• Buradasın

    Ağır düzey zihinsel engelli öğrenci ne yapabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ağır düzey zihinsel engelli öğrenciler, özel eğitim ve destek hizmetleri ile belirli beceriler kazanabilirler 25. Bu öğrenciler genellikle aşağıdaki aktiviteleri yapabilirler:
    • Temel yaşam becerileri: Yemek yeme, tuvalet alışkanlığı gibi kendine yetecek kadar temel becerileri öğrenmek 14.
    • El, saç, yüz, beden ve giysi temizliği: Kişisel hijyen kurallarına dikkat etmek 1.
    • Grup çalışmalarına katılım: Sosyal becerilerini geliştirmek için grup etkinliklerine katılmak 4.
    • Basit işler: Yakın denetim altında basit işleri yapabilmek 45.
    • Ödüllendirme: Başarılı çalışmaları görülüp, değer verilmek ve gerektiğinde ödüllendirilmek 14.
    Eğitim programları, öğrencilerin bireysel özelliklerine ve gelişim seviyelerine göre uyarlanır 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    Zihinsel engelli bireyler kimlerdir?

    Zihinsel engelli bireyler, hem zihinsel işlevlerde (entelektüel işleyiş) hem de günlük yaşam için gerekli becerilerde (uyarlanabilir davranışlar) önemli kısıtlamalarla karakterize bir duruma sahip olan kişilerdir. Zihinsel engelliliğin bazı türleri: Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik: Yeni bilgi veya becerileri öğrenmek için ortalamadan biraz daha yavaş olan bireyler. Orta düzeyde zihinsel yetersizlik: Temel akademik, günlük yaşam ve iş becerilerinin kazanılmasında yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyaç duyan bireyler. Ağır düzeyde zihinsel yetersizlik: Yaşam boyu süren, yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyacı olan bireyler. Çok ağır düzeyde zihinsel yetersizlik: Yaşam boyu bakım ve gözetime ihtiyacı olan bireyler. Zihinsel engelliliğin nedenleri arasında genetik koşullar, hamilelik sırasında yaşanan sorunlar, doğum sırasındaki komplikasyonlar ve enfeksiyon gibi faktörler bulunabilir.

    Ağır derecede zihinsel engelliler ne yapabilir?

    Ağır derecede zihinsel engelliler, öz bakım becerilerini öğrenebilir ve günlük yaşamlarını sürdürebilecek basit motor ve iletişim becerilerini kazanabilirler. Yapabilecekleri diğer aktiviteler şunlardır: - İşaretleri ve sözcükleri tanıyabilirler. - Basit akademik becerileri öğrenebilirler. - Tanıdık çevrelerinde kendi başlarına bağımsız hareket edebilirler. - Yetişkinlikte basit işleri bir yetişkin denetiminde yapabilirler. Bu bireylerin eğitimlerinde, temel gelişimsel becerilerin, iletişim becerilerinin ve uyumsal davranışların geliştirilmesine odaklanılır.

    Zihinsel engelliler hangi işlerde çalışabilir?

    Zihinsel engelliler, mesleklerine, beden ve ruhi durumlarına uygun işlerde çalıştırılabilir. 4857 sayılı İş Kanunu'nun 30. maddesine göre, işverenler, elli veya daha fazla işçi çalıştırdıkları özel sektör işyerlerinde yüzde üç, kamu işyerlerinde ise yüzde dört engelli çalışanı istihdam etmekle yükümlüdür. Zihinsel engellilerin çalışabileceği bazı iş pozisyonları: Büro personeli. Gişe görevlisi. Çağrı merkezi çalışanı. Destek personeli veya uzmanı. Muhasebeci. Zihinsel engellilerin yer altı ve su altı işlerde çalıştırılması yasaktır.

    Zihinsel engellilerin en ağır derecesi nedir?

    Zihinsel engelliliğin en ağır derecesi, "çok ağır düzeyde zihinsel yetersizlik" veya "tam bağımlı" olarak adlandırılır. Bu kategoriye giren bireyler: Yaşamları boyunca özel bakıma ihtiyaç duyarlar. Genellikle birden fazla engele sahiptirler. Konuşamazlar ve temel öz bakım becerilerini bile gerçekleştiremezler. Temizlik alışkanlıkları için denetim ve gözetim gereklidir. Karmaşık yönergeleri takip edemezler. Sınırlı sayıda sözcük kullanabilir ve basit dilbilgisi kurallarını öğrenebilirler.

    Orta ağır zihinsel engelli BEP nasıl hazırlanır?

    Orta-ağır zihinsel engelli bireyler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, yaşı, sınıfı, engel durumu ve özel ihtiyaçları belirlenir. 2. Eğitim Amaçları ve Hedefler: Genel Amaç: Sosyal uyum, günlük yaşam becerileri, akademik beceriler ve iletişim becerilerinde gelişim. Kısa Dönem Hedefler: Okuma, yazma, matematik gibi akademik becerilerin geliştirilmesi; temel kavramların tanınması ve kullanılması; günlük yaşam becerilerinde bağımsızlık kazanma. 3. Eğitim Yöntemleri ve Stratejiler: Tekrar ve pekiştirme. Görsel destekler (resimler, grafikler). Basitleştirilmiş ders materyalleri. Alternatif iletişim yöntemleri (iletişim kartları, jestler). Pratik uygulamalar (alışveriş simülasyonları, toplu taşıma kullanımı). 4. Değerlendirme Yöntemleri: Akademik, günlük yaşam, iletişim ve sosyal becerilerin düzenli olarak izlenmesi. 5. Aile ve Destek Hizmetleri: Aileye, öğrencinin gelişimi hakkında bilgilendirme ve evde nasıl destek olabilecekleri konusunda rehberlik sağlanması. BEP, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır ve bu süreçte öğrencinin sınıf öğretmeni, ailesi, rehber öğretmen ve diğer ilgili kişiler yer alır. BEP hazırlama süreci, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre düzenlenip sürekli olarak güncellenmelidir.

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik nedir?

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki ciddi eksiklikler nedeniyle bireyin yaşam boyu süren ve yaşamın her alanında yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyaç duyduğu durumları ifade eder. Ayrıntıları şu şekildedir: 1. Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Bireysel IQ testinden 45 ve aşağısı puan alınır, yaşıtlarına göre zihinsel performans 5-6 yaşta düşüktür. 2. Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Birey, eğitim ve öğretim hizmetlerinden yararlanamaz, sürekli yardıma ve bakıma muhtaçtır.

    Ağır zihinsel engellilere nasıl eğitim verilir?

    Ağır zihinsel engellilere eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programları ve özel eğitim yöntemleri ile sağlanır. Ağır zihinsel engellilere verilen eğitim modülleri şunlardır: 1. Bilişsel Becerilere Hazırlık: Göz teması kurma, nesne takibi yapma gibi bilişsel becerileri geliştirir. 2. Öz Bakım Becerileri: Kişisel bakım, giyinme, yemek yeme gibi günlük yaşam becerilerini öğretir. 3. Psikomotor Beceriler: Oturma, yürüme, nesneleri üst üste dizme gibi büyük ve küçük kas becerilerini geliştirir. 4. Dil ve Konuşma Becerileri: Sesin kaynağını bulma, sözel yönergeleri yerine getirme gibi dil ve konuşma becerilerini iyileştirir. 5. Toplumsal Yaşam Becerileri: Toplu taşıma kullanımı, fatura yatırma gibi toplum içinde gerekli olan becerileri kazandırır. Eğitim sürecinde oyun ve sosyal etkinlikler de kullanılarak öğrencilerin motivasyonu artırılır.