• Buradasın

    Bep'te uzun ve kısa vadeli amaç nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uzun ve kısa vadeli amaçların belirlenmesi şu şekilde yapılır:
    1. Performans düzeyinin belirlenmesi 25. Öğrencinin mevcut durumu, yapamadıkları ve yapabildikleri tespit edilir 25.
    2. Uzun vadeli amaçların saptanması 25. Bu amaçlar, öğrencinin bir öğretim yılı sonunda kazanması beklenen davranışları içerir 25. Örneğin, "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler" 2.
    3. Kısa vadeli amaçların belirlenmesi 25. Uzun vadeli amaca ulaşmak için basamaklandırılmış, ölçülebilir ve gözlenebilir amaçlar yazılır 25. Kısa vadeli amaçlar, uzun vadeli amaca ne kadar sürede ulaşılacağını belirler 2.
    Belirlemede etkili olan faktörler:
    • Öğrencinin bilişsel düzeyi ve öğrenme ihtiyaçları 3;
    • Öğrencinin yaşantıları ve kişisel gelişimi 3;
    • İşbirlikçi yaklaşım ve süreç izleme 3.
    BEP, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre sürekli güncellenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzun dönemli amaçlarda anlar ifadesi kullanılır mı?

    Uzun dönemli amaçlarda "anlar" ifadesi kullanılabilir, ancak bu ifade ölçülebilir ve gözlenebilir bir şekilde ifade edilmelidir. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir öğretim yılı sonunda ulaşması beklenen davranışları belirtir ve bu amaçların anlamlı olması için belirli kriterlere uygun olması gerekir.

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar nelerdir?

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında yer alan önemli unsurlardır. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir yılın sonunda ulaşmasını istediğimiz hedeflerdir. Kısa dönemli amaçlar ise, uzun dönemli amaçlar ile öğrencinin mevcut performansı arasındaki ölçülebilir basamaklardan oluşur.

    Bep'te kısa dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) kısa dönemli amaçların yazımı şu dört unsuru içermelidir: 1. Birey: Kısa dönemli amaç yazarken öğrencinin ismi mutlaka yazılmalıdır. 2. Davranış: Öğrencinin ne yapacağı, yani istenen veya beklenen davranış açık şekilde belirtilmelidir. 3. Koşul: İstenilen davranışın hangi koşullarda meydana geleceğinin amaçta açıkça belirtilmesi gerekir. 4. Ölçüt: Performans için ölçüt mutlaka amaçlarda belirlenmelidir. Örnek bir kısa dönemli amaç: "Ayşe, nesneleri kullanarak (model olunduğunda) 1'den 10'a kadar 1'er 1'er 5 denemenin 4'ünde doğru olarak sayar".

    Uzun vadeli hedefler nelerdir?

    Uzun vadeli hedefler, genellikle daha geniş bir kapsam ve daha fazla zaman gerektiren, gelecekte başarmak istenen hedeflerdir. İşte bazı uzun vadeli hedef örnekleri: 1. Kariyer Hedefleri: Mevcut meslekten liderlik rolüne terfi etmek, daha yüksek bir derece veya yönetici sertifikası kazanmak. 2. Finansal Hedefler: Finansal bağımsızlık sağlamak, gelirini %50 artırmak, borcunu ödemek. 3. Sağlık ve Fitness Hedefleri: 5 yıl içinde bir ev satın alabilmek için aylık gelirin belirli bir miktarını tasarruf etmek. 4. Eğitim Hedefleri: Doktora derecesi kazanmak, başka bir dili akıcı bir şekilde konuşmayı öğrenmek. 5. Kişisel Hedefler: 40 yaşında özel bir jet sahibi olmak, 65 yaşında Everest Dağı'na tırmanmak.

    Uzun ve kısa vade farkı nedir?

    Uzun ve kısa vade arasındaki temel farklar şunlardır: Süre: Kısa vadeli yatırımlar genellikle 1 gün ile birkaç ay arasında sürerken, uzun vadeli yatırımlar 1 yıldan daha uzun, hatta on yıllara kadar uzayabilir. Risk: Kısa vadeli yatırımlar daha yüksek risk içerir, çünkü piyasa dalgalanmalarına dayalıdır. Getiri Beklentisi: Kısa vadeli yatırımlar hızlı kâr elde etmeyi hedefler, ancak ani değer kayıplarına da açık olabilir. Analiz Yöntemi: Kısa vadeli yatırımlar teknik analize, uzun vadeli yatırımlar ise temel analize dayanır. Stratejik Odak: Uzun vadeli yatırımcılar genellikle piyasa dalgalanmalarına karşı daha dirençlidir ve varlıklarının değerindeki uzun vadeli artışa güvenirler.

    Uzun dönem amaç nedir?

    Uzun dönem amaç, ekonomide üreticinin üretim için kullandığı bütün girdi miktarlarını değiştirebileceği uzunluktaki zaman periyodunu tanımlar. Eğitimde ise uzun dönemli amaç, öğrenciden uzun bir zaman sonunda (bir öğretim dönemi ya da öğretim yılı gibi) edinmesini istediğimiz davranışlardır.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) planında uzun dönemli amaç şu şekilde yazılmalıdır: 1. İfade, değerlendirme verilerine dayalı olmalıdır. 2. Bireyin geçmişteki düzeyi ile o anki performans düzeyini yansıtabilmelidir. 3. Ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. 4. Öğrencinin o anki yapabildiklerinden daha üst bir durumda olmalıdır. 5. Yıllık amaçlara, öğrencinin gelişim hızına göre tekrar gözden geçirilerek ekleme yapılabilir ya da ifadeler değiştirilebilir. Örnek uzun dönemli amaç: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".