• Buradasın

    Ders planlamada 3 temel model nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ders planlamada üç temel model şunlardır:
    1. Konu Merkezli Tasarım: İdealizm ve realizm felsefelerine dayanır, değişmeyen evrensel bilgilere göre program düzenlenir 2.
    2. Öğrenci Merkezli Tasarım: Pragmatizm ve ilerlemecilik felsefelerine dayanır, bireylerin değişen ilgi ve gereksinimleri önemlidir 2.
    3. Sorun Merkezli Tasarım: Yeniden kurmacılık felsefelerine dayanır, toplum problemleri ve çözüm yolları üzerinde durulur 2.
    Ayrıca, Glasser'in Temel Öğretim Modeli de ders planlamada kullanılan bir modeldir 1. Bu model, dört temel unsura dayanır: öğretim hedefi, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve değerlendirme 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hem yıllık plan hem ders planı yapılır mı?

    Evet, hem yıllık plan hem de ders planı yapılır. Yıllık plan, öğretim yılı süresince ders vermekle yükümlü olunan sınıflarda, program uyarınca belli üniteleri ya da konuları hangi aylarda ve yaklaşık ne kadar zamanda işleyeceklerini gösteren bir plandır. Ders planı ise, bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan ve birbirleriyle ilişkili öğrenci kazanımlarını bir ya da birkaç ders saatinde işlenecek konu örüntüsünü içeren plandır.

    Ders planlarının amacı nedir?

    Ders planlarının amacı, eğitim sürecinin düzenli ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır. Ders planlarının diğer amaçları şunlardır: Hedeflerin belirlenmesi. Zaman yönetimi. Öğretim sürecine rehberlik etme. Öğrenci ilgisini artırma. Değerlendirme sürecini destekleme.

    Ders planları neden değiştirilir?

    Ders planlarının değiştirilmesinin birkaç nedeni vardır: Gerçekçi olmayan veya günlük hayata uymayan planlar: Gerçekçi olmayan sorumluluklar yükleyen planlar, zamanla tükenmişlik hissine yol açar ve bu da planların gözden geçirilmesini gerektirir. Motivasyon eksikliği ve kararsızlık: Motivasyon eksikliği veya plan konusunda kararsızlık, plan değişikliklerine yol açabilir. Dış etkenler: Ailevi sorunlar, sağlık problemleri ve anlık motivasyon düşüşleri gibi dış etkenler, planların uygulanmasına engel olabilir. Eğitimdeki yenilikler: Eğitimdeki yeni yaklaşımlar ve yöntemler, ders planlarının güncellenmesini gerektirebilir. Öğrenci ihtiyaçları: Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, öğrenme stilleri ve ilgileri gibi faktörler, ders planlarının esnek bir şekilde değiştirilmesini zorunlu kılar.

    5e modeline göre hazırlanmış ders planında giriş bölümünde neler yapılır?

    5E modeline göre hazırlanmış ders planında giriş bölümünde yapılanlar: Farkındalık yaratma. Kazanımın tanıtımı. Motivasyon sağlama. Ön bilgilerin ortaya çıkarılması. Örnek olaylar sunma. Örnek olayların tartışılması. İpucu verme.

    Ders planlamada kaç aşama vardır?

    Ders planlamanın genellikle beş aşaması bulunur: 1. Hedef ve kazanımların belirlenmesi. 2. Yöntem ve tekniklerin seçilmesi. 3. Materyal ve kaynak seçimi. 4. Dersin uygulanması. 5. Değerlendirme. Ayrıca, bazı kaynaklarda ders planlamanın üç temel aşaması olarak şu adımlar da belirtilir: 1. Temel yapının oluşturulması. 2. Öğrencileri tanıma. 3. Planın uygulanması.

    Ortaokulda kaç çeşit ders planı vardır?

    Ortaokulda iki çeşit ders planı bulunmaktadır: 1. Ünitelendirilmiş yıllık plan. 2. Günlük ders planı.

    Modülde ders planı nedir?

    Modülde ders planı, belirli bir iş veya mesleğin mantıksal olarak en küçük kabul edilebilir parçası olan modüler birime dayalı olarak hazırlanan eğitim planıdır. Modüler ders planının bazı özellikleri: Her modüler birimin belirgin ve açık bir başlangıcı ve bitişi vardır. Modüler birimler başka alt parçalara ayrılamaz. Öğrenci merkezli ve bireyselleştirilmiş bir öğrenme-öğretme yaklaşımıdır. Her modül, bir yeterliğe yönelik bilgi ve beceriler kazandırır. Modüler ders planı, aktif öğrenmeye dayalı olup, işbirlikli öğrenme, tartışma, drama veya rol yapma gibi yöntemleri içerebilir.