• Buradasın

    Btü'de hangi ölçme araçları kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bursa Teknik Üniversitesi'nde (BTÜ) kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır:
    1. Çoktan Seçmeli Testler: Kapsam geçerliği yüksek, kullanışlı ve objektif puanlanan testlerdir 12.
    2. Eşleştirme Testleri: Bilgi ögelerini belirli bir bakış açısına göre eşleştirmede kullanılır 1.
    3. Kısa Cevaplı ve Tamamlama Testleri: Madde uzunluğu sınırlı, bilgi düzeyindeki yeterlikleri ölçmede kullanılır 12.
    4. Sözlü Sınavlar: Özellikle dil derslerinde sözlü iletişim becerisini ölçmek için kullanılır 12.
    5. Yazılı Sınavlar: Üst düzey yeterlikleri ölçmek ve analiz, sentez gibi becerileri değerlendirmek için uygundur 2.
    6. Portfolyo ve Elektronik Portfolyo: Öğrencilerin kendi çaba ve seçimleriyle oluşturdukları ürünleri içeren değerlendirme araçlarıdır 1.
    7. Gözlem ve Görüşme: Öğrencilerin öğrenmelerini ve gelişimlerini izlemek ve değerlendirmek için kullanılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzunluk ölçme için hangi materyaller kullanılır?

    Uzunluk ölçmek için kullanılan bazı materyaller şunlardır: 1. Şerit Metre: Esnek yapıya sahip, genellikle 5 ila 50 metre arasında değişen uzunluklar için kullanılır. 2. Cetvel: Kısa mesafelerde hızlı ve pratik ölçümler yapmak için tercih edilir. 3. Mezura: Dikkatlice katlandığında rahat taşıma imkanı sunan, genellikle 20, 30 veya 50 santimetre uzunluğunda olan alet. 4. Kumpas: İç ve dış ölçülerin hassas bir şekilde alınmasını sağlar. 5. Mikrometre: Çok hassas ölçüm gerektiren durumlarda kullanılır. 6. Lazer Ölçüm Cihazları: Yüksek hassasiyet sunan ve fiziksel temas gerektirmeden ölçüm yapan aletlerdir. Ayrıca, jalon, su düzeci ve çekül gibi araçlar da uzunluk ölçümünde kullanılabilir.

    Ölçme nedir?

    Ölçme, bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesidir. Ölçmenin üç aşaması vardır: 1. Ölçülecek bir niteliğin olması. 2. Niteliğin gözlenebilmesi. 3. Amaca uygun sayı ve sembollerle gösterilmesi. Ölçme ikiye ayrılır: 1. Doğrudan ölçme: Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesi. 2. Dolaylı ölçme: Ölçmeye konu olan özelliklerin doğrudan gözlenememesi, ancak kendileri ile ilgili olduğu bilinen başka özellikler aracılığıyla ölçülmesi.

    Eğitimde kullanılan ölçme araçları kaça ayrılır?

    Eğitimde kullanılan ölçme araçları çeşitli kategorilere ayrılır: 1. Yazılı Ölçme Araçları: Öğrencilerin yazılı cevaplar verdiği araçlardır. 2. Sözlü Ölçme Araçları: Öğrencinin bir soruyu veya konuyu sözlü olarak yanıtladığı araçlardır. 3. Görsel ve Performansa Dayalı Ölçme Araçları: Uygulama becerilerini, görsel materyallerle çalışma kapasitesini veya proje bazlı performansı ölçmeyi amaçlar. 4. Gözleme Dayalı Ölçme Araçları: Öğrencinin davranışlarının, becerilerinin ve uygulamalarının doğrudan gözlemlendiği yöntemlerdir. 5. Psikolojik ve Bireysel Ölçme Araçları: Öğrencinin psikolojik durumunu, ilgilerini, yeteneklerini ve kişisel özelliklerini değerlendirmek için kullanılır. 6. Elektronik ve Dijital Ölçme Araçları: Teknolojik araçlar kullanılarak gerçekleştirilen ölçme yöntemleridir.

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: 1. Amaç Odaklılık: Değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen öğrenme hedefleri ve öğrenci ihtiyaçlarına hizmet etmelidir. 2. Öğrenci Merkezlilik: Öğrencilerin bireysel öğrenme yolları, ilgi alanları ve öğrenme stilleri göz önünde bulundurulmalıdır. 3. Çeşitlilik: Yazılı sınavlar, proje tabanlı ödevler, gözlem ve sunumlar gibi çeşitli değerlendirme araçları kullanılmalıdır. 4. Geri Bildirim: Öğrencilere, hangi konularda başarılı oldukları ve hangi alanlarda kendilerini geliştirmeleri gerektiği hakkında düzenli geri bildirim verilmelidir. 5. Şeffaflık: Öğrenciler, değerlendirme kriterlerini ve beklentileri önceden bilmelidir. 6. Devamlılık: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren sürekli olarak izlenmelidir.

    Alternatif ölçme araçları nelerdir?

    Alternatif ölçme araçları şunlardır: 1. Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Sorular birbiriyle bağlantılıdır ve öğrenme eksikliği belirlenebilir. 2. Yapılandırılmış Grid (Izgara): Çoktan seçmeli testlere ve eş seçtirme testlerine alternatiftir, şans başarısı yok denecek kadar azdır. 3. Kelime İlişkilendirme Testi: Temel kavram verilir ve öğrencinin bu kavramın zihninde yaptığı çağrışımlar değerlendirilir. 4. Poster: Renkli ve resimli etkinlikler yaparak üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 5. Proje: Her proje bir performans görevidir, öğrencilerin gerçek hayat koşullarındaki performansları ölçülür. 6. Jurnaller: Öğrencilerin düşünme süreçlerini ve neden o yolu izlediklerini ayrıntılı olarak anlatmalarını sağlar. 7. Anektodlar: Öğretmenlerin tuttukları günlüklerdir, tarafsız ve objektif olunmalıdır. 8. Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı): Performansa dayalı bir değerlendirme aracıdır, öğrenci ilerlemesi hakkında veri toplar.

    Standart olmayan ölçme araçları nelerdir 1 örnek?

    Standart olmayan ölçme araçları, kişiden kişiye farklılık gösteren ve kesin ölçüm yapmayan araçlardır. İşte bazı örnekler ve birer örnek: 1. Karış: Elin tam açılmasıyla başparmak ile serçe parmak arasındaki uzunluk. 2. Kulaç: Kolların iki yana tam açılmasıyla yapılan ölçüm. 3. Adım: Yürüyerek atılan adımın uzunluğu. 4. Ayak: Ayağın başparmak ile topuk arasındaki uzunluk.

    Ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri nelerdir?

    Ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri şunlardır: 1. Güvenirlik: Ölçme aracının farklı ölçüm sonuçları arasındaki tutarlılık düzeyidir. 2. Geçerlik: Ölçme aracının ölçmesi gereken özelliği gerçekten ölçüp ölçmediğidir. 3. Kullanışlılık: Ölçme aracının ekonomik, pratik ve puanlamasının kolay olmasıdır. Diğer nitelikler arasında objektiflik (ölçme işleminin kim tarafından yapılırsa yapılsın aynı sonucu vermesi) ve duyarlılık (ölçme aracının biriminin küçük olması) da yer alır.