Uzun ve kısa dönemli amaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim programında (BEP) yer alan, öğrencinin kısa ve uzun vadede kazanması beklenen öğretimsel hedeflerdir. Uzun dönemli amaçlar. Bir öğretim yılı sonunda veya akademik yılın sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışlardır. Değerlendirme verilerine göre oluşturulmalıdır. Öğrencinin var olan performans düzeyi, yetersizliğinin derecesi, geçmiş yaşantıları, öğrenme hızı, çevre ve aile özellikleri dikkate alınarak belirlenmelidir. Psiko-motor, sosyal, duygusal, bilişsel, dil gelişim alanları ile öz bakım becerilerini içermelidir. "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Kısa dönemli amaçlar. Uzun dönemli amaçlar ile bireyin mevcut performans düzeyi arasındaki ölçülebilir ara basamaklardır. Öğrenciden beklenen davranışları açıkça ifade etmelidir. "Ebru, iki şekil arasından daireyi göstermesi istendiğinde 9/10 oranında yardımsız gösterir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Hedefe ulaşma ölçütleri belirtilmelidir.