Buradasın
Arge raporu nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ar-Ge raporu hazırlarken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar:
- İşletmeye ait bilgilerin sağlanması 1. Kurumsal bilgiler ve işletmenin konusu belirtilmelidir 1.
- Mali veriler 1. Projenin sürdürülmesi için yapılan maliyetler ve kullanılan destekler raporda yer almalıdır 1.
- İşletme faaliyet alanı ve tanıtıcı bilgiler 1. Projenin faaliyet alanı ve projeye ait tanıtıcı bilgiler açıkça belirtilmelidir 1.
- Personel özellikleri 1. İşletmede yer alan personel sayısı, projede aldıkları görevler ve katkıları yazılmalıdır 1.
- Stratejiler 1. Kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler kapsamlı bir şekilde açıklanmalıdır 1.
- AR-Ge merkezine ait bilgiler 1. Vaziyet planı, organizasyon şeması, işbirlikleri ve mali veriler gibi bilgiler rapora eklenmelidir 1.
- Dışarıda geçirilen süreler 1. Proje için dışarıda geçirilen süreler net bir şekilde belirtilmelidir 1.
- Ödül sistemi 1. Projede yer alan başarılı personellere uygulanan ödüllendirme yöntemleri açıklanmalıdır 1.
Raporlar, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü Portalı üzerinden e-imza ile gönderilmektedir 13. Raporun gönderilmesinden sonra, bakanlığı uzmanları ve akademisyenler tarafından incelenir ve değerlendirme komisyonu ile görüşülmesi için tarih belirlenir 13.
Daha detaylı bilgi ve destek için profesyonel danışmanlık hizmetlerinden yararlanılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: