Ahlak gelişimi, bireyin toplumun değer yargılarını benimseyerek kendi ilke ve değer yargılarını oluşturması sürecidir. Bu gelişimde iki ana kuram öne çıkmaktadır: Piaget'in ahlak gelişimi kuramı ve Kohlberg'in ahlak gelişimi kuramı. Piaget'e göre ahlak gelişimi üç dönemde tamamlanır: 1. Ahlak Öncesi Dönem (5 yaş öncesi): Çocuk, otoriteye itaat eder ve kurallara dışsal cezalar ve ödüller temelinde uyar. 2. Dışsal Kurallara Bağlılık Dönemi (6-12 yaş): Kuralların değişmezliğini benimser ve kurallara uyulmayanların cezalandırılması gerektiğini düşünür. 3. Ahlaki Özerklik Dönemi (12 yaş ve sonrası): Kuralların insanlar tarafından oluşturulduğunu ve gerektiğinde değiştirilebileceğini anlamaya başlar. Kohlberg'in ahlak gelişimi kuramı ise altı aşamadan oluşur ve üç kategoride toplanır: 1. Gelenek Öncesi Düzey: Ceza ve itaat eğilimi ile araçsal ilişkiler eğilimini içerir. 2. Geleneksel Düzey: Kişilerarası uyum eğilimi ve kanun ve düzen eğilimini kapsar. 3. Gelenek Sonrası Düzey: Sosyal sözleşme eğilimi ve evrensel ahlak ilkeleri eğilimini içerir. Ahlak gelişiminde ebeveynlerin rolü de önemlidir; çocukların doğru rol modellerle karşılaşması, empati ve vicdan gelişimlerinin desteklenmesi bu süreci olumlu etkiler.