• Buradasın

    Bep ilerleme raporunda hangi davranışlar yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme raporunda yazılması gereken davranışlar şunlardır:
    • Öğrencinin performans düzeyi 12. Kazanmış olduğu davranışlar ve kazanması gereken davranışlar ile gereksinimleri açıkça belirtilmelidir 12[5](avys.omu.edu.tr.
    • Öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri 12[5](avys.omu.edu.tr.
    • Yetersizliğin etkilediği eğitim alanları 1[5](avys.omu.edu.tr.
    • Kullanılacak ders araç gereçleri 2.
    Etiketlemelerden kaçınılmalıdır 12[5](avys.omu.edu.tr. Örneğin, "hiperaktif", "hafif öğrenme güçlüğü" gibi ifadeler kullanılmamalıdır 12[5](avys.omu.edu.tr.
    Örnek bir madde: "Tek basamaklı sayıları toplar. Beşerli, ona kadar sayar, beşerli, onarlı yüze kadar saymaya gereksinimi var" [5](avys.omu.edu.tr.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP nedir?

    BEP, "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı"nın kısaltmasıdır. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilecek destek eğitim hizmetlerini de içeren kapsamlı ve bireyselleştirilmiş programları ifade eder. BEP'in amacı, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmaktır. BEP, 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile yasal bir zorunluluk haline getirilmiştir.

    BEP planı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) değerlendirmesi genellikle yıl sonunda yapılır. Ancak, BEP planı gerektiğinde eğitim yılının ortasında da güncellenebilir.

    BEP ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı şey mi?

    Evet, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı anlama gelir. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için özel olarak geliştirilen ve ebeveynler tarafından onaylanan bir eğitim programıdır.

    BEP planında hangi hedefler olmalı okul öncesi?

    Okul öncesi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planında yer alması gereken hedefler: Öğrencinin mevcut performansı: Öğrencinin hangi alanlarda güçlü ve desteklenmesi gerektiği belirlenir. Kısa ve uzun dönemli hedefler: Uzun dönemli hedefler, bir öğretim yılı sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışları, kısa dönemli hedefler ise daha küçük adımları oluşturur. Eğitim hizmetleri: Sunulacak özel eğitim hizmetinin süresi, çocuğun katılım düzeyi ve türü belirtilir. Öğretim yöntemleri ve materyaller: Hedeflere ulaşmak için kullanılacak öğretim yöntemleri ve araçlar tanımlanır. Değerlendirme: Hedeflere ne kadar sürede ulaşılacağı ve değerlendirme yöntemleri belirlenir. BEP, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmayı amaçlar.

    BEP planı kimler hazırlar?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planı, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır. BEP Geliştirme Birimi şu kişilerden oluşur: okul müdürü veya müdür yardımcısı (birim başkanı); öğrencinin velisi; öğrencinin sınıf öğretmeni; öğrencinin dersini okutan alan öğretmenleri; rehber öğretmen/psikolojik danışman; gerektiğinde özel eğitim değerlendirme kurulundan bir üye; öğrenci (mümkünse). Ayrıca, okul dışından uzmanların görüşlerine ihtiyaç duyulması halinde öğrencinin destek aldığı kişiler (fizyoterapist, psikolog vb.) BEP geliştirme birimi toplantılarına davet edilebilir.

    BEP 1 dönem sonu değerlendirme raporu nasıl doldurulur?

    BEP 1. dönem sonu değerlendirme raporu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğrencinin bilgileri. 2. Ders bilgileri. 3. Notlar. 4. Gözlemler. 5. PDR önerileri. 6. Kazanım değerlendirmesi. 7. İmza. Raporun bir kopyası ders öğretmeninde, aslı ise öğrencinin BEP dosyasında muhafaza edilir.

    BEP ilerleme raporu kim hazırlar?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme raporu, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır. Bu birim, okul müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, rehber öğretmen, öğrencinin sınıf öğretmeni, öğrencinin dersini veren branş öğretmenleri, öğrencinin velisi ve öğrenciden oluşur. Ayrıca, her ders için BEP değerlendirme raporu düzenleme görevi, o dersin öğretmenine aittir.