• Buradasın

    Bep'te uzun ve kısa vadeli amaç nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uzun ve kısa vadeli amaçların belirlenmesi şu şekilde yapılır:
    1. Performans düzeyinin belirlenmesi 25. Öğrencinin mevcut durumu, yapamadıkları ve yapabildikleri tespit edilir 25.
    2. Uzun vadeli amaçların saptanması 25. Bu amaçlar, öğrencinin bir öğretim yılı sonunda kazanması beklenen davranışları içerir 25. Örneğin, "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler" 2.
    3. Kısa vadeli amaçların belirlenmesi 25. Uzun vadeli amaca ulaşmak için basamaklandırılmış, ölçülebilir ve gözlenebilir amaçlar yazılır 25. Kısa vadeli amaçlar, uzun vadeli amaca ne kadar sürede ulaşılacağını belirler 2.
    Belirlemede etkili olan faktörler:
    • Öğrencinin bilişsel düzeyi ve öğrenme ihtiyaçları 3;
    • Öğrencinin yaşantıları ve kişisel gelişimi 3;
    • İşbirlikçi yaklaşım ve süreç izleme 3.
    BEP, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre sürekli güncellenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bep'te kısa dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) kısa dönemli amaç yazarken dikkat edilmesi gereken unsurlar: Birey: Kısa dönemli amaçlar, öğrenci davranışı üzerine odaklanmalı ve öğrenciden beklenen davranışı tanımlamalıdır. Davranış: Öğrenciden beklenen davranış, açık, gözlenebilir ve ölçülebilir bir şekilde tanımlanmalıdır. Koşul: Davranışın hangi koşullar altında gösterilmesi gerektiği belirtilmelidir. Ölçüt: Öğrencinin gösterdiği davranışın yeterliliği hakkında karar vermek için kullanılan standart, yani ölçüt, eklenmelidir. Örnek kısa dönemli amaç: "Tuğçe, öğretmenin kendisinden yapmasını istediği temel çıkarma işlemlerini 4 kereden 3’ünde kağıda yazarak çözer". BEP hazırlanırken kısa dönemli amaçların yanı sıra, bu amaçlara ulaşmada kullanılacak öğretim yöntemleri ve materyaller de belirlenir.

    Uzun ve kısa vade farkı nedir?

    Uzun ve kısa vade arasındaki temel farklar şunlardır: Süre: Kısa vadeli yatırımlar genellikle 1 gün ile birkaç ay arasında sürerken, uzun vadeli yatırımlar 1 yıldan daha uzun, hatta on yıllara kadar uzayabilir. Risk: Kısa vadeli yatırımlar daha yüksek risk içerir, çünkü piyasa dalgalanmalarına dayalıdır. Getiri Beklentisi: Kısa vadeli yatırımlar hızlı kâr elde etmeyi hedefler, ancak ani değer kayıplarına da açık olabilir. Analiz Yöntemi: Kısa vadeli yatırımlar teknik analize, uzun vadeli yatırımlar ise temel analize dayanır. Stratejik Odak: Uzun vadeli yatırımcılar genellikle piyasa dalgalanmalarına karşı daha dirençlidir ve varlıklarının değerindeki uzun vadeli artışa güvenirler.

    Uzun dönemli amaçlarda anlar ifadesi kullanılır mı?

    Uzun dönemli amaçlarda "anlar" ifadesi doğrudan kullanılmaz, ancak bu tür amaçların yazımında dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır: Ölçülebilirlik: Uzun dönemli amaçlar, ölçülebilir ve gözlenebilir şekilde ifade edilmelidir. Gerçekçilik: Amaçlar, öğrencinin ulaşabileceği gerçekçi hedefler olmalıdır. Önceliklilik: Öncelikli beceriler ve öğrencinin ihtiyaçları dikkate alınmalıdır. Örneğin, "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" ifadesi uzun dönemli bir amaç olarak kabul edilir. "Anlar" ifadesi, genellikle kısa dönemli amaçların yazımında kullanılan "birey", "davranış", "koşul" ve "ölçüt" gibi öğelerden biri değildir.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) planında uzun dönemli amaç şu şekilde yazılmalıdır: 1. İfade, değerlendirme verilerine dayalı olmalıdır. 2. Bireyin geçmişteki düzeyi ile o anki performans düzeyini yansıtabilmelidir. 3. Ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. 4. Öğrencinin o anki yapabildiklerinden daha üst bir durumda olmalıdır. 5. Yıllık amaçlara, öğrencinin gelişim hızına göre tekrar gözden geçirilerek ekleme yapılabilir ya da ifadeler değiştirilebilir. Örnek uzun dönemli amaç: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".

    Uzun vadeli hedefler nelerdir?

    Uzun vadeli hedefler, aylar veya yıllar sonra ulaşmak istenen hedeflerdir. Bazı uzun vadeli hedef örnekleri: geliri artırmak; kârlı olmak veya kârlılığı korumak; müşteri tabanını büyütmek; yeni bir ürün veya hizmet başlatmak; yeni bir ülkeye veya bölgeye genişlemek; kendi işini kurmak; uluslararası bir alanda tanınmış bir uzman olmak. Uzun vadeli hedefler belirlenirken SMART kriterleri göz önünde bulundurulabilir: Specific (Özel). Measurable (Ölçülebilir). Achievable (Ulaşılabilir). Relevant (Gerçekçi). Time-bound (Zaman Tabanlı).

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar nelerdir?

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim programında (BEP) yer alan, öğrencinin kısa ve uzun vadede kazanması beklenen öğretimsel hedeflerdir. Uzun dönemli amaçlar. Bir öğretim yılı sonunda veya akademik yılın sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışlardır. Değerlendirme verilerine göre oluşturulmalıdır. Öğrencinin var olan performans düzeyi, yetersizliğinin derecesi, geçmiş yaşantıları, öğrenme hızı, çevre ve aile özellikleri dikkate alınarak belirlenmelidir. Psiko-motor, sosyal, duygusal, bilişsel, dil gelişim alanları ile öz bakım becerilerini içermelidir. "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Kısa dönemli amaçlar. Uzun dönemli amaçlar ile bireyin mevcut performans düzeyi arasındaki ölçülebilir ara basamaklardır. Öğrenciden beklenen davranışları açıkça ifade etmelidir. "Ebru, iki şekil arasından daireyi göstermesi istendiğinde 9/10 oranında yardımsız gösterir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Hedefe ulaşma ölçütleri belirtilmelidir.

    Uzun dönem amaç nedir?

    Uzun dönem amaç, ekonomide üreticinin üretim için kullandığı bütün girdi miktarlarını değiştirebileceği uzunluktaki zaman periyodunu tanımlar. Eğitimde ise uzun dönemli amaç, öğrenciden uzun bir zaman sonunda (bir öğretim dönemi ya da öğretim yılı gibi) edinmesini istediğimiz davranışlardır.