eğitim sistemlerini iyileştirmeye çalışır.