• Buradasın

    Uzun dönemli amaçlarda anlar ifadesi kullanılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzun dönemli amaçlarda "anlar" ifadesi doğrudan kullanılmaz, ancak bu tür amaçların yazımında dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır:
    • Ölçülebilirlik: Uzun dönemli amaçlar, ölçülebilir ve gözlenebilir şekilde ifade edilmelidir 123.
    • Gerçekçilik: Amaçlar, öğrencinin ulaşabileceği gerçekçi hedefler olmalıdır 23.
    • Önceliklilik: Öncelikli beceriler ve öğrencinin ihtiyaçları dikkate alınmalıdır 13.
    Örneğin, "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" ifadesi uzun dönemli bir amaç olarak kabul edilir 35.
    "Anlar" ifadesi, genellikle kısa dönemli amaçların yazımında kullanılan "birey", "davranış", "koşul" ve "ölçüt" gibi öğelerden biri değildir 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bep'te uzun ve kısa vadeli amaç nasıl belirlenir?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uzun ve kısa vadeli amaçların belirlenmesi şu şekilde yapılır: 1. Performans düzeyinin belirlenmesi. 2. Uzun vadeli amaçların saptanması. 3. Kısa vadeli amaçların belirlenmesi. Belirlemede etkili olan faktörler: Öğrencinin bilişsel düzeyi ve öğrenme ihtiyaçları; Öğrencinin yaşantıları ve kişisel gelişimi; İşbirlikçi yaklaşım ve süreç izleme. BEP, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre sürekli güncellenir.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) planında uzun dönemli amaç şu şekilde yazılmalıdır: 1. İfade, değerlendirme verilerine dayalı olmalıdır. 2. Bireyin geçmişteki düzeyi ile o anki performans düzeyini yansıtabilmelidir. 3. Ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. 4. Öğrencinin o anki yapabildiklerinden daha üst bir durumda olmalıdır. 5. Yıllık amaçlara, öğrencinin gelişim hızına göre tekrar gözden geçirilerek ekleme yapılabilir ya da ifadeler değiştirilebilir. Örnek uzun dönemli amaç: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".

    Uzun dönem amaç nedir?

    Uzun dönem amaç, ekonomide üreticinin üretim için kullandığı bütün girdi miktarlarını değiştirebileceği uzunluktaki zaman periyodunu tanımlar. Eğitimde ise uzun dönemli amaç, öğrenciden uzun bir zaman sonunda (bir öğretim dönemi ya da öğretim yılı gibi) edinmesini istediğimiz davranışlardır.

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar nelerdir?

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim programında (BEP) yer alan, öğrencinin kısa ve uzun vadede kazanması beklenen öğretimsel hedeflerdir. Uzun dönemli amaçlar. Bir öğretim yılı sonunda veya akademik yılın sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışlardır. Değerlendirme verilerine göre oluşturulmalıdır. Öğrencinin var olan performans düzeyi, yetersizliğinin derecesi, geçmiş yaşantıları, öğrenme hızı, çevre ve aile özellikleri dikkate alınarak belirlenmelidir. Psiko-motor, sosyal, duygusal, bilişsel, dil gelişim alanları ile öz bakım becerilerini içermelidir. "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini öğrenir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Kısa dönemli amaçlar. Uzun dönemli amaçlar ile bireyin mevcut performans düzeyi arasındaki ölçülebilir ara basamaklardır. Öğrenciden beklenen davranışları açıkça ifade etmelidir. "Ebru, iki şekil arasından daireyi göstermesi istendiğinde 9/10 oranında yardımsız gösterir" gibi ifadelerle örneklendirilebilir. Hedefe ulaşma ölçütleri belirtilmelidir.