• Buradasın

    2 dönem zümre yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, 2. dönem zümre toplantısı yapılır 12.
    Ortaöğretim kurumlarında ikinci dönem zümre toplantısı, okulların açılmasından bir hafta sonra veya açıldığı hafta gerçekleştirilir 5. 2025 yılı için bu tarihler 7-11 Şubat olarak belirlenmiştir 4.
    Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması hâlinde ara dönemlerde de yapılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    1. dönem zümre toplantısında yapılanlardan bazıları şunlardır: bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi; eğitim ve öğretimin planlanması; zümre ve alanlar arası iş birliğinin yapılması; öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirlerin görüşülmesi; öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması; öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle ilgili gerekli önlemlerin alınması; ders araç-gereç ihtiyaçlarının belirlenmesi; sınavların planlanması; proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi; öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analiz edilmesi. Zümre toplantılarının gündemi, öğretim yılına ve döneme göre değişebilir.
    A group of Turkish teachers in a sunlit school meeting room, attentively discussing over a table scattered with student papers, lesson plans, and a pot of steaming çay.

    2. dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    2. dönem zümre toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri: Açılış ve yoklama. Bir önceki toplantıda alınan kararların görüşülmesi. Birinci dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. Maarif Modeli öğretim programı ve uygulamalarda karşılaşılan güçlükler. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve öğretim materyallerinin belirlenmesi. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizlerinin yapılması. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle yapılabilecek iş birliği ve esaslarının belirlenmesi. Öğretim alanı ile bilim ve teknolojideki gelişmelerin izlenerek uygulamalara yansıtılması. Dilek ve temenniler.

    ŞÖK ve Zümre aynı mı?

    ŞÖK (Şube Öğretmenler Kurulu) ve zümre aynı değildir. ŞÖK, aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehber öğretmeninden oluşan bir kuruldur. Zümre, genellikle aynı ders veya branşta görev yapan öğretmenlerin oluşturduğu bir toplantı veya grubu ifade eder. Dolayısıyla, ŞÖK daha spesifik bir öğretmen toplantısı iken, zümre daha genel bir terimdir.

    Zümreye kimler katılır 2. dönem?

    2. dönem zümre toplantısına katılacak kişiler, eğitim kurumunun kademesine ve zümreye göre değişiklik gösterir: Eğitim Kurumu Sınıf/Alan Zümreleri: İlgili sınıf veya alanı okutan öğretmenlerden oluşur. İlçe Sınıf/Alan Zümreleri: Aynı sınıfı okutan veya alanı aynı olan eğitim kurumu zümre başkanlarından oluşur. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları: Uzman, usta öğretici, eğitici personel ve teknisyenler uygun olan alanlarda zümre toplantısına katılır. Tek Sınıf Öğretmeni: Zümre toplantısını eğitim kurumu müdürü veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı ile yapar. Zümre başkanı, öncelikle gönüllü olanlar arasından seçilir, gönüllü çıkmazsa öncelik sırasına göre belirlenen öğretmenler arasından seçilir.

    Zümre ne iş yapar?

    Zümre, aynı ders veya ders alanını okutan öğretmenlerin oluşturduğu çalışma grubudur. Zümre öğretmenlerin bazı görevleri: Müfredatın uygulanması. Ölçme ve değerlendirme. Mesleki gelişim. İşbirliği. Eğitim materyalleri.

    Lise dönem sonu zümre toplantısı ne zaman yapılır?

    Lise dönem sonu zümre toplantısı, ders yılı sonunda yapılır.

    Fen zümresi 2. dönem ne yapar?

    Fen bilimleri zümresinin ikinci dönemde yaptığı bazı çalışmalar şunlardır: Başarısızlıkları giderme: Başarısız öğrencilerin başarılarının artırılması için tedbirler alınır. Eğitim programlarının gözden geçirilmesi: Eğitim öğretim programları ve yıllık planlar gözden geçirilir. Yazılı ve sözlü değerlendirmelerin planlanması: Yapılacak yazılı ve sözlü değerlendirmelerin içerik ve zamanlarının belirlenmesi sağlanır. Çevre bilinci kazandırma: Çevre bilinci kazandırmada ortak tutumlar belirlenir. Veli iletişimi: Veli-öğretmen-öğrenci ilişkisinin kurulması ve veli ev ziyaretleri yapılır. Ödev takibi: Ödevlerin hazırlanması, kontrol edilmesi ve çalışmaların hangi aşamada olduğunun tespiti yapılır. Müfredat paylaşımı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve yeni müfredat ile ilgili deneyimlerin paylaşılması sağlanır.