• Buradasın

    Çorum'da öğrenciler görme engelli öğrenciler için 3 boyutlu eğitim materyali tasarladı.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çorum'da öğrenciler, görme engelli öğrenciler için 3 boyutlu eğitim materyali tasarladı 124.
    Çorum Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Müdürü ve biyoloji öğretmeni Mehmet Fidan öncülüğünde, Çorum 15 Temmuz Şehitleri Fen Lisesi 10. sınıf öğrencileri İrem Sultan Şahin ve Zeynep Fidan, görme engelli öğrencilerin biyoloji derslerinde daha verimli öğrenmelerini sağlamak amacıyla bir proje başlattı 124.
    Ekip, önce 3 boyutlu hücre modeli tasarladı, ardından meyve sineğinin anatomisini modüler şekilde geliştirerek modele sesli anlatım entegre etti 124. Böylece görme engelli öğrenciler, hem dokunarak hem de dinleyerek biyolojik yapıları öğrenebilecek 124.
    Yaklaşık altı ayda tamamlanan proje, İzmir Uluslararası İnovasyon, Bilim, Enerji, Mühendislik Fuarı'nda (IISEEF) 10 ülkeden 53 proje arasında birinci oldu 124. Bu başarıyla ekip, temmuz ayında Londra'da 80 ülkeden 500 başarılı öğrencinin katılacağı Gençlik Festivali'ne davet edildi 124.
    Proje, görme engelli öğrencilerin eğitim hayatında karşılaştıkları materyal eksikliği sorununu gidermeyi hedefliyor 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görme engelli öğrenciler için hangi eğitim materyalleri kullanılır?

    Görme engelli öğrenciler için kullanılan bazı eğitim materyalleri şunlardır: 1. Braille Alfabeli Kitaplar: Görme engelli öğrencilerin okuma yazma becerilerini geliştirmek için kullanılır. 2. Sesli Kitaplar: Öğrencilerin işitsel olarak kitapları dinlemelerine olanak tanır. 3. Dokunsal Eğitim Kartları: Farklı dokularla öğrenmeyi teşvik eden materyallerdir. 4. Taktik Küpler: Şekilleri dokunsal olarak tanıma ve eşleştirme becerilerini geliştirir. 5. Konuşan Hesap Makineleri: Matematik işlemlerini sesli olarak geri bildirim verir. 6. Sesli Bilgisayar Yazılımları: Bilgisayar kullanımını işitsel geri bildirimle sağlayan programlardır. 7. Doku Farkındalığını Artıran Materyaller: Öğrencilere farklı yüzeyleri tanıma ve dokunarak öğrenme fırsatı sunar. 8. Braille Alfabe Kartları: Braille alfabesini öğrenmek için kullanılır. 9. Kokulu Kalemler: Yazma ve çizim yaparken koku duyusunu da kullanarak çoklu duyusal öğrenmeyi destekler. 10. Konuşan Pusula: Öğrencilere yön bulmayı öğretir ve sesli geri bildirim sağlar.

    Görme engelli öğrencilere hücre nasıl anlatılır?

    Görme engelli öğrencilere hücre konusu, hem dokunsal hem de işitsel yöntemlerle anlatılabilir. Bazı öneriler: 3D hücre modelleri: 3D yazıcılar kullanılarak hücre modelleri üretilebilir. Kabartılmış çizimler: Üzerinde hücre yapılarının kabartılmış çizimlerinin bulunduğu bilgi yaprakları kullanılabilir. Sesli anlatım: Geliştirilen yazılımlara sesli anlatım eklenerek, öğrencilerin hücre ve anatomi bilgilerini işitsel olarak öğrenmeleri sağlanabilir. Braille baskı: Metinler Braille olarak basılabilir. Gerçek nesneler: Gerçek kemik gibi nesnelerden ziyade, 3D modeller kullanılabilir. Ayrıca, biyoloji derslerinde kullanılan materyallerin, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçları ve görme düzeylerine uygun olması önemlidir.

    Görme engellilere fen bilimleri nasıl öğretilir?

    Görme engellilere fen bilimleri öğretimi için aşağıdaki yöntemler ve materyaller kullanılabilir: 1. Dokunsal ve İşitsel Materyaller: Fen kavramlarının öğretimi için kabartma yazı, konuşan hesap makineleri, sesli termometreler gibi özel araçlar kullanılmalıdır. 2. Deney ve Gözlem: Görme engelli öğrencilerin nesneleri, maddeleri ve organizmaları dokunarak gözlemlemeleri sağlanmalıdır. 3. Öğretmen Eğitimi: Fen bilgisi öğretmenleri, Braille yazısını ve kabartma fen işaretlerini öğrenerek öğrencilerin ödev ve sınav kâğıtlarını kendileri değerlendirmelidir. 4. Grup Çalışmaları: İşbirlikli öğretim stratejileri kullanılarak öğrenciler aktif olarak grup çalışmalarına dahil edilmelidir. 5. Planlı ve Esnek Eğitim: Derslerde tahtaya yazılanların sözlü olarak betimlenmesi, esnek zaman planlaması ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun plan ve programların geliştirilmesi önemlidir. Bu yöntemler, görme engelli öğrencilerin fen bilimlerini daha etkili bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olabilir.

    Engelli öğrenciler için hangi yaklaşım?

    Engelli öğrenciler için uygulanabilecek bazı yaklaşımlar şunlardır: Kaynaştırma Eğitimi: Engelli öğrencilerin, destek hizmetleri sağlanarak normal sınıf ortamında eğitim almasıdır. Erişilebilir Kampüs ve Derslikler: Fiziksel erişilebilirlik, ders materyallerinin erişilebilir formatta sunulması ve özel oturma düzenlemeleri yapılması gibi önlemler alınmalıdır. Sosyal Beceri Eğitimleri: Akran aracılı öğretim ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle engelli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi sağlanabilir. Bireysel Destek: Engelli öğrencilerin özel destek ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik bireysel planlar geliştirmek önemlidir. Bu yaklaşımların etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, engelli öğrencilerin ihtiyaçlarının geniş bir yelpazede değerlendirilmesi ve her bir öğrenciye bireysel olarak yaklaşılması önerilir.

    Görme engelli öğrenciler neden kaynaştırma ortamlarında zorlanır?

    Görme engelli öğrenciler, kaynaştırma ortamlarında çeşitli nedenlerle zorluk yaşayabilirler: 1. Fiziksel Çevre: Genel eğitim okullarının fiziki yapısı, görme engelli öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlenmemiş olabilir; dik merdivenler, dar koridorlar ve uygun olmayan tuvaletler gibi engeller kaynaştırmayı zorlaştırır. 2. Eğitim Materyallerine Erişim: Ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, görme engelli öğrencilerin erişebileceği formatlarda sunulmayabilir; bu durum öğrenme sürecini olumsuz etkiler. 3. Öğretmen Tutumları: Öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik olumsuz tutumları, destek hizmetlerinin yetersizliği ve özel gereksinimli öğrencilerle çalışma konusunda donanımsızlıkları, öğrencilerin entegrasyonunu zorlaştırır. 4. Sosyal Uyum: Görme engelli öğrencilerin, akranlarıyla etkili iletişim kurmakta ve sosyal çevreye uyum sağlamakta zorlanmaları, kaynaştırma ortamlarında izolasyon hissetmelerine neden olabilir.