Yandex.Direct her reklam gösteriminde dönüşüm olasılığını otomatik olarak tahmin eder. Bu teknolojiyi son birkaç senedir geliştirerek daha kusursuz hale getiriyoruz.
2017 yılında, ağlarda dönüşüm olasılığı düşük olduğunda reklam verenlerin tekliflerini otomatik olarak düşürecek şekilde Direct’i eğittik. Bu sayede kampanyalarda herhangi bir ek ayara ihtiyaç duymadan aynı bütçeyle +%5 dönüşüm elde etmeniz mümkün oldu. Geçen sene Eylül ayında başlatılan ağlarda teklif optimizasyonu sayesinde aynı bütçeyle kampanyalardaki dönüşüm ortalama %9 artış gösterdi. Sistem sadece bütçe tasarrufu sağlamakla kalmayıp aynı zamanda bütçeyi, satın almaya en çok hazır olan hedef kullanıcıların gösterimlerine ve tıklamalarına dağıtmaya başladı.
Ağlarda kampanyadaki tekliflerin dağıtım örneğini gösterelim. Reklam verenin teklifi 10 Ruble. Bu teklifi 10.53 ve 11.42 Ruble’ye yükselterek sistem ek dönüşümler elde ediyor:
Algoritmalar varsayılan olarak sitede hangi işlemin faydalı olduğunu otomatik olarak belirler. Ancak, her işletmeyi ayrı ayrı hedefleyerek satın almaları optimize etmeyi hedefliyoruz. Yeni faaliyete geçen anahtar hedefler sayesinde Direct için kendiniz hedefler belirleyebilirsiniz: Manuel olarak veya API aracılığıyla önemli hedefleri değerleriyle birlikte Metrica’dan aktarabilirsiniz.
Böylece optimizasyon sizin belirttiğiniz hedeflere göre çalışır; kâr ve gelir ise istatistikte görüntülenebilir:
Direct reklam verenleri bu bahar hem manuel teklif yönetiminde optimizasyon algoritmalarına hem de bunların çalışmasını düzenlemeye yardımcı olan anahtar hedeflere kavuştu.
Bu algoritmalar ağlarda çok iyi performans gösterdi. Artık aynı reklam yönetim modelini Arama’da da başlatmaya hazırız.
Değişiklikler ne zaman yapılacak?
Mayısın ikinci yarısında algoritmaları etkinleştirmeye başlayacağız ve bu konuda önceden bilgilendirme yapacağız.
Arama’da dönüşüm fiyatının optimizasyonu nasıl çalışacak?
Direct’te manuel teklif yönetiminin optimizasyonu, bakiyenizi sitede büyük olasılıkla faydalı işlemle sonuçlanacak gösterimlere ve tıklamalara dağıtarak bütçeniz çerçevesinde daha fazla dönüşüm getirir. Sistem eskisi gibi her sözcük grubuna göre tekliflerinizi kullanır fakat dönüşüm olasılığı düşük olan tıklamalar için otomatik olarak teklifleri düşürürken, dönüşüm olasılığı yüksek olan tıklamalar için teklifleri artırabilir.
Çevrimiçi çiçek satışı yapan bir internet mağazanız olduğunu varsayalım. “Moskova’da çiçek siparişi” sözcük grubuna göre tıklama fiyatınızın 30 Ruble olduğunu düşünelim. Ortalama dönüşüm fiyatı 300 Ruble (on kişiden biri sipariş verdiği için).
Çiçek buketini hemen sipariş etme olasılığı yüksek olan bir kişi Arama’ya geldiğinde sistem, reklamınızı daha ön pozisyonlarda göstermek için 35 Ruble’lik teklif verebilir. Kullanıcının sitede büyük olasılıkla faydalı işlem yapmayacağı biliniyorsa sistem, ortalama dönüşüm fiyatı 300 Ruble’yi geçmeyecek şekilde teklifi düşürebilir. Genel olarak sistem 30 Ruble’lik teklifinizi baz alır.
Arayüzde ne tür değişiklikler yapılacak?
Direct, API ve Commander arayüzünde Arama’daki tüm kampanyalar için “Manuel yönetim” stratejisi çıkarılarak yerine “Optimizasyona sahip manuel yönetim” stratejisi eklenecek. Belirtilen tüm teklifler yeni stratejide kayıtlı kalacak, bunları eskisi gibi değiştirebileceksiniz.
Mevcut “Ağlarda optimizasyona sahip manuel yönetim” stratejisinin adı “Optimizasyona sahip manuel yönetim” adını alacak. Bu stratejinin çalışmasında herhangi bir değişiklik yapılmayacak.
Diğer göstergeleri hedefe yönelik optimize etmek istiyorsanız, istediğiniz zaman Arama için farklı bir strateji seçebilirsiniz (örneğin CPA, ROI veya haftalık bütçe optimizasyonu için otomatik strateji).
Harici teklif yönetim sistemleri eskisi gibi çalışmaya devam edecek. “Geçişin” mümkün olduğunca sorunsuz olması ve aynı zamanda hemen sonuç almaya başlamanız için organize etmeye çalışıyoruz.
Gerçek yayınlanma tarihinden birkaç gün önce sizi mutlaka tekrar bilgilendireceğiz. Direct ayarlarına şimdiden gerekli değişiklikleri uygulayabilirsiniz. Örneğin, yeni stratejinin yayınlanmasına hazırlanmak için anahtar hedefleri ayarlayabilirsiniz.
Yeni stratejinin çalışma prensiplerini tekrar gözden geçirelim
Algoritmalar dönüşüm olasılığını nasıl tahmin eder?
Otomatik öğrenme algoritmaları Yandex servislerinin birikmiş verilerine dayanarak siteye yapılan her ziyaretin sonuçlarını yüksek olasılıkla tahmin edebiliyor. Sistem, kullanıcının dönüşüm yapıp yapmayacağını yüksek olasılıkla hesaplayabilir ve bu tahminin gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol edebilir.
Sistem ayrıca farklı işletme türlerinin farklı dönüşüm işlemlerine sahip olduklarını biliyor. Örneğin, emlak reklamı için telefon araması dönüşüm olarak sayılırken, internet mağazası için sipariş oluşturulması, güzellik salonu için ise saç kesimi randevusu alınması dönüşüm olarak sayılır.
İşletmem için en faydalı işlemleri sisteme nasıl belirtebilirim?
Sitenizde dönüşüm olarak kabul ettiğiniz işlemleri kendiniz seçebilir, anahtar hedefler ayarını kullanarak değerini belirleyebilirsiniz. Böylece, algoritmalar Arama’daki teklifi düzenleyebilir, stratejinin etkinliğini artırabilir ve aynı bütçeyle daha fazla dönüşüm sağlayabilir. Anahtar hedefleri belirtin; optimizasyon algoritmaları bunlar için belirtilen değerlere göre özellikle bu hedef işlemlerin sayısını artırır.
Bunun yanı sıra anahtar hedeflere göre ayrıntılı istatistik görüntülenebilir. Gelir takip etme ve satış hunisinin farklı seviyelerinde etkililiği karşılaştırma da buna dahildir.