MIT remains world's best computer science university. Carnegie Mellon and Stanford tied for second place. NUS leads Asia, ranked sixth overall. Oxford ranks fourth in Europe
Europe is recognized as the world's academic hub. European universities offer English-taught programs and diverse cultural experiences. Many European countries provide excellent work, life, and travel opportunities
Bu video, Türkiye'deki üniversitelerde dört yıllık lisans eğitimi veren havacılık bölümleri hakkında bilgi veren bir sunum formatındadır.. Sunumda fakülteler ve yüksekokullar arasındaki farklar açıklanarak başlanmakta, ardından 2020 yılı verilerine dayanarak çeşitli havacılık bölümlerinin (havacılık, elektrik ve elektronik, havacılık ve uzay mühendisliği, havacılık yönetimi, uçak bakım ve onarım, uçak gövde ve motor bakımı, uçak mühendisliği, astronomi ve uzay bilimleri, uzay bilimleri ve teknolojileri, uzay mühendisliği, uzay ve uydu mühendisliği, pilotaj) ortalama başarı sıraları, üniversitelere göre kontenjanları ve yerleşen öğrenci sayıları detaylı şekilde analiz edilmektedir.. Sunumda devlet, vakıf ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti üniversitelerindeki durum karşılaştırılmakta, Eskişehir Teknik Üniversitesi, İstanbul Okan Üniversitesi, Özyeğin Üniversitesi, Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Girne Üniversitesi, Atılım Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, KTO Karatay Üniversitesi, Antalya Bilim Üniversitesi ve Girne Amerikan Üniversitesi gibi üniversitelerin pilotaj bölümlerine açılan kontenjanlar ve yerleşen öğrenci sayıları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Türkiye'deki en iyi üniversiteleri iş dünyası açısından değerlendiren bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, üniversite sıralamalarının nasıl yapıldığını ve Türkiye'deki en iyi üniversiteleri detaylıca incelediğini anlatmaktadır.. Video, iyi bir üniversite okumanın kariyer açısından sağladığı avantajları açıklayarak başlıyor ve ardından Türkiye'nin en iyi 21 üniversitesini sıralıyor. Her üniversite için kuruluş tarihi, öğrenci sayısı, akademik kadrosu ve iş dünyasındaki algısı hakkında bilgiler veriliyor. Sıralama, global ve yerel sıralamalar, üniversite kriterleri ve iş dünyasındaki algılar üzerine hibrit bir model kullanılarak yapılmıştır. Video, Türkiye'deki üniversitelerin dünya standartlarına göre daha fazla yol kat etmesi gerektiği vurgusuyla sonlanıyor.
Bu video, Türkiye'nin koronavirüsle mücadelesinde önemli bir dönüm noktası olan 6 Eylül'e dört gün kala gerçekleşen Koronavirüs Bilim Kurulu toplantısını ve sonrasında yapılan açıklamaları anlatmaktadır. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca başkanlığında toplanan kurulda Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ve YÖK Başkanı Erol Özvar da yer almıştır.. Video, okulların 6 Eylül'de yüz yüze eğitime başlayacağı ve üniversitelerin açılacağı bilgisiyle başlayıp, YÖK Başkanı Özvar'ın hibrit eğitim modeli hakkında yaptığı açıklamaları detaylı şekilde aktarmaktadır. Özvar, üniversitelerin yüz yüze eğitim faaliyetlerini sürdürmek istediğini ancak salgın şartlarına göre hibrit veya harmanlanmış eğitim modellerini de kullanabileceklerini belirtmektedir. Ayrıca, öğrencilerin aşı olmaları konusunda vurgu yapılmaktadır. Video, hibrit eğitim modelinin ne olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayan bir bölümle sonlanmaktadır.
Rankings based on 7.19M citations from 1.1M publications by 385 Russian universities. Analyzes 5,449 recognized alumni and largest reference database
Rankings based on 98.3M publications from 14,131 universities worldwide. Analyzes 2.15B citations and 214,167 recognized alumni. Largest reference database available for university rankings
Rankings based on 798M citations from 24.7M publications by 2,496 US universities. Analyzes 105,125 recognized alumni and largest reference database
Bu video, Turgay Güler tarafından Cins Dergi sponsorluğunda sunulan bir makale formatındadır. Konuşmacı, üniversitelerin bir ülke için önemi ve Türkiye'deki yükseköğretim sisteminin durumu hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.. Video, YÖK'ün araştırma üniversiteleri endeksi ve Bilim ve Teknoloji Bakanlığı'nın girişimcilik endeksi hakkında bilgiler sunmaktadır. Konuşmacı, üniversitelerin girişim ve bilim üssü olması gerektiğini vurgulayarak, Türkiye'de girişimcilik ortamının nasıl geliştirilebileceğini tartışmaktadır. Ayrıca, girişimcilikin gelişebilmesi için üretim temelli, farklılığı besleyen ve eğitim sisteminin yaratıcılığa teşvik eden bir ortamın önemi üzerinde durmaktadır.
Rankings based on 109M citations from 4.71M publications by 369 German universities. Analyzes 11,288 recognized alumni and largest reference database
Bu video, Türkiye'deki en iyi on üniversiteden biri olan Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir.. Video, ODTÜ'nün 2020 dünya üniversiteleri sıralamasında 582. sırada yer alması ve Türkiye'deki üniversiteleri arasında birinci sırada bulunduğu bilgisiyle başlıyor. Üniversitenin 1956 yılında kurulduğu, tüm bölümlerinde İngilizce eğitim verildiği, "Bizler dünyayı değiştirebiliriz" sloganıyla faaliyet gösterdiği ve yabancı dilde eğitim, teknokent, ilk internet bağlantısı gibi birçok ilk gerçekleştirdiği anlatılıyor. Ayrıca yemekhane ücretleri, yurt fiyatları ve öğrenci toplulukları hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, Amerika'nın üniversiteler ile ilgili yaptığı çalışmalar ve sıralamalarıyla meşhur olan United State News'in 2019 yılı dünyanın en iyi üniversiteleri sıralamasını inceleyen bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Türkiye'den listeye giren 27 üniversiteden ilk onunu detaylı olarak ele almaktadır. Her üniversite için puan, sıralama ve kısa tarihçesi hakkında bilgiler verilmektedir. Listede Ege Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Koç Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi yer almaktadır. Her üniversite için kuruluş tarihi, önemli başarıları ve eğitim kalitesi hakkında bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, kendisini "yaşlı adam" olarak tanımlayan bir konuşmacının Türkiye'deki beyin göçü sorunu ve yükseköğretim sistemi hakkındaki eleştirel görüşlerini paylaştığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Türkiye'deki beyin göçünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu sorunun nedenlerini üç ana başlık altında inceliyor: tembel ve kolaycılık, vizyonsuzluk ve başarılı insanlara karşı anlamsız kin. Daha sonra konuşmacı, Türkiye'deki üniversitelerin ekonomik bağımsızlığa kavuşması gerektiğini vurgulayarak, üniversitelerin sadece diploma vermek için çalıştığını ve bilimsel üretim yapmadığını eleştiriyor.. Konuşmacı, beyin göçünü durdurmak için risk almayı öğrenmek, zihniyeti değiştirmek ve yetenekli insanlara doğru destek vermek gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, bilim, sanat ve kültürün birlikte gelişmesinin yaratıcı beyinlerin ortaya çıkmasına katkı sağlayacağını ve bu sayede beyin göçünün tersine dönebileceğini savunuyor.
Bu video, bir sunucu tarafından hazırlanan, üniversite tercihlerinde yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda Türkiye'nin en iyi vakıf üniversiteleri tanıtılmaktadır. İçerik, üniversite seçimlerinin önemi ve iyi bir üniversitenin sahip olması gereken özellikler hakkında bilgilerle başlayıp, Koç Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi, Çankaya Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi, Atılım Üniversitesi, Acıbadem Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, TED Üniversitesi ve Bezmi Alem Vakıf Üniversitesi gibi üniversitelerin detaylı tanıtımını sunmaktadır.. Her üniversite için kuruluş tarihleri, konumları, öğrenci kapasiteleri, yurt imkanları ve eğitim programları hakkında bilgiler verilmektedir. Bu içerik, üniversite tercihlerinde yardımcı olmak isteyen öğrencilere yönelik hazırlanmıştır.
Bu video, bir eğitimci ve Elif Hoca adlı hukuk uzmanı tarafından sunulan anayasa tarihi dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek 1961 Anayasası'nın 1971-1973 dönemindeki değişikliklerini anlatmaktadır.. Video, 1971-1973 dönemindeki anayasa değişikliklerini detaylı olarak ele almaktadır. Bu dönemde yapılan önemli değişiklikler arasında Bakanlar Kurulu'na KYK çıkarma yetkisi verilmesi, KYK'ların yerine Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri'nin getirilmesi, TRT ve üniversitelerin özerkliğinin zayıflatılması, Devlet Güvenlik Mahkemeleri'nin kurulması ve Askeri Yüksek İdari Mahkemesi'nin (AYIM) oluşturulması bulunmaktadır.. Videoda ayrıca, bu dönemde küçük partilerin (AK Parti ve CHP dışında) anayasa mahkemesine dava açma hakkının kısıtlandığı, anayasaya sadece şekil yönünden dava açılabildiği ve esas yönünden dava açılamadığı açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste Kenan Evren dönemine geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
"Tektet" programında sunucu Mustafa Hoca'nın TÜBİTAK 2020 Mühendislik Bilimleri Bilim Ödülleri kazanan dört bilim insanıyla yaptığı röportaj videosu. Konuklar arasında Bilkent Üniversitesi'nden Prof. Dr. Hilmi Volkan Demir, Koç Üniversitesi'nden Prof. Dr. Özgür Barış Akan, Erzincan Üniversitesi'nden Prof. Dr. İsmail Türkan ve Ege Üniversitesi'nden bir bilim insanı bulunmaktadır.. Video, Türkiye'deki bilim ortamı, araştırma üniversiteleri ve bilimsel gelişmeler üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, nano kristaller, kuantum mekanik, haberleşme teknolojileri, bitki stres direnci ve tarım verimliliği gibi çeşitli bilimsel alanlardaki çalışmalarını paylaşırlarken, Türkiye'deki araştırma üniversitelerinin durumu, vakıf üniversitelerinin (Bilkent, Koç, Sabancı) rolü ve bilimsel araştırma politikaları hakkında görüşlerini aktarmaktadırlar.. Röportajda ayrıca Türkiye'nin bilimsel ortamındaki kalite sorunları, araştırma fonlarının önemi, üniversite sisteminin değerlendirilmesi ve genç araştırmacılara yönelik öneriler ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin yılda yaklaşık 40 bin akredite dergilerde yayın yaparak dünyada 17. sırada olduğunu ancak kalite sorunları yaşadığını belirterek, bilimsel ortamı geliştirmek için öneriler sunmaktadırlar.
Bu video, konuşmacının Türkiye'deki üniversiteler hakkında bilgi ve görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, kendi deneyimlerini ve gözlemlerini paylaşarak Türkiye'deki üniversiteleri değerlendiriyor.. Video, Türkiye'deki en iyi üniversitelerin listelenmesi üzerine kurulu olup, Boğaziçi, Koç, Bilkent, Galatasaray, ODTÜ, Atılım ve Dokuz Eylül gibi üniversitelerin kampüs özellikleri, eğitim kalitesi ve şehir faktörleri açısından karşılaştırılıyor. Konuşmacı, üniversitelerin kampüs mimarisi, öğrenci sayısının önemini, hocaların maaş durumunu ve şehirlerin üniversite tercihlerindeki etkisini vurguluyor. Ayrıca Ankara, İstanbul ve İzmir'deki üniversitelerin avantaj ve dezavantajlarını da ele alıyor.
Bu video, bir televizyon programı formatında sunulan, Türkiye'nin teknolojik gelişimi ve araştırma-geliştirme konusundaki ilerlemeleri anlatan bir içeriktir.. Video, gelecekteki teknolojik gelişmeleri öngörerek başlıyor ve Türkiye'nin sanayi sektöründeki dönüşümünü vurguluyor. Montaj ve ithal ağırlıklı üretimden marka, tasarım ve inovasyon merkezi üretime geçiş süreci ele alınıyor. Üniversiteler, organize sanayi bölgeleri ve kurumların yeni işbirlikleriyle Türkiye'nin teknolojik gelişimindeki rolü vurgulanıyor.