• Buradasın

    548 Türk Dili ve Edebiyatı hangi dönem?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    548 kodlu Türk Dili ve Edebiyatı dersi, Açık Öğretim Lisesi (AÖL) kapsamında yer alan bir derstir 14.
    Türk edebiyatının dönemlere ayrılmasında ise 548 kodlu dersle ilgili bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Türk edebiyatı genellikle üç ana döneme ayrılır:
    1. İslamiyet'ten önceki Türk edebiyatı 235.
    2. İslamiyet'in etkisinde gelişen Türk edebiyatı 235.
    3. Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatı 235.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türklerin ilk dili ve edebiyatı nedir?

    Türklerin ilk dili, Türkçenin bağımsız bir dil olarak ortaya çıktığı İlk Türkçe dönemidir. İlk edebiyat ürünleri ise 8. yüzyıldan itibaren verilmeye başlanan Eski Türkçe döneminde ortaya çıkmıştır.

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı 9. sınıf 2. dönem konuları şunlardır: 1. Tiyatro: Tiyatro nedir, tiyatro terimleri, geleneksel Türk tiyatrosu. 2. Biyografi ve Otobiyografi: Biyografi, otobiyografi, öz geçmiş. 3. Mektup ve E-posta: Mektup nedir, mektup türleri, e-posta yazma. 4. Günlük ve Blog: Günlük nedir, günlük yazma, blog nedir, blog yazma. 5. Fiil: Fiil konusu.

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserleri nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı geçiş dönemi eserleri şunlardır: 1. Kutadgu Bilig - Yusuf Has Hacib tarafından 1069-1070 yıllarında yazılmış, Türk edebiyatının ilk siyasetnamesi. 2. Divan-ı Lügat’it Türk - Kaşgarlı Mahmut tarafından 1072-1074 yılları arasında yazılmış, Türkçenin ilk sözlüğü. 3. Divan-ı Hikmet - Ahmet Yesevi tarafından yazılmış, dini ve tasavvufi içerikli bir eser. 4. Atabet’ül Hakayık - Edip Ahmet Yükneki tarafından yazılmış, ahlak ve öğüt içeren bir eser. 5. Dede Korkut Hikâyeleri - Destandan halk hikâyesine geçiş dönemi eseri.

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı konuları dört ana tema altında toplanmıştır: 1. Sözün İnceliği: Edebiyat dünyasına giriş, estetik değer, yaratıcılık, hayal gücü, imge, sembol ve çağrışım gibi kavramlar. 2. Anlam Arayışı: Edebî eserlerde konu, ana duygu ve ana düşünce gibi unsurların bütünün parçaları olması, metinlerin analizi. 3. Anlamın Yapı Taşları: Metinlerde yapı unsurları (olay, kişi, mekân, zaman) ve bunların metne ve anlama katkısı. 4. Dilin Zenginliği: Türkçenin zengin söz varlığı, üslup kavramı ve edebî metinlerde üslup özelliklerinin tanınması. Ayrıca, diğer konular arasında: - Hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog yer almaktadır.

    11. sınıf Türk Dili ve edebiyatı 5.4.8 nedir?

    11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 5.4.8 ifadesi, 11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 5. ünitesi olan "Sohbet ve Fıkra" kapsamında yer alan bir kazanımı ifade edebilir. Bu ünitede öğrenciler: Metinlerdeki millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler. Metinlerde ortaya konulan tespit ve yorumları geçerlilik, doğruluk ve tutarlılık açısından değerlendirir. Metinleri yorumlar. Sohbet ve fıkra türlerinde eser vermiş belli başlı kişilerin isimlerinden ve eserlerinden bahseder. Ayrıca, 5.4.8 kodlu bir kazanım hakkında spesifik bir bilgi bulunmamaktadır.