• Buradasın

    2 dönem zümre yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, 2. dönem zümre toplantısı yapılır 12.
    Ortaöğretim kurumlarında ikinci dönem zümre toplantısı, okulların açılmasından bir hafta sonra veya açıldığı hafta gerçekleştirilir 5. 2025 yılı için bu tarihler 7-11 Şubat olarak belirlenmiştir 4.
    Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması hâlinde ara dönemlerde de yapılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    ŞÖK ve Zümre aynı mı?

    ŞÖK (Şube Öğretmenler Kurulu) ve zümre farklı kavramlardır. Zümre, aynı ders veya branşta görev yapan öğretmenlerin oluşturduğu bir grup veya birliktir ve öğrencilerin daha başarılı olmaları için işbirliği yapmayı ve derslerin planlanmasını sağlar. ŞÖK ise, bir okuldaki tüm öğretmenlerin oluşturduğu kuruldur ve okulun genel işleyişi ile öğrenci başarısını artırmak için çeşitli konuları görüşmek, kararlar almak ve uygulamak amacıyla toplanır.

    Zümre ne iş yapar?

    Zümre, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında aynı disiplin alanında ders veren öğretmenlerin bir araya gelerek oluşturduğu topluluktur. Zümrelerin temel görevleri şunlardır: 1. Öğretim Programlarının Uygulanması: Eğitim programlarını okul genelinde çevre özelliklerini de dikkate alarak uygulamak. 2. Öğretim Yöntemlerinin Belirlenmesi: Derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerini belirlemek. 3. Öğrenci Başarısının İzlenmesi: Öğrenci başarısının artırılması için diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği yapmak. 4. Materyal Geliştirme: Öğretim materyallerini belirlemek ve/veya geliştirmek. 5. Değerlendirme ve Müdahale: Öğrenci başarısının izlenmesi ve değerlendirilmesinde kullanılacak ölçme araçlarını geliştirmek, uygulamak ve müdahaleleri planlamak. 6. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak.

    Zümreye kimler katılır 2. dönem?

    2. dönemde zümreye katılanlar şunlardır: 1. Öğretmenler: Eğitim kurumu müdürünün başkanlığında, müdür başyardımcısı, müdür yardımcıları ve öğretmenler zümreye katılır. 2. Uzman ve eğitici personel: Mesleki ve teknik eğitim veren kurumlarda uzman, usta öğretici ve eğiticiler de zümre toplantısına dahil edilir. 3. Gönüllü katılımcılar: Gerekli durumlarda ilgili sektör temsilcileri ve diğer eğitimciler de zümre toplantısına çağrılabilir.

    Fen zümresi 2. dönem ne yapar?

    Fen zümresi, 2. dönemde aşağıdaki konuları ele alır: 1. Sınav Esaslarının Planlanması: Dönem içi ve dönem sonu sınavlarının planlanması. 2. Proje Çalışmaları: Fen bilimleri dersine yönelik proje çalışmalarının belirlenmesi. 3. Müfredat ve Ders İşlenişi: Fen bilimleri programına uygun içerik hazırlanması ve ders işleniş tekniğinin belirlenmesi. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilere sunulan ders planı kapsamında ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin yürütülmesi. 5. Öğrenci Başarısı: Öğrenciler arasında özel eğitime ihtiyaç duyanlara göre ders planı yapılması ve destek alınması.

    Lise dönem sonu zümre toplantısı ne zaman yapılır?

    Lise dönem sonu zümre toplantısı, ders yılı sonunda yapılır.

    1 dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    1. dönem zümre toplantısında yapılanlardan bazıları şunlardır: bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi; eğitim ve öğretimin planlanması; zümre ve alanlar arası iş birliğinin yapılması; öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirlerin görüşülmesi; öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması; öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle ilgili gerekli önlemlerin alınması; ders araç-gereç ihtiyaçlarının belirlenmesi; sınavların planlanması; proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi; öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analiz edilmesi. Zümre toplantılarının gündemi, öğretim yılına ve döneme göre değişebilir.

    2. dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    2. dönem zümre toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri: Açılış ve yoklama. Bir önceki toplantıda alınan kararların görüşülmesi. Birinci dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. Maarif Modeli öğretim programı ve uygulamalarda karşılaşılan güçlükler. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve öğretim materyallerinin belirlenmesi. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizlerinin yapılması. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle yapılabilecek iş birliği ve esaslarının belirlenmesi. Öğretim alanı ile bilim ve teknolojideki gelişmelerin izlenerek uygulamalara yansıtılması. Dilek ve temenniler.