John Dewey'in eğitim felsefesi, bireyin ihtiyaçlarına cevap verebilecek, gerçek yaşam üzerine kurulu, tutarlı ve sistematik bir yapı üzerine inşa edilmiştir. Dewey'in eğitim felsefesinin temel unsurları: Öğrenenin tanımı: Öğrenen, yaşamını sürdürmek için etki veya enerjiye sahip, hem doğal hem de sosyal bir çevrede yaşayan biyolojik ve sosyolojik bir fenomendir. Öğrenme süreci: Öğrenme, yaparak ve yaşayarak gerçekleşir; öğrenci için anlam ve önem ifade eden gerçek problem durumlarını çözerken kazanılan deneyim ve yaşantılar sonucunda meydana gelir. Okulun rolü: Okul, hayata hazırlık değil, hayatın doğrudan kendisidir; toplumsal bir kurum olarak mevcut toplumsal hayatın basitleştirilmiş bir modelidir. Toplumsal misyon: Eğitimin toplumsal misyonu, demokratik toplumun etkili üyelerini yetiştirmektir. Müfredat: Derslerin içeriği, toplumsal açıdan istenilen edegenliklere, öğrencinin hemen kullanabileceği ve ilgisini çeken bilgi ve becerilere, tasarım ve problemlere göre düzenlenmelidir. Dewey, geleneksel eğitim anlayışını eleştirerek, öğrenciyi merkeze alan aktif bir eğitim anlayışının yeniden inşa edilmesine olanak sağlamıştır.