Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Eğitimin bilim olarak kabul edilmesinin bazı nedenleri:
- Sistemli bilgi birikimi: Eğitim, bireylerin davranışlarının değiştirilmesi ve geliştirilmesinin yasa ve ilkelerini bulmaya çalışır 24. Bu süreçte, öğrenmeye etki eden etmenler ve bu etmenler arasındaki ilişkiler sistemleştirilir 2.
- Uygulamalı bir alan olması: Eğitim bilimi, büyük ölçüde uygulamalı bir bilim dalıdır ve birçok bilim alanıyla etkileşim içindedir 24.
- Teorik ve pratik birleştirme: Eğitimde bilimsel yaklaşımlar, teoriyi pratiğe dönüştürme fırsatı sunar 3. Bu yöntemler, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlar 3.
- Tarihsel gelişim: Eğitim, tarihsel olarak bilimsel bir nitelik kazanmış, XIX. yüzyılda "eğitim bilimi" olarak kabul edilmiştir 45.
Eğitim, bilim olmadan da var olabilir, ancak bilimin ve bilimsel yöntemin eğitime katkısı büyüktür; yeni bilgilerin edinilmesi ve eğitimin verimli hale getirilmesinde bilim ve bilimsel yöntem önemli bir rol oynar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: