• Buradasın

    BEP'te ilerleme nasıl değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme, izleme ve değerlendirme süreci ile değerlendirilir 12. Bu süreç, en az yılda bir kez yapılır ancak gerektiğinde daha sık tekrarlanabilir 12.
    Değerlendirme adımları:
    1. Performans düzeyinin belirlenmesi 1[5](avys.omu.edu.tr. Öğrencinin mevcut durumu ve yapabildikleri tespit edilir 1[5](avys.omu.edu.tr.
    2. Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi 1[5](avys.omu.edu.tr. Uzun dönemli amaçlar, öğretim yılı sonunda beklenen davranışları; kısa dönemli amaçlar ise bu hedeflere ulaşmak için gerekli adımları içerir 1[5](avys.omu.edu.tr.
    3. İlerlemenin izlenmesi 2[5](avys.omu.edu.tr. Öğrencinin hedeflere ulaşıp ulaşmadığı düzenli olarak gözlemlenir 2[5](avys.omu.edu.tr.
    4. Değerlendirme 12. İlerleme raporları hazırlanır ve BEP ekibi tarafından değerlendirilir 12.
    İyi bir izleme ve değerlendirme, BEP'in güncellenmesine ve geliştirilmesine olanak tanır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP ilerleme raporu kim hazırlar?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme raporu, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır. Bu birim, okul müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, rehber öğretmen, öğrencinin sınıf öğretmeni, öğrencinin dersini veren branş öğretmenleri, öğrencinin velisi ve öğrenciden oluşur. Ayrıca, her ders için BEP değerlendirme raporu düzenleme görevi, o dersin öğretmenine aittir.

    BEP örnekleri nelerdir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) örnekleri şunlardır: 1. Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin BEP: Bu plan, öğrencinin dil ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır ve aşağıdaki hedefleri içerebilir: - Kelime dağarcığını artırmak ve doğru kelimeleri kullanarak kendini ifade edebilmek. - Daha uzun ve karmaşık cümleler kurma becerisini geliştirmek. 2. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin BEP: Bu program, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanır ve aşağıdaki bileşenleri içerir: - Öğrencinin mevcut performans düzeyi, güçlü ve zayıf yönleri, ilgi alanları ve uzun vadeli hedeflerinin detaylı tartışması. - Öğretim yöntemleri ve kullanılacak kaynaklar. - Düzenli gözden geçirme ve gerektiğinde BEP'in güncellenmesi. 3. Otizmli Öğrenciler İçin BEP: Bu plan, otizmli öğrencinin sosyal etkileşimlerini ve akademik başarısını artırmayı hedefler ve aşağıdaki stratejileri içerebilir: - Sosyal beceri eğitimi. - Görsel materyaller ve somut deneyimler gibi öğretim yöntemleri. BEP örnekleri, öğrencinin özel gereksinimlerine ve eğitim hedeflerine göre çeşitlendirilebilir.

    Bep'te dönem sonu ne yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) döneminde sonu şu işlemler yapılır: 1. Başarı Değerlendirmesi: Öğrencinin BEP amaçlarına göre dönem ortası ve dönem sonu başarı değerlendirmesi yapılır. 2. Bireysel Gelişim Raporu: Öğrenciye dönem sonu karneyle birlikte bireysel gelişim raporu verilir. 3. Planın Güncellenmesi: Gerekirse BEP planı güncellenir ve yeni hedefler belirlenir.

    BEP'te 2 dönem hedefleri nelerdir?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) iki dönem hedefleri, uzun dönemli amaçlar ve kısa dönemli amaçlar olarak ikiye ayrılır. Uzun dönemli amaçlar, bir öğretim yılı sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışlardır. Kısa dönemli amaçlar, uzun dönemli hedeflere ulaşmak için belirlenen araçlardır. BEP, öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir ve gerektiğinde güncellenebilir.

    BEP genel değerlendirme ne zaman yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) genel değerlendirmesi eğitim-öğretim yılının sonunda yapılır.

    BEP planı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) değerlendirmesi genellikle yıl sonunda yapılır. Ancak, BEP planı gerektiğinde eğitim yılının ortasında da güncellenebilir.

    Bep ilerleme raporunda hangi davranışlar yazılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme raporunda yazılması gereken davranışlar şunlardır: Öğrencinin performans düzeyi. Öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri. Yetersizliğin etkilediği eğitim alanları. Kullanılacak ders araç gereçleri. Etiketlemelerden kaçınılmalıdır. Örnek bir madde: "Tek basamaklı sayıları toplar. Beşerli, ona kadar sayar, beşerli, onarlı yüze kadar saymaya gereksinimi var".