• Buradasın

    Bep'te uzun ve kısa vadeli amaç nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uzun ve kısa vadeli amaçların belirlenmesi şu adımları içerir:
    1. Mevcut Performans Düzeyinin Değerlendirilmesi: Öğrencinin yapabildikleri ve yapamadıklarının belirlenmesi 24.
    2. Akademik, Sosyal ve Davranışsal Gereksinimlerin Belirlenmesi: Amaçların, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına ve yetersizlik türüne göre hazırlanması 2.
    3. Destek Eğitim Hizmetlerinin Dikkate Alınması: Öğrenciye sağlanacak ek hizmetlerin de amaçların belirlenmesinde göz önünde bulundurulması 2.
    4. Geçmiş Deneyimlerin ve Hazır Bulunuşluk Düzeyinin Değerlendirilmesi: Öğrencinin önceki başarıları ve öğrenme hızının amaçların oluşturulmasında kullanılması 2.
    5. İşlevsel Hedeflerin Belirlenmesi: Amaçların, öğrencinin günlük yaşamında kullanabileceği beceriler olacak şekilde belirlenmesi 2.
    Uzun vadeli amaçlar, öğrencinin bir yılın sonunda ulaşması istenen hedeflerdir 2. Kısa vadeli amaçlar ise uzun vadeli amaçlara ulaşmak için belirlenen, ölçülebilir ve mantıklı temellere dayanan basamaklardan oluşur 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzun vadeli hedefler nelerdir?

    Uzun vadeli hedefler, genellikle daha geniş bir kapsam ve daha fazla zaman gerektiren, gelecekte başarmak istenen hedeflerdir. İşte bazı uzun vadeli hedef örnekleri: 1. Kariyer Hedefleri: Mevcut meslekten liderlik rolüne terfi etmek, daha yüksek bir derece veya yönetici sertifikası kazanmak. 2. Finansal Hedefler: Finansal bağımsızlık sağlamak, gelirini %50 artırmak, borcunu ödemek. 3. Sağlık ve Fitness Hedefleri: 5 yıl içinde bir ev satın alabilmek için aylık gelirin belirli bir miktarını tasarruf etmek. 4. Eğitim Hedefleri: Doktora derecesi kazanmak, başka bir dili akıcı bir şekilde konuşmayı öğrenmek. 5. Kişisel Hedefler: 40 yaşında özel bir jet sahibi olmak, 65 yaşında Everest Dağı'na tırmanmak.

    Uzun ve kısa vade farkı nedir?

    Uzun ve kısa vade farkları, finansal işlemlerde süre açısından yapılan sınıflandırmayı ifade eder. Kısa vade, genellikle bir yıldan kısa süreli işlemleri kapsar. Uzun vade ise beş yıldan uzun süreli işlemleri kapsar.

    Bep'te kısa dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) kısa dönemli amaçların yazımı şu dört unsuru içermelidir: 1. Birey: Kısa dönemli amaç yazarken öğrencinin ismi mutlaka yazılmalıdır. 2. Davranış: Öğrencinin ne yapacağı, yani istenen veya beklenen davranış açık şekilde belirtilmelidir. 3. Koşul: İstenilen davranışın hangi koşullarda meydana geleceğinin amaçta açıkça belirtilmesi gerekir. 4. Ölçüt: Performans için ölçüt mutlaka amaçlarda belirlenmelidir. Örnek bir kısa dönemli amaç: "Ayşe, nesneleri kullanarak (model olunduğunda) 1'den 10'a kadar 1'er 1'er 5 denemenin 4'ünde doğru olarak sayar".

    Uzun dönemli amaçlarda anlar ifadesi kullanılır mı?

    Uzun dönemli amaçlarda "anlar" ifadesi kullanılabilir, ancak bu ifade ölçülebilir ve gözlenebilir bir şekilde ifade edilmelidir. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir öğretim yılı sonunda ulaşması beklenen davranışları belirtir ve bu amaçların anlamlı olması için belirli kriterlere uygun olması gerekir.

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar nelerdir?

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında yer alan önemli unsurlardır. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir yılın sonunda ulaşmasını istediğimiz hedeflerdir. Kısa dönemli amaçlar ise, uzun dönemli amaçlar ile öğrencinin mevcut performansı arasındaki ölçülebilir basamaklardan oluşur.

    Uzun dönem amaç nedir?

    Uzun dönem amaç, ekonomide üreticinin üretim için kullandığı bütün girdi miktarlarını değiştirebileceği uzunluktaki zaman periyodunu tanımlar. Eğitimde ise uzun dönemli amaç, öğrenciden uzun bir zaman sonunda (bir öğretim dönemi ya da öğretim yılı gibi) edinmesini istediğimiz davranışlardır.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP planında uzun dönemli amaç yazarken şu adımlar izlenmelidir: 1. Gerçekçi ve uygulanabilir olmalıdır. 2. Öğrencinin sınıfa ve toplumsal yaşama uyumunu sağlamalıdır. 3. Birden fazla ortamda kullanılabilecek amaçlar olmalıdır. Örnek bir uzun dönemli amaç ifadesi: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".