Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Duyusal analiz yöntemleri şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Tanımlayıcı Analiz: Ürünün duyusal özelliklerini detaylı şekilde tanımlamak ve ölçmek için uzman paneller kullanılır 13.
- Ayrım Testleri: İki veya daha fazla ürün arasındaki farkların belirlenmesi için kullanılır (örneğin, üçgen test veya ikili karşılaştırma) 14.
- Tüketici Testleri: Geniş bir tüketici kitlesinin ürünü beğenip beğenmediğini değerlendirmek için yapılır 14.
- Hedonik Test: Tüketicilerin ürünle ilgili genel memnuniyet düzeyini ölçer 14.
Diğer yöntemler arasında skala testleri de bulunur ve bunlar puanlama, kategori, grafik ve hedonik skalaları içerir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: