• Buradasın

    Orta ağır zihinsel engelli BEP nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Orta-ağır zihinsel engelli bireyler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlamak, çok disiplinli bir ekip tarafından yapılmalıdır 4. Bu ekip genellikle şunları içerir:
    • Okul müdürü veya yardımcısı 3.
    • Gezerek özel eğitim görevi verilmiş öğretmen 3.
    • Aile 34.
    • Rehber öğretmen-psikolojik danışman 3.
    • Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin sınıf öğretmeni 3.
    BEP hazırlama süreci şu adımları içerir:
    1. Öğrencinin performans düzeyinin belirlenmesi 3. Bu, öğrencinin güçlü ve gelişime açık yönlerini, ilgi alanlarını ve sosyal becerilerini analiz etmeyi içerir 4.
    2. Uygun eğitim ortamlarının belirlenmesi 3. Öğrencinin eğitim alacağı ortamın, onun bireysel ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi gereklidir 5.
    3. Amaçların belirlenmesi 3. Uzun ve kısa vadeli eğitim hedefleri, SMART ilkelerine göre (özgül, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamanlı) belirlenmelidir 4.
    4. Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin belirlenmesi 3. Hangi öğretim tekniklerinin kullanılacağı ve hangi kaynak ve araçların destek olarak sunulacağı planlanmalıdır 4.
    5. BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi 3. Öğrencinin gelişimi düzenli olarak takip edilmeli ve gerektiğinde planda güncellemeler yapılmalıdır 4.
    6. Ailenin onayı 3. BEP, aile ile iş birliği içinde hazırlanmalı ve onların onayı alınmalıdır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik nedir?

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki ciddi eksiklikler nedeniyle bireyin yaşam boyu süren ve yaşamın her alanında yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyaç duyduğu durumları ifade eder. Ayrıntıları şu şekildedir: 1. Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Bireysel IQ testinden 45 ve aşağısı puan alınır, yaşıtlarına göre zihinsel performans 5-6 yaşta düşüktür. 2. Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Birey, eğitim ve öğretim hizmetlerinden yararlanamaz, sürekli yardıma ve bakıma muhtaçtır.

    Ağır zihinsel engellilere nasıl eğitim verilir?

    Ağır zihinsel engellilere eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programları ve özel eğitim yöntemleri ile sağlanır. Ağır zihinsel engellilere verilen eğitim modülleri şunlardır: 1. Bilişsel Becerilere Hazırlık: Göz teması kurma, nesne takibi yapma gibi bilişsel becerileri geliştirir. 2. Öz Bakım Becerileri: Kişisel bakım, giyinme, yemek yeme gibi günlük yaşam becerilerini öğretir. 3. Psikomotor Beceriler: Oturma, yürüme, nesneleri üst üste dizme gibi büyük ve küçük kas becerilerini geliştirir. 4. Dil ve Konuşma Becerileri: Sesin kaynağını bulma, sözel yönergeleri yerine getirme gibi dil ve konuşma becerilerini iyileştirir. 5. Toplumsal Yaşam Becerileri: Toplu taşıma kullanımı, fatura yatırma gibi toplum içinde gerekli olan becerileri kazandırır. Eğitim sürecinde oyun ve sosyal etkinlikler de kullanılarak öğrencilerin motivasyonu artırılır.

    Engelli eğitim hakkı nasıl kullanılır?

    Engelli bireylerin eğitim hakkını kullanabilmeleri için aşağıdaki adımlar atılmalıdır: 1. Erişilebilir Eğitim Ortamları: Okul binaları, sınıflar ve diğer eğitim alanları engelli bireyler için erişilebilir hale getirilmelidir. 2. Uyarlanmış Eğitim Materyalleri: Braille, sesli kitaplar, işaret dili gibi materyaller ve teknoloji destekli çözümler kullanılarak eğitim materyalleri uyarlanmalıdır. 3. Öğretmen Eğitimi: Öğretmenlerin engellilik konusunda eğitilmesi, sınıf içindeki ayrımcılıkları ve önyargıları azaltacaktır. 4. Destek Hizmetleri: Özel eğitim, psikolojik danışmanlık ve rehberlik gibi destekleyici hizmetlerin artırılması gerekmektedir. 5. Kapsayıcı Eğitim Sistemleri: Engelli bireylerin, diğer öğrencilerle eşit şartlarda ve kapsayıcı bir sistem içinde eğitim almaları sağlanmalıdır. Ayrıca, engelli çocukların eğitim hakkından yararlanabilmeleri için Rehberlik ve Araştırma Merkezlerine başvurarak eğitsel değerlendirme ve tanılama yaptırmaları gerekmektedir.

    Zihinsel engelli bireyler kimlerdir?

    Zihinsel engelli bireyler, genel anlamda zihinsel gelişmede gecikmeler, çevreye uygun olmayan davranışlar veya olgun olmayan tepkilerde bulunma gibi durumlarla kendini gösteren gelişimsel yetersizlik türüne sahip olan bireylerdir. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre zihinsel engelli bireyler şu şekilde tanımlanır: "Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan birey". Zihinsel engelin nedenleri arasında kromozomal bozukluklar, metabolizmanın işleyişiyle ilgili sorunlar, beyin gelişimi ile ilgili sorunlar ve çevresel faktörler gibi çeşitli durumlar yer alır.

    Orta derecede zihinsel engelli çocuk ne yapabilir?

    Orta derecede zihinsel engelli çocuklar, temel akademik becerileri ve günlük yaşam becerilerini öğrenebilirler. Bu beceriler arasında: Okuma, yazma ve matematik gibi temel dersler; Öz bakım (giyinme, soyunma, tuvalet alışkanlığı vb.); Basit ev işleri ve yiyecek hazırlama; İş ve çalışma becerileri. Ayrıca, bu çocuklar sportif faaliyetlere ve oyunlara katılarak fiziksel ve sosyal gelişimlerini destekleyebilirler. Eğitimlerinde, normal yaşıtları ile kaynaştırma yöntemi kullanılarak sosyal uyumlarının sağlanması önemlidir.

    Orta düzeyde zihinsel engelli ne kadar eğitim alır?

    Orta düzeyde zihinsel engelli bireyler, özel eğitim ve destek eğitim hizmetlerine yoğun şekilde ihtiyaç duyarlar. Bu bireyler, okul öncesi dönemde fark edilebilirler ve akademik olarak ilkokul ikinci sınıf düzeyinden ileri gitmekte zorlanırlar. Eğitim programları, dil gelişimi, sosyal ve duygusal beceriler, temel okuma yazma ve matematik gibi alanlarda gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.

    Engelli öğrenciler için hangi yaklaşım?

    Engelli öğrenciler için aşağıdaki yaklaşımlar önerilmektedir: 1. Erken Müdahale: Engelli öğrencilerin eğitimine okul başlar başlamaz erken müdahale edilmelidir. 2. Ekip Yaklaşımı: Okul düzeyinde, düzenli olarak bir araya gelen bir ekip yaklaşımı benimsenmelidir. 3. Fiziksel Düzenleme: Sınıfın fiziksel düzenlemesi, engelli öğrencinin en iyi şekilde öğrenebileceği şekilde yapılmalıdır. 4. Yardımcı Teknolojiler: Özel ekipman ve yardımcı teknolojiler kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçleri desteklenmelidir. 5. Sosyal Entegrasyon: Engelli öğrencilerin akranlarıyla entegrasyonu sağlanarak sosyal becerileri geliştirilmelidir. 6. Bireysel Eğitim Planı (BEP): Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre hazırlanan bir BEP uygulanmalıdır. 7. Güvenlik Planı: Engelli öğrenciler için bir güvenlik planı geliştirilmeli ve IEP'ye dahil edilmelidir. Bu yaklaşımlar, engelli öğrencilerin eğitim hayatlarında başarılı olmalarını ve topluma tam katılım sağlamalarını destekler.