Yeni verilerle Yandex.Direct'te reklamınızın kârlılığını daha kolay takip edebilirsiniz ve bu göstergeye dayanarak reklam gösterimlerini optimize edebilirsiniz. İstatistiklerdeki yenilikleri ve anahtar hedefler ile nasıl çalışabileceğinizi açıklıyoruz.
Rapor sihirbazında yeni istatistiklerle nasıl çalışılır?
1. Anahtar hedeflere göre kârınızı kontrol edin.
Kâr, kampanya parametrelerinde belirttiğiniz hedeflerin değeri ile ilgili veriler bazında hesaplanır:
Anahtar hedefler için istatistikteki kâr ve gelir, kampanya parametrelerinde belirttiğiniz dönüşüm değerine doğrudan bağlıdır. Reklam gösteriminden elde edilen kâr şu şekilde hesaplanır: Seçilen hedeflere göre toplam gelir eksi tıklama maliyeti.
(Anahtar hedeften elde edilen gelir 1 + Anahtar hedeften elde edilen gelir 2 + Anahtar hedeften elde edilen gelir n) − Harcama
Anahtar hedeften elde edilen gelir n =
Anahtar hedefin dönüşüm değeri n × Anahtar hedefin dönüşümleri n
Anahtar hedeflerin yanı sıra, kâr hesaplaması için gelir, Yandex.Metrica'daki e-ticaret verilerinden alınabilir.
2. Yeni "Hedeflere göre veriler" alanında aynı anda birkaç hedefe göre rapor oluşturabilirsiniz. Buna ek olarak, seçilen hedeflerin her birine göre kesitte dönüşüm, % olarak dönüşüm ve hedef fiyatını görebilirsiniz.
Bu özellik sayesinde satış hunisinin farklı seviyelerinde reklamın etkililiğini görebilirsiniz:
Veriler Rapor Sihirbazı'nda sadece kampanya seviyesinde değil tüm hesapta da erişilebilir: Bu veriler sayesinde reklam gösteriminin etkililiğinin tam bir resmini oluşturabilir ve büyüme bölgelerini belirleyebilirsiniz.
Anahtar hedefler neden gereklidir ve nasıl hesaplanır?
- Anahtar hedefler, kampanyaların etkililiğini arttırmanıza yardımcı olur. Neyi tam olarak dönüşüm saydığınızı bilen Yandex.Direct, aynı bütçe ile mümkün olduğunca çok hedef işlem getirmeye çalışır. Teknoloji hakkında daha fazla bilgi.
- Hedeflerin değerini hesaplayarak ve belirterek, kampanyanızın mevcut ayarlarda iş hedeflerinizi gerçekleştirip gerçekleştirmediğine dair görsel raporlar alabilirsiniz.
En önemlisi; işletmenizin her dönüşümden ne kadar kazandığını doğru hesaplayabilirsiniz. Oluşturulan ve ödemesi yapılan bir siparişin size ortalama 1500 Ruble getirdiğini varsayalım. Bununla birlikte, ürünleri sepete koyan kullanıcılardan onda biri sipariş için ödeme yapar. Böylece "Sepete ekle" hedefi en fazla 1500/10 = 150 Ruble değerine sahip olacaktır.
Arayüzde belirtilen değerin örnekleri
Bu şekilde doğru (işletmeler için faydalı olduklarına bağlı olarak hedeflerin değeri hesaba katılır):
Bu şekilde yanlış (işletmeler için faydalı olmasına bakılmaksızın hedefler için aynı değer belirtildi ya da değer hiç sayılmadı):
Bir sonraki hedefin yerine getirilmesi için bir önceki hedefin yerine getirilmesini gerektiriyorsa, hesaplamalara ek olarak hedeflerin birbirine etkisini dahil edebilirsiniz.
Seyahat turları reklamı yaptığınızı varsayalım. "Müşteri tur satın aldı" hedefinin yerine getirilmesi işletmeye 10.000 Ruble getirir. Bu, işletmeler için dönüşüm değeridir. Sepete tur ekleyen on müşteriden biri turu satın alır. "Tur sepete eklendi" dönüşümünün değeri = 10.000 /10 = 1000 Ruble. Kataloğu görüntüleyen her 20 müşteriden biri turu sepete ekler. "Tur kataloğunun görüntülenmesi" dönüşümünün değeri = 1000 / 20 = 50 Ruble.
Bir sonraki her hedefin yerine getirilmesi için bir önceki hedefin yerine getirilmesini gerektirdiğinden dolayı dönüşüm değerlerini şu şekilde düzenleyebilirsiniz:
- "Tur kataloğunun görüntülenmesi" = 50 Ruble.
- "Tur sepete eklendi" = 950 Ruble. (1000 − 50), çünkü turun sepete eklenmesi katalog görüntüleme değerini zaten içerir.
- "Müşteri tur satın aldı" = 9000 Ruble. (10 000 − 950 − 50)
Reklam kampanyalarının sonuçlarını nasıl değerlendirebileceğinizle ilgili ayrıntılı bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.