• Buradasın

    5e modeline göre hazırlanmış ders planında giriş bölümünde neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5E modeline göre hazırlanmış ders planında giriş bölümünde yapılanlar:
    • Farkındalık yaratma 5. Derse dikkat çekici bir uyaranla başlanır 5.
    • Kazanımın tanıtımı 5. Öğrenciler kazanımdan haberdar edilir 5.
    • Motivasyon sağlama 5. Konunun önemi veya öğrencilere faydası vurgulanır 5.
    • Ön bilgilerin ortaya çıkarılması 5. Öğrencilerin ön bilgilerini açığa çıkarmak için soru-cevap tekniği kullanılır 5.
    • Örnek olaylar sunma 5. Öğrencilere örnek olaylar sunulur veya onlardan örnek olay bulmaları istenir 5.
    • Örnek olayların tartışılması 5. Örnek olaylar birlikte tartışılır 5.
    • İpucu verme 5. Öğrencilerin örnek olayların gizlediği ilkeyi veya kuralı bulmaları için ipucu verilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ders planı ve ders programı arasındaki fark nedir?

    Ders planı ve ders programı arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: Ders programı, öğretim programının en küçük birimidir ve tek bir dersin günlük veya haftalık planını içerir. Hedef Kitle: Ders programı genellikle bir sınıf veya bir öğrenci grubu için hazırlanırken, ders planı belirli bir dersin bir ünitesinde veya konusunda öğrencilerin neleri öğrenmesi gerektiğini belirtir. İçerik: Ders planı, dersin konusu, öğrenme etkinlikleri ve değerlendirme yöntemleri gibi günlük planlama detaylarını içerirken, ders programı derslerin saatleri, öğretmenleri ve hangi günlerde yapılacağı gibi bilgileri kapsar.

    5e öğretim tekniği nasıl uygulanır?

    5E öğretim tekniğinin uygulanması şu adımları içerir: 1. Giriş (Engagement). Katılımcılarda ilgi uyandıracak bir durum, hikaye veya problem sunulur. Bu aşamada, öğrencilerin önceki bilgileri değerlendirilir ve merakları uyandırılır. 2. Keşif (Exploration). Öğrenciler, bir problemle karşılaşıp onu çözmeye çalışırlar. Grup çalışmaları ile eğitimdeki kavramlar keşfedilir ve kavram kargaşaları giderilir. 3. Açıklama (Explanation). Eğitmen, kavramları, süreçleri ve becerileri anlaşılır bir şekilde açıklar. Soru-cevap yöntemiyle katılımcıların kavramları anlamaları kontrol edilir. 4. Detaylandırma (Elaboration). Katılımcılar, yeni terim ve kavramları uygulayarak daha derinlemesine çalışmalar yapar. Geri bildirimler alınarak öğrenilenler pekiştirilir. 5. Değerlendirme (Evaluation). Katılımcıların eksik oldukları alanlar belirlenir ve geri bildirim verilir. Performans ve rubrik gibi yöntemlerle değerlendirme yapılır.

    Ders planlamada 3 temel model nedir?

    Ders planlamada üç temel model şunlardır: 1. Konu Merkezli Tasarım: İdealizm ve realizm felsefelerine dayanır, değişmeyen evrensel bilgilere göre program düzenlenir. 2. Öğrenci Merkezli Tasarım: Pragmatizm ve ilerlemecilik felsefelerine dayanır, bireylerin değişen ilgi ve gereksinimleri önemlidir. 3. Sorun Merkezli Tasarım: Yeniden kurmacılık felsefelerine dayanır, toplum problemleri ve çözüm yolları üzerinde durulur. Ayrıca, Glasser'in Temel Öğretim Modeli de ders planlamada kullanılan bir modeldir.

    Ders programı nasıl hazırlanır?

    Ders programı hazırlamak için şu adımlar izlenebilir: 1. Çalışılacak konuların listesini çıkarmak. 2. Yapılacakları not etmek. 3. Öncelikleri belirlemek. 4. Haftalık zamana göre ayarlamak. 5. Akademik olmayan etkinliklere zaman ayırmak. 6. Ders programı çizelgesini doldurmak. 7. Öğrenme şeklini ve çalışma etiği göz önünde bulundurmak. 8. Molaları ve ödülleri ihmal etmemek. Ayrıca, ders programı hazırlamak için Canva gibi çevrimiçi araçlar da kullanılabilir.

    Modülde ders planı nedir?

    Modülde ders planı, belirli bir iş veya mesleğin mantıksal olarak en küçük kabul edilebilir parçası olan modüler birime dayalı olarak hazırlanan eğitim planıdır. Modüler ders planının bazı özellikleri: Her modüler birimin belirgin ve açık bir başlangıcı ve bitişi vardır. Modüler birimler başka alt parçalara ayrılamaz. Öğrenci merkezli ve bireyselleştirilmiş bir öğrenme-öğretme yaklaşımıdır. Her modül, bir yeterliğe yönelik bilgi ve beceriler kazandırır. Modüler ders planı, aktif öğrenmeye dayalı olup, işbirlikli öğrenme, tartışma, drama veya rol yapma gibi yöntemleri içerebilir.

    Ders planında neler olmalı?

    Ders planında olması gerekenler: Hedef ve kazanımlar. Yöntem ve teknikler. Materyal ve kaynaklar. Değerlendirme yöntemleri. Zamanlama. Ayrıca, ders planı ünitelendirilmiş yıllık plan ve günlük plan (ders planı) olarak iki türde hazırlanabilir.

    Ders planı modelleri nelerdir?

    Ders planı modelleri genel olarak beş ana kategoriye ayrılır: 1. 5E Modeli: Bu model, giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamalarından oluşur. 2. Geleneksel Ders Planı: Daha çok düz anlatım ve soru-cevap yöntemlerini içerir, fazla materyal kullanımına odaklanılmaz. 3. Aktif Öğrenmeye Dayalı Ders Planı: Öğrencileri sürece katmayı hedefler, işbirlikli öğrenme, tartışma, drama veya rol yapma gibi yöntemleri barındırır. 4. Teknoloji Entegreli Ders Planı: Akıllı tahta, tablet, e-kitap gibi dijital kaynakları kullanarak etkileşimli etkinliklere yer verir. 5. Proje Tabanlı ve Disiplinler Arası Ders Planı: Öğrencilerin gerçek hayattaki sorunlara yönelik projeler geliştirdiği, farklı disiplinlerin bir araya geldiği bir yaklaşımdır.