Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan teknik bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, UML etkinlik (aktivite) diyagramları hakkında bilgi vermektedir.. Video, etkinlik diyagramlarının ne olduğunu ve kullanım alanlarını açıklayarak başlıyor, ardından kahve yapma ve ATM para çekme örnekleri üzerinden diyagramların nasıl çizileceğini gösteriyor. İlk bölümde Rational Rose tasarım aracını kullanarak temel bileşenler (başlangıç düğümü, eylem düğümleri, çatal düğümü, katılma düğümü ve son düğüm) açıklanırken, ikinci bölümde Vicio 2016 programı kullanılarak ATM para çekme işlemi için detaylı bir etkinlik diyagramı oluşturuluyor.. Videoda ATM para çekme işlemi için kart okuma, şifre kontrolü, para tutarı seçimi, merkezi banka sistemine talep iletme, hesap kontrolü ve para verme gibi tüm aşamalar etkinlik diyagramı olarak adım adım gösterilmektedir.
Visual representation of system usage scenarios from user perspective. Part of Unified Modeling Language (UML) for system design. Shows basic flow of events and system-user interactions
UML class diagrams illustrate program structure and relationships. Class diagrams are most common and important UML type. Rough diagrams can be created using class names for feedback
Activity diagrams describe service coordination at different abstraction levels. Initial state shows entry point, final state shows end of activity. Flow Final node terminates specific flows in UML 2.0. Actions represent single atomic steps within activities
Bu video, bir konuşmacının kullanım durum diyagramları (use case) ve UML (Unified Modeling Language) diyagramları hakkında bilgi verdiği eğitim içeriğidir.. Video, öncelikle kullanım durum diyagramlarının ne olduğu, önemi ve kullanım alanları hakkında detaylı bilgiler sunarak başlıyor, ardından UML diyagramlarındaki ilişki unsurunu açıklıyor. İçerikte e-ticaret sistemi üzerinden ürün satın alma senaryosu ve ATM uygulaması örneği üzerinden UML diyagramlarının nasıl oluşturulacağı gösteriliyor.. Konuşmacı, analiz aşamasının projeler için hayati önem taşıdığını vurgulayarak, kullanım durum diyagramlarının sistem üzerindeki aktörleri belirleme, gereksinimleri toplama ve sistem dinamiklerini modelleme amacıyla kullanıldığını açıklıyor. Video, ilerleyen haftalarda diğer UML diyagramlarının ve bunların hangi araçlarla yapılabileceği konusunun ele alınacağını belirterek sona eriyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Java programlama dili ve nesne tabanlı programlama konularını içeren kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, class diagram'ın ne olduğu, temel bileşenleri ve Draw.io platformu kullanarak nasıl çizileceği ile başlayıp, sınıf ilişkileri (dependency, association, aggregation, composition, kalıtım) konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Eğitmen, kullanıcı-oyun, kitap-kişi, doğum belgesi-hesaplayıcı gibi çeşitli örnekler üzerinden UML diyagramlarını göstermekte ve Visual Studio Code'da kısayollar hakkında bilgi vermektedir.. Video ayrıca class diagram'ın düzgün görünmesi için çalışma alanlarının düzenlenmesi, kırılma noktalarının ayarlanması ve oluşturulan diagram'ın farklı formatlarda (PDF, PNG, JPEG) dışa aktarılması konularını da kapsamaktadır. Bu eğitim, programlama derslerinde class diagram çizimi yapmak isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, yazılım mühendisliği ve Neslimin programlama serisi kapsamında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, UML (Unified Modeling Language) ve Java programlama dili arasındaki ilişkiyi anlatmaktadır.. Video, UML'de gösterilen class telegramlarının Java koduna nasıl dönüştürüleceğini adım adım göstermektedir. İçerik, UML'de class telegramlarının yapısı, access modifier'lar, constructor'lar, return type'lar ve multiplicity kavramlarını ele alarak başlıyor, ardından UML ilişkilerini (generalization, realization, dependency, aggregation ve composition) detaylı olarak açıklıyor ve son olarak EasyML kullanarak NetBeans'ta UML çizimi yapma sürecini gösteriyor.. Eğitim, UML diagram'ların Java koduna dönüştürülmesi sürecini örneklerle açıklamakta ve bir sonraki bölümde design pattern'ların anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Book divided into 10 chapters covering requirements gathering, analysis, design, and architecture. Each chapter builds on previous ones to explain OOA&D principles. Uses visual storytelling and humor to enhance learning experience
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yazılım mühendisliği eğitim serisinin bir parçasıdır. Eğitmen, Object Oriented Software Engineering kitabından faydalanarak UML (Unified Modeling Language) ve nesne yönelimli programlama kavramlarını anlatmaktadır.. Video, UML'in ne olduğu, tarihçesi ve önemi ile başlayıp, farklı diagram türlerini tanıtmaktadır. Ardından iyi bir modelin özellikleri, UML'in tasarım sürecindeki rolü ve nesne yönelimli programlama temel kavramları (class, object, attribute, operation, inheritance) açıklanmaktadır. Son bölümde ise classlar arasındaki ilişkiler (multiplicity, reflexive, direction, generalization) ve çoklu miras kavramları günlük hayattan örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca UML'in standartlaştırmaya sağladığı, farklı yazılım firmalarında kullanılan gösterim standartları ve iyi bir modelin özellikleri (standarta oturması, anlaşılabilir olması, yazılım mühendislerine fikir vermesi, soyutlama sağlaması) gibi konular da ele alınmaktadır. Bir sonraki videoda NetBeans üzerinden çizimlerin nasıl yapılacağı, aggregation, kompozisyon, interface gibi konuların ele alınacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yazılım proje yönetimi ve UML (Unified Modeling Language) konularını ele alan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, analist rolleri, proje yönetimi ve özellikle Use Case diyagramları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, analist rollerinin (iş analisti, süreç analisti ve sistem analisti) tanıtımıyla başlayıp, proje yöneticisinin görevleri ve UML'nin temel prensipleriyle devam ediyor. Daha sonra Use Case diyagramlarının temel unsurları (aktörler, use case'ler, sistem sınırları) ATM ve motosiklet kulübü örnekleri üzerinden açıklanıyor. Video, öğrencilerin motosiklet kulübü için Use Case diyagramları çizmeleri beklenen bir proje ödevi ile sonlanıyor.. Eğitim içeriğinde Use Case'lerin doğru saptanmasının önemi, aktörlerin belirlenmesi, sistemin sınırlarının belirlenmesi ve diyagramın basit kalması gerektiği gibi önemli konular vurgulanıyor. Ayrıca, "functional de composition" gibi hatalı yaklaşımların neden yanlış olduğu ve login gibi işlemlerin gerçek use case'ler olmadığını örneklerle açıklanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Java programlama dili eğitim içeriğidir. Eğitmen, nesne yönelimli programlamada nesneler arası ilişkileri anlatmaktadır.. Video, aggregation (agregasyon) ve composition (kompozisyon) kavramlarını karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Önce UML gösterimleriyle bu iki ilişki tipi tanıtılmakta, ardından aggregation için Classroom ve Student sınıfları, composition için ise House ve Room sınıfları üzerinden kod örnekleri verilmektedir. Eğitmen, aggregation'da bir nesne silindiğinde parçalarının hala var kalırken, composition'da bir nesne silindiğinde parçalarının da otomatik olarak silindiğini vurgulamaktadır.. Video içeriğinde ayrıca toString metodunun override edilmesi, encapsulation kavramı, ArrayList kullanımı ve nesnelerin yok edilme işlemleri gibi konular da ele alınmaktadır. Eclipse uygulamasında kod yazarak ve örnekler göstererek konu detaylı bir şekilde açıklanmaktadır.
Modelleme, gerçek hayattaki problemleri bilgisayarın sanal ortamında çözme yöntemidir. UML, yazılım mühendisliğinde kullanılan standart görsel modelleme dilidir. Her yazılım ekibinin farklı bakış açılarına uygun farklı UML diyagramları vardır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, katılımcılarla etkileşimli bir şekilde gerçekleştirilen bir eğitim dersidir. Eğitmen, UML Use Case modelleri ve tasarım süreçleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Use Case modellerinin temel bileşenlerini (aktörler, temel akış, alternatif akışlar) açıklayarak başlıyor ve ATM ve motosiklet kulübü örnekleri üzerinden Use Case diyagramlarının nasıl oluşturulacağını göstermektedir. Eğitmen, Use Case dökümanlarının hazırlanması, aktörlerin tanımlanması ve Use Case'lerin açıklanması konularını ele alırken, katılımcıların hazırladığı modelleri inceleyerek geri bildirim vermektedir. Video sonunda tasarım sürecinin üç aşaması (kavramsal, mantıksal ve fiziksel tasarım) anlatılmakta ve öğrencilerden mock-up tasarımları yapmaları istenmektedir.. Eğitim içeriğinde Use Case modellerinde hangi işlevlerin yer alması gerektiği, ikincil işlevlerin (etkinlik silme, düzenleme gibi) modelde yer almayacağı, temel akış ve alternatif akışların nasıl belirleneceği, Use Case dökümanlarının içeriğinde iş kuralları, ön şartlar, çıktılar gibi bölümlerin nasıl hazırlanacağı gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca, motosiklet kulübü uygulaması örneği üzerinden konum paylaşımı gibi özelliklerin güvenlik ve mahremiyet açısından dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yazılım, mimar ve tasarım dersi ödevlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, tasarım kalıplarının C# ve Java programlama dillerinde nasıl uygulanacağını göstermektedir. İlk bölümde uçak bilet sistemi için UML sınıf diyagramı ve senaryo yazımı yapılmakta, ardından Singleton tasarım kalıbı anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Adaptör ve Observer tasarım kalıpları detaylı olarak ele alınmakta, her iki kalıbın da kod örnekleri ve uygulama sonuçları paylaşılmaktadır.. Videoda tasarım kalıplarının pratik uygulamaları, sınıfların özellikleri, ilişkileri ve kod örnekleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Özellikle Adaptör kalıbının halihazırda çalışan uygulamalara yeni sınıflar eklemenin kolaylaştırıldığı ve Observer kalıbının faiz oranı değiştiğinde internet ve gazetelere bildirim gönderme örneği üzerinden nasıl uygulandığı gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, Emre Bey'in sorusuna cevap veren bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, yazılım geliştirme konusunda bilgi paylaşmaktadır.. Video, design pattern'ların ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve yazılım geliştirme sürecindeki rolünü açıklamaktadır. Eğitmen, design pattern'ların object oriented programming'de ve UML ile nasıl ortaya çıktığını, tekrar eden programlama yapılarını nasıl tanımladığını ve özellikle tasarım aşamasında programcılar için nasıl faydalı olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, design pattern'ların yazılımdaki en önemli şey olup olmadığı konusunda kişisel görüşlerini paylaşarak, bu konunun kişiden kişiye ve uygulama alanına göre değiştiğini belirtmektedir.
UML, yazılım ve donanımları birlikte düşünmek için geliştirilmiş endüstriyel grafiksel dildir. 1997'de yazılımın diyagram şeklinde ifade edilmesi için standartlar komitesi tarafından oluşturuldu. Yazılım geliştirme sürecinin tüm aşamalarında farklı UML diyagramları kullanılır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan UML (Unified Modeling Language) dizaynları hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, UML'in ne olduğunu ve yazılım geliştirme sürecindeki avantajlarını açıklayarak başlıyor, ardından temel diyagram tiplerini (use case diagram ve class diagram) tanıtıyor. Eğitmen, Lucidchart uygulaması kullanarak Bucak Flash Card projesi için use case diagram'ın nasıl çizileceğini adım adım gösteriyor ve oyun uygulamasının farklı durumlarını (timer, plan, play, back, true, post, exit) ve bunların arasındaki ilişkileri (extend, include) detaylı olarak açıklıyor.. Videoda ayrıca kullanıcı tipleri (kayıtlı ve yeni kullanıcı), konteyner kullanımı ve veritabanı ile etkileşim gibi temel kavramlar uygulamalı olarak anlatılıyor. Video, yüz kes diyagramının tamamlanmasıyla sona eriyor ve bir sonraki adım olarak klas diyagramının çizileceği belirtiliyor.
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan yazılım tasarımı konulu eğitim dersidir. Dersin sunucusu Feza Buzluca Hoca olarak tanıtılmakta ve Fatma Hoca adında başka bir eğitmenle de çalışmaktadır.. Video, yazılım geliştirme sürecinin tasarım aşamasına odaklanmaktadır. Yazılım tasarımı, modelleme teknikleri, tasarım prensipleri (SOLID prensipleri), tasarım kalıpları ve UML (Unified Modeling Language) konuları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ders, yazılım ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı arasındaki farkları, tasarım seviyelerini ve yazılım kalitesi için beklentileri (karmaşıklık, bakım yapılabilirlik, genişleyebilirlik, yeniden kullanılabilirlik) açıklamaktadır.. Videoda ayrıca soyutlama ve modelleme kavramları, top-down ve bottom-up tasarım stratejileri, statik ve dinamik modelleme türleri ve anti-pattern'ler gibi konular da işlenmektedir. Eğitmen, kendi tecrübelerinden örnekler vererek konuları açıklamakta ve nesne yönelimli programlama konusunda sınıfların ilişkileri, arayüzler ve katmanlar hakkında bilgi vermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yazılım modelleme dersidir. Eğitmen, UML diyagramları kapsamında sınıf diyagramlarını ve arayüz tasarımı konularını anlatmaktadır.. Video, sınıf diyagramlarının ne olduğunu, nasıl çizildiğini ve önemini açıklayarak başlar, ardından UML diyagramlarının genel bir listesini verir. Daha sonra sınıf diyagramlarının statik bir diyagram olduğunu, sınıflar arasındaki ilişkileri (kalıtım, içerme, oluşum, bağımlılık) ve görünürlük kavramlarını (public, private, protected, package) örneklerle açıklar. İkinci bölümde ise arayüz kavramı ve sınıf-arayüz ilişkisi görsel örneklerle gösterilmekte, online sınav yazılımı örneği üzerinden sınıf diyagramı ve arayüz tasarımı yapma süreci anlatılmaktadır.. Video, nesne odaklı dillerin modellenmesinde yaygın olarak kullanılan sınıf diyagramlarının çizimi için dikkat edilmesi gereken noktaları ve Sokrative programı gibi online sınav sistemlerini örnek olarak kullanarak konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Swift dilini kullanarak çeşitli tasarım kalıplarını uygulamalı olarak göstermektedir.. Video, dört farklı tasarım kalıbının uygulamalarını içermektedir: Singleton, Prototype, Factory ve Builder. Her bir kalıp için önce UML şeması gösterilmekte, ardından kod örnekleri ve uygulama sonuçları paylaşılmaktadır. Singleton kalıbı ile ortalama hesaplama uygulaması, Prototype kalıbı ile COVID-19 hastalarının bilgilerini silme programı, Factory kalıbı ile dezenfektan ve maske üretimi uygulaması ve Builder kalıbı ile pizza tarifi oluşturma uygulaması detaylı olarak anlatılmaktadır.