MEB alan değişikliği süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. Başvuru Dönemi: Kadrolu öğretmenler, alan değişikliği başvurularını 18-22 Aralık tarihleri arasında MEBBİS veya personel.meb.gov.tr adreslerindeki elektronik başvuru formunu doldurarak yaparlar. 2. Onay Süreci: Başvurular, sistem üzerinden ilgili eğitim kurumu müdürüne ve il milli eğitim müdürüne gönderilir ve onlar tarafından incelenerek onaylanır veya reddedilir. 3. Atama: Onaylanan başvurular, Bakanlıkça değerlendirilerek atamalar yapılır ve sonuçlar personel.meb.gov.tr adresinde ilan edilir. 4. Görevden Ayrılma ve Göreve Başlama: Ataması gerçekleşen öğretmenlerin görevden ayrılma ve yeni görev yerlerine başlama işlemleri 19 Ocak-2 Şubat tarihleri arasında yapılır.