• Buradasın

    Ahmet Güneri Sayar'ın Osmanlı iktisat düşüncesinin çağdaşlaşması adlı eseri hangi bakış açısını yansıtmaktadır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ahmet Güner Sayar'ın "Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması" adlı eseri, Osmanlı insanının neden modern iktisat standartlarını üretemediğine dair bir bakış açısı sunar 23.
    Bu bakış açısı, şu temel unsurları içerir:
    • Zihniyet dünyası: Eserde, Osmanlı insanının zihin dünyasının şifrelerini çözmeye çalışarak, toplumun düşünce ve inanç dünyası ile iktisadi yapı ve kurumlar arasındaki ilişki çözümlenmeye çalışılır 123.
    • Kültürel unsurlar: İktisadi geri kalmışlık sorunsalında genellikle kültürel unsurlar üzerine odaklanılır ve tasavvufun asıl mecrasından saptırıldığı tezi ileri sürülür 45.
    • İktisadi düşünce yayılması: İktisadi düşüncenin yayılmasını etkileyen unsurlar ele alınarak, Osmanlı üzerindeki pratiği tartışılır 23.
    Ayrıca, eserde Tanzimat'a kadar Osmanlı'da modern iktisada dair dişe dokunur herhangi bir iz olmadığı tezi de öne sürülür 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    17 ve 18 yüzyıllarda Osmanlı'nın batı ile ilişkileri nasıldı?

    17. ve 18. yüzyıllarda Osmanlı'nın Batı ile ilişkileri şu şekilde özetlenebilir: Askeri ve diplomatik ilişkiler: Osmanlı, Avrupa'ya karşı barış politikası izlemeye başlamış, denge siyaseti uygulamıştır. Ticari ilişkiler: 18. yüzyılın başlarından itibaren Batılı tüccarların Osmanlı topraklarındaki ticari faaliyetleri artmıştır. Reformlar: Osmanlı, Batı'nın üstünlüğünün farkına varmış ve Avrupa'dan askeri ve idari alanda teknik destek alarak modernleşme çabalarına girişmiştir. Elçilikler: 18. yüzyılın sonunda Londra, Paris, Berlin ve Viyana'da kalıcı elçilikler açılmıştır. Bu dönemde Osmanlı, Avrupa'daki gelişmeleri yakından takip ederek Batı'dan diplomatik ve teknik deneyimler kazanmaya çalışmıştır.

    Ahmet Güner Sayar'ın görüşleri nelerdir?

    Ahmet Güner Sayar'ın bazı görüşleri: Osmanlı insanı ve mesafe: Sayar, Osmanlı insanının dünyaya (madde, çevre ve zaman) karşı mesafesinin çok uzak değil, dünyayı algılayıp değiştiremeyecek kadar yakın olduğunu savunur. Şeyh Bedreddin: Sayar, Şeyh Bedreddin'i bir köylü sosyalizminin kuramcısı olarak görmekten ziyade, tarımda özel mülkiyeti savunan bir tasavvufçu ve devletçi anlayışın dışında bir düşünür olarak değerlendirir. Birey: Sayar, homo economicus bağlamında bireyin önemini vurgular. Özerk, özgür ve özel birey: Sayar, karar verecek hakimlerin özerk, özgür ve özel olması gerektiğini belirtir. Ahmet Güner Sayar'ın görüşleri hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: "Problematization of Distance in the Context of Ahmed Güner Sayar’s Economic Thinking" makalesi. "Prof. Dr. Ahmet Güner Sayar: Şeyh Bedreddin Devrimci Değil Reformatördü" başlıklı haber. "Ahmed Güner Sayar'ın Düşünce ve Kültür Dünyamıza Katkıları" makalesi.

    Ahmet Güner Sayar ve Zübeyir Turan'ın Türk iktisat düşüncesine katkıları nelerdir?

    Ahmet Güner Sayar'ın Türk iktisat düşüncesine katkıları: İktisadi geri kalmışlık sorunsalı: Sayar ve Ülgener, tasavvufun asıl mecrasından saptırıldığı tezini ileri sürmüşlerdir. İktisat metodolojisi: İktisat teorilerinin a posteriori nitelikte olması gerektiğini savunmuşlardır. Anlamaya dayalı yöntem: İktisadın insanını daha iyi kavrayabilmek için verstehen (anlamaya dayalı) yöntem ile iktisat sosyolojisine açmışlardır. Kurumsal iktisat: Ülgener'in temas ettiği gösterişçi tüketim olgusunu daha kapsamlı araştırmalarla geliştirmiştir. Osmanlı iktisat düşüncesi: Osmanlı insanının zihin dünyasının şifrelerini çözmeye çalışarak, modern iktisat standartlarını üretememesinin nedenlerini araştırmıştır. Zübeyir Turan'ın Türk iktisat düşüncesine katkıları hakkında bilgi bulunamadı.

    Osmanlı iktisat düşüncesinin çağdaşlaşması üzerine makale kim yazdı?

    "Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması" üzerine makaleyi Ahmed Güner Sayar yazmıştır.

    Ahmet Güner Sayarın Osmanlı'da devlet toplum ve ekonomi adlı eseri neyi savunur?

    Ahmet Güner Sayar'ın "Osmanlı'da Devlet, Toplum ve Ekonomi" adlı eseri, Osmanlı insanının modern iktisat standartlarını üretememesinin nedenlerini ele alır. Eserde öne çıkan bazı tezler şunlardır: Normatif iktisat anlayışı: Osmanlı'da ulemanın spekülatif bilgiye yaşam alanı sunmaması, iktisadi bilgi üretiminin önünde engel olarak görülür. Toprak rejimi ve ekonomi: Miri toprak sistemi, özel mülkiyeti dışlayarak iktisadi bilgi üretimine engel olmuştur. Ticarete bakış: Ticaret, Osmanlı insanı nezdinde aşağı bir iş olarak görülmüş ve bu alan gayrimüslimlere bırakılmıştır. Ahlaki yapı: Dayanışma ve uhrevi yaşam kaygısı, ferdin birikimden ve kâr peşinde koşmaktan alıkoymuştur. Sultan anlayışı: Padişahın mutlak otoritesi, bağımsız aklı ve eleştiriyi yok kılmıştır. Sayar, Tanzimat'tan sonra Batı ile temasların artmasının Osmanlı'nın modern iktisat düşüncesine açılmasını sağladığını belirtir.

    Ahmet Güneri Sayar'ın Osmanlı iktisat tarihi üzerine yaptığı çalışmalar nelerdir?

    Ahmet Güner Sayar'ın Osmanlı iktisat tarihi üzerine yaptığı bazı çalışmalar şunlardır: "Osmanlı İktisat Düşüncesinin Çağdaşlaşması". "Osmanlı'dan 21. Yüzyıla". Sayar, hocası Sabri F. Ülgener'in düşünce ve yöntemlerini sürdürerek, "Türk töre"si kavramsallaştırmasını ve homo economicus bağlamında "birey"i derinleştirmiştir.

    Osmanlı fikir akımları hangi dönemde ortaya çıkmıştır?

    Osmanlı fikir akımları, İkinci Meşrutiyet döneminde, Osmanlı'nın dağılma sürecine girdiği dönemde ortaya çıkmıştır.