• Buradasın

    74 ve 75 sayılı Milli Eğitim temel kanunu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    74 ve 75 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Milli Eğitim Temel Kanunu ile ilgili şu bilgilere ulaşılmıştır:
    • Kanun numarası 15. 1739 15.
    • Kabul tarihi 15. 14/6/1973 15.
    • Yayımlandığı Resmî Gazete 15. Tarih: 24/6/1973, Sayı: 14574 15.
    • Kapsamı 15. Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeler, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri ve Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsar 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim Bakanlığı mevzuatları nelerdir?

    Millî Eğitim Bakanlığı mevzuatları aşağıdaki yönetmelikleri kapsar: 1. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenler. 2. Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği: Ders kitapları ve eğitim materyallerinin temini ve kullanımı ile ilgili hususları belirler. 3. Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği: Eğitim kurumlarının yönetici ve öğretmenlerinin norm kadroları ile ilgili düzenlemeleri içerir. 4. Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği: Öğretmenlerin atanma ve yer değiştirme süreçlerini düzenler. 5. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi ve ilköğretim kurumlarının işleyişine dair kuralları belirler. Bu yönetmelikler, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra personel yönetimi ve diğer idari işlemleri de kapsar.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını belirler. Türk eğitim sistemi ise bu kanun çerçevesinde şekillenir ve iki ana bölümden oluşur: örgün eğitim ve yaygın eğitim.

    1973 yılında yürürlüğe giren 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre öğretmenlerin yüksek öğrenim görmeleri zorunluluğu hangi madde ile düzenlenmiştir?

    1973 yılında yürürlüğe giren 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre öğretmenlerin yüksek öğrenim görmeleri zorunluluğu, Madde 48 ile düzenlenmiştir. Bu maddeye göre, öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak üzere yaz ve akşam okulları açılır veya hizmet içinde yetiştirilmeleri maksadıyla kurslar ve seminerler düzenlenir. Ayrıca, Ek Madde 1 ile 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda geçen "temel eğitim" terimi "ilköğretim" olarak değiştirilmiştir.

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı nedir?

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı, Türk milletinin fertlerini Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerleri benimseyen yurttaşlar olarak yetiştirmektir. Kanunun diğer temel amaçları arasında: Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı bireyler yetiştirmek; Bireylerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak; Türk vatandaşlarının refah ve mutluluğunu artırmak, milli birlik ve bütünlüğü sağlamak; İktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak yer alır.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsayan temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Kanun, 14/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve 24/6/1973 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Laiklik. 9. Bilimsellik. 10. Karma eğitim.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.