• Buradasın

    Uzun dönemli amaçlarda anlar ifadesi kullanılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzun dönemli amaçlarda "anlar" ifadesi kullanılabilir, ancak bu ifade ölçülebilir ve gözlenebilir bir şekilde ifade edilmelidir 12.
    Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir öğretim yılı sonunda ulaşması beklenen davranışları belirtir ve bu amaçların anlamlı olması için belirli kriterlere uygun olması gerekir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzun dönem amaç nedir?

    Uzun dönem amaç, ekonomide üreticinin üretim için kullandığı bütün girdi miktarlarını değiştirebileceği uzunluktaki zaman periyodunu tanımlar. Eğitimde ise uzun dönemli amaç, öğrenciden uzun bir zaman sonunda (bir öğretim dönemi ya da öğretim yılı gibi) edinmesini istediğimiz davranışlardır.

    BEP planında uzun dönemli amaç nasıl yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) planında uzun dönemli amaç şu şekilde yazılmalıdır: 1. İfade, değerlendirme verilerine dayalı olmalıdır. 2. Bireyin geçmişteki düzeyi ile o anki performans düzeyini yansıtabilmelidir. 3. Ulaşılabilir ve gerçekçi olmalıdır. 4. Öğrencinin o anki yapabildiklerinden daha üst bir durumda olmalıdır. 5. Yıllık amaçlara, öğrencinin gelişim hızına göre tekrar gözden geçirilerek ekleme yapılabilir ya da ifadeler değiştirilebilir. Örnek uzun dönemli amaç: "Can, öğretim yılının sonunda mevsimlerin özelliklerini söyler".

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar nelerdir?

    Uzun ve kısa dönemli amaçlar, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında yer alan önemli unsurlardır. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin bir yılın sonunda ulaşmasını istediğimiz hedeflerdir. Kısa dönemli amaçlar ise, uzun dönemli amaçlar ile öğrencinin mevcut performansı arasındaki ölçülebilir basamaklardan oluşur.

    Bep'te uzun ve kısa vadeli amaç nasıl belirlenir?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uzun ve kısa vadeli amaçların belirlenmesi şu şekilde yapılır: 1. Performans düzeyinin belirlenmesi. 2. Uzun vadeli amaçların saptanması. 3. Kısa vadeli amaçların belirlenmesi. Belirlemede etkili olan faktörler: Öğrencinin bilişsel düzeyi ve öğrenme ihtiyaçları; Öğrencinin yaşantıları ve kişisel gelişimi; İşbirlikçi yaklaşım ve süreç izleme. BEP, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre sürekli güncellenir.