• Buradasın

    Orta ağır zihinsel engelli BEP nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Orta-ağır zihinsel engelli bireyler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, yaşı, sınıfı, engel durumu ve özel ihtiyaçları belirlenir 4.
    2. Eğitim Amaçları ve Hedefler:
    • Genel Amaç: Sosyal uyum, günlük yaşam becerileri, akademik beceriler ve iletişim becerilerinde gelişim 4.
    • Kısa Dönem Hedefler: Okuma, yazma, matematik gibi akademik becerilerin geliştirilmesi; temel kavramların tanınması ve kullanılması; günlük yaşam becerilerinde bağımsızlık kazanma 4.
    1. Eğitim Yöntemleri ve Stratejiler:
    • Tekrar ve pekiştirme 4.
    • Görsel destekler (resimler, grafikler) 4.
    • Basitleştirilmiş ders materyalleri 4.
    • Alternatif iletişim yöntemleri (iletişim kartları, jestler) 4.
    • Pratik uygulamalar (alışveriş simülasyonları, toplu taşıma kullanımı) 4.
    1. Değerlendirme Yöntemleri: Akademik, günlük yaşam, iletişim ve sosyal becerilerin düzenli olarak izlenmesi 4.
    2. Aile ve Destek Hizmetleri: Aileye, öğrencinin gelişimi hakkında bilgilendirme ve evde nasıl destek olabilecekleri konusunda rehberlik sağlanması 4.
    BEP, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır ve bu süreçte öğrencinin sınıf öğretmeni, ailesi, rehber öğretmen ve diğer ilgili kişiler yer alır 35.
    BEP hazırlama süreci, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre düzenlenip sürekli olarak güncellenmelidir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ağır düzey zihinsel engelli öğrenci ne yapabilir?

    Ağır düzey zihinsel engelli öğrenciler, özel eğitim ve destek hizmetleri ile belirli beceriler kazanabilirler. Bu öğrenciler genellikle aşağıdaki aktiviteleri yapabilirler: Temel yaşam becerileri: Yemek yeme, tuvalet alışkanlığı gibi kendine yetecek kadar temel becerileri öğrenmek. El, saç, yüz, beden ve giysi temizliği: Kişisel hijyen kurallarına dikkat etmek. Grup çalışmalarına katılım: Sosyal becerilerini geliştirmek için grup etkinliklerine katılmak. Basit işler: Yakın denetim altında basit işleri yapabilmek. Ödüllendirme: Başarılı çalışmaları görülüp, değer verilmek ve gerektiğinde ödüllendirilmek. Eğitim programları, öğrencilerin bireysel özelliklerine ve gelişim seviyelerine göre uyarlanır.

    Zihinsel engelli bireyler kimlerdir?

    Zihinsel engelli bireyler, hem zihinsel işlevlerde (entelektüel işleyiş) hem de günlük yaşam için gerekli becerilerde (uyarlanabilir davranışlar) önemli kısıtlamalarla karakterize bir duruma sahip olan kişilerdir. Zihinsel engelliliğin bazı türleri: Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik: Yeni bilgi veya becerileri öğrenmek için ortalamadan biraz daha yavaş olan bireyler. Orta düzeyde zihinsel yetersizlik: Temel akademik, günlük yaşam ve iş becerilerinin kazanılmasında yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyaç duyan bireyler. Ağır düzeyde zihinsel yetersizlik: Yaşam boyu süren, yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyacı olan bireyler. Çok ağır düzeyde zihinsel yetersizlik: Yaşam boyu bakım ve gözetime ihtiyacı olan bireyler. Zihinsel engelliliğin nedenleri arasında genetik koşullar, hamilelik sırasında yaşanan sorunlar, doğum sırasındaki komplikasyonlar ve enfeksiyon gibi faktörler bulunabilir.

    Orta ağır BEP hangi sınıflara uygulanır?

    Orta-ağır BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı), özel eğitim ihtiyacı olan tüm sınıf seviyelerine uygulanır. Bu program, otizm, zihinsel engelli, Down sendromlu, fiziksel engelli ve diğer gelişimsel farklılıkları olan bireyler için hazırlanır. Orta-ağır BEP, özellikle ortaokul ve lise seviyesindeki öğrenciler için yaygındır, ancak ilkokul seviyesinde de uygulanabilir. BEP Geliştirme Birimi, öğrencinin dersine giren branş öğretmenleri, sınıf öğretmeni, veli, rehberlik öğretmeni ve okul müdüründen oluşur.

    Orta derecede zihinsel engelli çocuk ne yapabilir?

    Orta derecede zihinsel engelli çocuklar aşağıdaki becerileri kazanabilirler: Öz bakım becerileri: Yeme-içme, giyinip-soyunma, tuvalet gibi temel öz bakım becerilerini öğrenebilirler. Akademik beceriler: Okuma, yazma, matematik gibi temel akademik becerileri sınırlı düzeyde öğrenebilirler. Günlük yaşam becerileri: Basit ev işlerini yapabilir ve alışveriş gibi günlük işleri gerçekleştirebilirler. İş becerileri: Paketleme, etiket yapıştırma gibi basit iş becerilerini öğrenebilirler. Sosyal beceriler: Temel toplumsal kuralları bilir ve uygulayabilirler. Bu çocuklar, yetişkin desteği ile yaşamlarını sürdürebilirler.

    Engelli eğitim hakkı nasıl kullanılır?

    Engelli bireylerin eğitim hakkını kullanması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM) Başvuru: Engelli bireyler veya aileleri, ikamet edilen ilçede bulunan MEB’e bağlı Rehberlik Araştırma Merkezi'ne (RAM) başvuruda bulunarak bireyin eğitsel tanılamasının yapılmasını sağlamalıdır. 2. Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu: RAM'da oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, bireyin eğitsel değerlendirmesi ve tanılamasını yapar. 3. Uygun Eğitim Ortamına Yönlendirme: Kurulun hazırladığı rapor doğrultusunda birey, uygun eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine yönlendirilir. 4. Eğitim Hakkı Kullanımı: Engelli bireyler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi eğitim kurumlarında veya özel eğitim kurumlarında eğitim-öğretimden yararlanabilirler. Ayrıca, engelli çocukların genel eğitim sisteminden etkili biçimde yararlanabilmeleri için makul uyumlaştırmaların yapılması ve gerekli destek hizmetlerinin sağlanması yasal zorunluluktur.

    Engelli öğrenciler için hangi yaklaşım?

    Engelli öğrenciler için uygulanabilecek bazı yaklaşımlar şunlardır: Kaynaştırma Eğitimi: Engelli öğrencilerin, destek hizmetleri sağlanarak normal sınıf ortamında eğitim almasıdır. Erişilebilir Kampüs ve Derslikler: Fiziksel erişilebilirlik, ders materyallerinin erişilebilir formatta sunulması ve özel oturma düzenlemeleri yapılması gibi önlemler alınmalıdır. Sosyal Beceri Eğitimleri: Akran aracılı öğretim ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle engelli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi sağlanabilir. Bireysel Destek: Engelli öğrencilerin özel destek ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik bireysel planlar geliştirmek önemlidir. Bu yaklaşımların etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, engelli öğrencilerin ihtiyaçlarının geniş bir yelpazede değerlendirilmesi ve her bir öğrenciye bireysel olarak yaklaşılması önerilir.

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik nedir?

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki ciddi eksiklikler nedeniyle bireyin yaşam boyu süren, yoğun özel eğitim ve destek eğitim hizmetine ihtiyacı olduğu durumları ifade eder. Ağır düzeyde zihinsel engellilik özellikleri: Konuşma ve dil gelişimi: Ciddi güçlükler. Sosyal, duygusal ve davranış problemleri: Var. Öz bakım becerileri: Temel öz bakım becerilerini öğrenmede gecikme. Çok ağır düzeyde zihinsel engellilik özellikleri: Birden fazla yetersizlik: Genellikle diğer fiziksel veya zihinsel engellerle birlikte görülür. Bakıma muhtaçlık: Yaşamları boyunca özel bakıma ihtiyaç duyarlar. İletişim: Sınırlı sayıda sözcük kullanabilir, basit dilbilgisi kurallarını öğrenebilirler. Ağır ve çok ağır zihinsel engelli bireyler, genellikle günlük yaşam aktivitelerinde ve akademik becerilerde desteğe ihtiyaç duyarlar.