Bu video, bir sunucunun farklı kişilerle yaptığı röportajlardan oluşmaktadır. Röportajlarda Eda, Suna, Hasretlik, Ali ve Türkiye'den, Azerbaycan'dan kişiler yer almaktadır.. Videoda, izleyicilerin yoğun talebi üzerine Özbekistan hakkında sorular sorulmaktadır. Katılımcılar Özbekistanlı biriyle evlenmek ister miydiniz, kız alıp verir miydiniz gibi sorulara yanıt vermektedir. Bazı katılımcılar Türk kökenli olmaları ve Müslüman olmaları durumunda evlilik konusunda sorun görmediklerini, bazıları ise dil ve kültür farklılıkları nedeniyle evlenmek istemediklerini belirtmektedir.. Ayrıca Özbekistan'ın Türk birliği içindeki konumu, Özbekistan'dan Türkiye'ye göç eden kişilerin durumları ve Özbekistan hakkında genel bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Atatürk'ün Türk birliği konusundaki düşüncelerini aktaran bir konuşmadır. Konuşmacı, Atatürk'ün sözlerini aktararak Türk birliğinin önemi üzerine vurgu yapmaktadır.. Video, İslam dünyasının birliği ve Türk birliğinin geleceği üzerine odaklanmaktadır. Atatürk'ün Türk birliğinin bir gün hakikat olacağına inandığı, Türk birliğinin dünya sukununu sağlayacağı ve Türk kardeşlerine sahip çıkmak için hazırlanmanın gerekliliği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Türk birliğinin manevi köprüleri (dil, inanç, tarih) üzerinden nasıl sağlanabileceğini ve Türk kardeşlerine yaklaşmanın önemini anlatmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Kazakistan hakkında detaylı bilgiler sunduğu eğitici bir içeriktir.. Video, Kazakistan'ın Avrupa Konseyi üyelik sürecinden başlayarak ülkenin coğrafi, tarihi ve kültürel özelliklerini ele almaktadır. İlk bölümde başkent, önemli şehirler, Otrar faciası ve demografik yapısı anlatılırken, ikinci bölümde Türk Birliği'nin tarihçesi, Kazak toplumunun yapısı ve önemli tarihi figürleri incelenmektedir.. Videoda ayrıca Kazakistan'ın üç aşiret yapısı, akraba bağları, Türkçülük bilinci ve turistik mekanları hakkında bilgiler sunulmaktadır. Son bölümde ise ünlü Kazakistanlı DJ Imambag Zeikenov'un Grammy ödülü kazanması gibi ilginç bilgiler paylaşılmaktadır.
Bağımsızlık dönemi Azerbaycan ve Özbek şiirinin en zengin dönemidir. Şiirlerde gerçek hayat ve toplumsal duygular işlenmiştir. 1960-1990 arası kapalı anlatımdan serbest anlatıma geçiş yapılmıştır
Bu video, şiirsel bir anlatım formatında hazırlanmış olup, bir konuşmacının Türk vatanı ve Türk soyu hakkındaki duygularını ifade ettiği bir sunum içermektedir.. Video, öncelikle "Bağışlama bizi beter" başlıklı bir şiirle başlayıp, ardından bir askerin annesine yazdığı mektup şeklindeki duygusal bir anlatıma geçiş yapmaktadır. Anlatım, vatan sevgisi, Karabağ savaşları ve Türk soyunun birliği gibi temaları işleyerek, "Beşikten mezara kadar Azerbaycan, Türkiye" ve "Özbek, Türkmen, Uygur, Tatar, Azer bir boydur" gibi Türk milletinin birliğini vurgulayan sözlerle sonlanmaktadır.
Bu video, Kırgızistan Manas Üniversitesi'nden Nurdin Hoca ile yapılan bir röportajdır. Röportajda ayrıca Burkan ve Ekrem Hoca adlı konuşmacılar da yer almaktadır.. Videoda Kırgızların tarihsel kimliği, Manas Destanı'nın önemi ve Türk boylarının birleşmesi konuları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Manas Destanı'nın dünya destanları arasında en büyük destan olduğunu, Türk boylarını birleştirme ve Çinlileri bertaraf etme gayesiyle ilerlediğini anlatmaktadır. Ayrıca Türk adının tarihsel anlamı, Türk boylarının (Kırgız, Kazak, Özbek, Karakapak) ortak Türk kimliği ve günümüzdeki Türk dünyası birliği üzerine görüşler paylaşılmaktadır.. Röportajda Köktürk, Ötüken Uygur ve Yeni Kırgız devletlerinin tarihsel gelişimi, Orhun yazıtları, Sovyet döneminde Türk halklarına uygulanan ideolojik baskılar ve Türk birliğini sağlama yolları (eğitim, edebiyat, ortak tarih bilinci, ekonomik-siyasi ilişkiler) gibi konular da tartışılmaktadır. Türkiye ile Kırgızistan tarafından kurulan ortak uluslararası üniversite, Türk Akademisi ve bilimsel yayınlar gibi Türk birliği için yapılan çalışmalar da videoda ele alınan konular arasındadır.
Bu video, Türk tarihi ve kültürünün önemli yerleşim yerlerini ve eserlerini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Semerkant, Taşkent gibi şehirlerin tarihi ve Kaşgarlı Mahmud'un "Divan-ı Lügatit Türk" eseri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, öncelikle Semerkant ve Taşkent gibi Türk tarihinin önemli yerleşim yerlerinin tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Ardından Kaşgarlı Mahmud'un "Divan-ı Lügatit Türk" eserinin önemi, Türk dillerinin ve kültürünün geniş coğrafyası hakkında bilgiler sunulmaktadır. Son bölümde ise Türk birliği fikri vurgulanarak, Mustafa Kemal Atatürk ve İsmail Gaspıralı'nın bu konudaki görüşleri aktarılmaktadır.
İlteriş Kağan devleti teşkilatlandırdı ve Tonyukuk'u devlet müşaviri yaptı. 682-687 arasında Çin'e 46 akın düzenlendi ve büyük zaferler kazanıldı. İlteriş'in ölümüyle yerine 27 yaşındaki kardeşi Kapgan Kağan geçti
Bu video, Türk boylarının kökenini anlatan bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, Oğuz Kağan'ın karanlık ülkeye seferini ve Kıpçak'ın doğuşunu anlatarak başlar.. Video, Türk boylarının (Kıpçak, Uygur, Kalaç, Karluk ve 24 Oğuz boyu) Oğuz Kağan'dan geldiği ve Altaylardan Tuna'ya, Kudüs'ten Anadolu'ya kadar yurt edindiği bilgisini paylaşır. Anlatıcı, Türk boylarının bir çınar ağacı gibi köklerine sımsıkı sarılmaları gerektiğini, bu sayede küsen dalların yeniden yeşilleneceğini ve Türk yurtlarına bahar geleceğini vurgular. Video, Türk boylarının birliğini ve köklerine bağlılığını öven bir mesajla sona erer.
Atatürk, Türklüğün bağımsız ve egemen devlet olarak ortaya çıkmasını sağladı. Türk kültürünün tüm Türklerin kültürü olduğunu vurguladı. Türk dilinin Balkanlardan Çin Seddine uzanan coğrafyada tek ses olmasını istedi
Mete Han, Kunlar'ın ilk yabgusu Tuman Yabgu'nun oğludur. MÖ 209'da Kunlar tahtına oturarak "Tanrıkut" unvanını aldı. Doğu komşuları Tunguzları yenerek Kunlar'ı güçlendirdi. MÖ 198'de Çin ile haraca dayalı barış yaptı
691'de İl-teriş Kağan'ın ölümünden sonra kardeşi Kapgan kağan oldu. Dağınık Türk boylarını bir araya getirmeyi amaçladı. Çin'den tarım aletleri ve tohumluk darı talep etti
Bu video, Türk Birliği ve Doğu Türkistan temalı bir askeri dizinin bölümüdür. Videoda Komutan, Çiğdem, Selçuk, Biçerdöver, Doğan, Karagöz, Selver Hanım, Markus, Sara, Yüzbaşı Bahtiyar, Albay Kılıç ve Astsubay Aslanbey gibi karakterler yer almaktadır.. Bölüm, Doğu Türkistan'dan gelen bir kafilenin Türkiye'ye geçişini engellemek için yapılan askeri operasyonu konu alıyor. İlk bölümde kafilenin geçeceği geçidi ele geçirmek için yapılan planlar gösterilirken, ikinci bölümde Turan Timi'nin baskınla karşılaştığı ve yoğun ateş altında kaldığı çatışma sahneleri yer alıyor.. Videoda ayrıca Doğan'ın hastaneden çıkışı, Çiğdem'in kurtarılması, Dalaka'nın şehit olması ve General'in Markus ve Sara'nın kafileyi ele geçirmek için yaptığı planı öğrenmesi gibi yan hikayeler de bulunmaktadır.
Bu video, Türk Birliği'nin kurulması gerektiğini savunan bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, Türk Birliği'nin neden gerekli olduğunu ve nasıl gerçekleştirilebileceğini anlatmaktadır.. Video, dünya üzerindeki çeşitli birliklerin (Arap Birliği, Avrupa Birliği, Afrika Birliği) örnekleriyle başlayıp, Türk Birliği'nin neden kurulması gerektiğini açıklamaktadır. Türk Birliği'nin kurulmamasının nedenleri, birliğin sağlayacağı faydalar ve Türk Birliği'nin nasıl gerçekleştirilebileceği detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, Türk Birliği'nin kurulması için gerekli adımlar ve "Türk Bir Dev" adlı bir kuruluşun bu süreçteki çalışmaları da videoda yer almaktadır.
Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluş dönemindeki bir tarihi drama sahnesini göstermektedir. Videoda Osman Bey, Begüm Hatun, Gencer Bey, Ayhan Bey ve Alaaddin Bey gibi karakterler yer almaktadır.. Video, Türk toplumunun birliğini sağlamak için yapılan çabaları konu almaktadır. İlk bölümde Osman Bey'in Türk halkını bir araya getirmek için verdiği sözler ve Begüm Hatun'un sadakatini ifade ettiği sahneler gösterilirken, ikinci bölümde Mekkece Kalesi'nin fethi ve Kara Dini Kalesi'nin fethi için Alaaddin Bey'in elçi olarak gönderilmesi anlatılmaktadır. Video, Osman Bey'in fetihlerinin ve devlet kurma çabalarının gelişimini göstermektedir.
1851'de Kırım'da doğdu, Moskova Harp Okulu'nda eğitim gördü. Paris'te Turgenyev'e asistanlık yaptı ve Osmanlı zabiti olmak istedi. 1878'de Bahçesaray belediye başkanı oldu
Bu video, bir konuşmacının Türk Birliği ve kültür istiklali konularında yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Atatürk'ün gençlik kitabesindeki sözleri, İsmail Gaspıralı Bey ve Ziya Gökalp gibi Türk düşünürlerinin görüşlerini aktarmaktadır.. Konuşma, 19. yüzyılda Türk milletine yönelik dış ve iç saldırıları ele alarak başlıyor ve Türk birliğinin temelini dil birliğinin oluşturduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Atatürk'ün "ülke, yüksek istiklal ve dilin korunması" kavramlarını üç temel ilke olarak sunuyor ve Çarlık Rusya ile Sovyet Rusya'nın Türk boylarının yazı dillerini kurumsal hale getirmesinin Türk birliğine zarar verdiği konusunu tartışıyor.. Konuşmanın sonunda, Türk-İslam ülküsü, Turan, vatan ve Türk-İslam medeniyeti inşa etme hedefi üzerinde durulmakta ve günümüzdeki şartlarda dil birliğini nasıl sağlayabileceğimiz konusunda düşünceler paylaşılmaktadır.
Bu videoda Fatih Çaltı, Turan Birliği Teşkilatı Başkanı olarak kendini tanıtıyor ve teşkilatın amacını açıklıyor.. Fatih Çaltı, Turan Birliği'nin Türk birliğini tesis etmek için kurulduğunu, siyasi, dini ve mezhepsel olgulara saygılı ancak Türk kimliğine odaklandığını anlatıyor. Teşkilatın sosyal, kültürel, sanatsal ve ekonomik konularda projeler ürettiğini, Türk dünyasının en etkin STK'larından biri olduğunu belirtiyor. Ayrıca Atatürk'ün Türk tanımı ve Orhun Kitabeleri'nden alıntılar yaparak Türk kimliğinin önemini vurguluyor ve teşkilatın Türk'ün yüreğiyle, tarihi kökleriyle ve geleceğe olan ümidiyle bir araya geleceği güçlü bir teşkilat olduğunu ifade ediyor.
Bu video, Türk halk hikayelerinden birini anlatan bir anlatım formatındadır. Videoda Bilge Kağan, Temur, Aktemur gibi karakterler yer almaktadır.. Video, Bilge Kağan'ın Türk halkına hitap ettiği bir sözle başlar ve Türk yurtlarının korunması, Çin'in tehdidi ve Türk halkının birliği konularını işler. Hikaye, Türk halkının yaşadığı zorluklar ve bu zorluklara karşı gösterdikleri direniş üzerine odaklanmaktadır.