• Buradasın

    Birleştirilmiş sınıflarda ders nasıl işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Birleştirilmiş sınıflarda ders işleme şu şekilde gerçekleşir:
    1. Öğretmenli Dersler: Öğretmen, öğrencilerle doğrudan ilgilenir ve karmaşık, zor veya ilk defa karşılaşılan konulara yer verir 12. Bu derslerde öğrencilere kılavuzluk eder ve etkinlikleri birlikte yapar 3.
    2. Ödevli Dersler: Öğrenciler kendi öğrenmelerinden sorumludur ve bu saatlerde bireysel veya grup çalışmaları yaparlar 12. Öğretmen, öğrencilerin çalışmalarını izler ve gerektiğinde rehberlik eder 3.
    Diğer önemli noktalar:
    • Oturma Düzeni: Grup veya U oturma düzeni tercih edilir 1.
    • Materyal Kullanımı: Derslerde materyal kullanılır ve öğrenci çalışmaları panolarda sergilenir 1.
    • Çevre İncelemesi: Ders içeriği, çevre şartlarına uygun biçimde tasarlanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Birleştirilmiş sınıflara uygun öğretim yöntemleri nelerdir?

    Birleştirilmiş sınıflara uygun öğretim yöntemleri şunlardır: 1. Teknoloji ve Materyal Kullanımı: Bilgisayar, projeksiyon ve ses sistemi gibi teknolojik ürünlerin kullanımı, öğrencilerin derse ilgisini artırır ve eğitimi zenginleştirir. 2. Ödüllendirme Yöntemi: Uygun davranışlar sergileyen öğrencilerin ödüllendirilmesi, sınıf başarısını artırır. 3. Akran Öğretimi: Öğrencilerin birbirlerine yardım etmeleri ve öğrenmeleri için gruplar oluşturulması. 4. İşbirlikli Öğrenme Teknikleri: Öğrenci takımları oluşturarak, öğrencilerin birlikte çalışması ve birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı olmaları. 5. Bireyselleştirilmiş Öğretim: Öğrencilerin farklı yetenek ve seviyelerine göre bireysel olarak çalışmaları ve öğretmen rehberliğinde ilerlemeleri. Ayrıca, seviye grupları oluşturarak, öğrencilerin aynı bilgi ve beceri düzeyinde bir arada çalışmaları da birleştirilmiş sınıflarda etkili bir yöntemdir.

    Birleştirilmiş sınıflarda hangi dersler ortak işlenir?

    Birleştirilmiş sınıflarda mihver dersler olarak adlandırılan Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersleri ortak işlenir.

    Birleştirilmiş sınıflar için hangi müfredat?

    Birleştirilmiş sınıflar için müfredat, 2000-2001 öğretim yılından itibaren müstakil (bağımsız) sınıflarda uygulanan "fen bilgisi", "sosyal bilgiler" ve "hayat bilgisi" programlarını kapsamaktadır. Ayrıca, yapılandırıcı yaklaşıma göre hazırlanan 2004 İlköğretim Programı da birleştirilmiş sınıflarda uygulanmakta olup, bu program öğrencilerin bilgiyi anlamaları, yorumlamaları ve üretmelerini hedeflemektedir.

    Birleştirilmiş sınıflarda öğretim nedir?

    Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, bir öğretmenin aynı anda birden fazla sınıfın/grubun öğreniminden, öğretiminden ve gelişiminden sorumlu olduğu öğretim biçimidir. Bu uygulama, köy ve kırsal yerleşim birimlerindeki öğrenci sayısının azlığı gibi nedenlerle ortaya çıkmıştır.

    Birleştirilmiş sınıflar neden kaldırıldı?

    Birleştirilmiş sınıflar, 2000-2001 öğretim yılından itibaren uygulamadan kaldırılmıştır çünkü bu programın yerine bağımsız sınıflarda uygulanan Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji derslerinin birleştirilmiş sınıflarda da okutulması kararlaştırılmıştır. Bu kararın temel nedenleri arasında öğretmen, öğrenci ve derslik sayısının yetersizliği yer almaktadır.

    Birleştirilmiş sınıfta kaç saat ders işlenir?

    Birleştirilmiş sınıflarda bir ders saati içinde iki grup öğrenci bulunur ve bu öğrenciler farklı zamanlarda ders işlerler. Dolayısıyla, birleştirilmiş sınıfta toplamda dört saat ders işlenmiş olur.

    Ders planı örneği nasıl hazırlanır?

    Ders planı örneği hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek faydalı olabilir: 1. Hedef ve Kazanımları Belirlemek: Dersin sonunda öğrencilerin hangi bilgi veya becerileri kazanmış olmaları gerektiğini tanımlamak. 2. İçeriği Düzenlemek: Konuyu sunma ve öğrenme yöntemlerini belirlemek. 3. Materyal ve Kaynak Seçimi: Ders kitabı, okuma materyalleri, resimler, videolar gibi somutlaştırmayı sağlayacak materyalleri seçmek. 4. Değerlendirme Yöntemlerini Belirlemek: Öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmek için performans ödevleri, projeler, sunumlar gibi yöntemleri planlamak. 5. Dikkat Çekme ve Güdüleme: Konunun önemini ve öğrencilere ne gibi faydalar sağlayacağını açıklamak. 6. Derse Geçiş: Öğrenme-öğretme etkinliklerine başlamak. 7. Özet ve Tekrar: Dersin ana noktalarını vurgulamak ve önceki konularla bağlantısını kurmak. Ders planı hazırlarken, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, öğrenme stilleri ve ilgileri gibi bireysel farklılıkları da dikkate almak önemlidir.