Buradasın
Cumhuriyet dönemi halkla ilişkiler kampanyaları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Cumhuriyet dönemi halkla ilişkiler kampanyaları şunlardır:
- Atatürk Dönemi: Milli Mücadele döneminde Atatürk, İrade-i Milliye ve Hakimiyet-i Milliye gazetelerini çıkararak halkı bilgilendirmiş ve kamuoyu oluşturmuştur 13. Ayrıca, Anadolu Ajansı'nın kurulması ve yurt gezileri de önemli halkla ilişkiler faaliyetleri arasında yer alır 13.
- 1960-1980 Dönemi: Devlet Planlama Teşkilatı'nın kurulması ile halkla ilişkiler profesyonelleşmeye başlamış, kalkınma planlarının halka tanıtılması için Yayın ve Temsil Şubesi kurulmuştur 12. Nüfus planlaması kampanyası ve TRT'nin televizyon yayınlarının başlaması da bu döneme denk gelir 12.
- Özel Sektör Kampanyaları: 1969 yılından itibaren özel sektörde halkla ilişkiler birimleri kurulmuş, Eczacıbaşı, Koç Holding ve Eti gibi şirketler sosyal sorumluluk projeleri ile halkla ilişkilere katkıda bulunmuştur 4.
- Eğitim ve Tanıtım Faaliyetleri: Köy Enstitüleri, Halk Evleri ve Halk Hatipleri Teşkilatı gibi projelerle toplumun eğitimi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmıştır 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: