1954'te İstanbul'da doğdu, aslen Ankaralıdır. Hacettepe Üniversitesi'nde psikoloji eğitimi aldı. 1986'da doktor, 1988'de doçent, 1995'te profesör oldu
Dil kurallara dayalı bir dizge ve toplumsal bir olgudur. Dil bilgisi kuralları dilin iç işleyişini düzenler. Dil kullanımı toplumsal uzlaşıyla belirlenir. Bireyler kurallara dayalı yaratıcı dil davranışı sergiler
Bu video, bir mevlüt okuma etkinliği sırasında yaşanan bir tartışma sahnesini göstermektedir. Videoda bir hoca, mevlüt okuyan kişiler ve onları rahatsız eden anarşist olarak tanımlanan kişiler yer almaktadır.. Videoda, mevlüt okuma etkinliği sırasında anarşist olarak tanımlanan kişilerin gösteriyi sabote etmeye çalıştığı ve mevlüt okuyanlara karşı çıktığı görülmektedir. Hoca, mevlüt okuyanlara dua ederken, anarşist kişiler de kendi inançlarını savunmaktadır. Video, mevlüt okuma etkinliği ve anarşist tartışması etrafında şekillenmekte, sonunda "annen baban var mıdır" sorusuyla sona ermektedir.
İki arkadaş metroda Husiler ve spor konuları hakkında kısa sohbetler etti. İnsanlar sürekli aynı konularda yüzeysel sohbetler yapıyor. Borges'e göre günlük gazete okumak ya unutmak ya da tartışmak için
Bu video, bir televizyon programında sunucuların Yasemin Şefkatli'nin "Ido'nun ayaklarını yıkar mısın?" sorusuna verdiği yanıt üzerine yapılan bir tartışma içeriğidir.. Programda, Yasemin Şefkatli'nin bu soruya verdiği "görüntüyü yıkarım" cevabı eleştirilmekte ve sunucular bu konuyu tartışmaktadır. Konuşmacılar, ayak yıkatmanın kadın-erkek eşitliğiyle ilgisi olmadığını, sevgi ve saygı ölçüsünde yapılabileceğini belirtmektedir. Video, bu temel sorunun tartışıldığı bir bölümden sonra diğer haberlere geçiş yapmaktadır.
Güzellik yarışmaları yüzyıllardır var olan popüler bir etkinliktir. Yarışmalar kadınların fiziksel görünümlerine göre değerlendirildiği etkinliklerdir
Bu video, bir grup arkadaşın "önden mi arkadan mı?" sorusuna verdiği cevapları içeren bir sohbet formatındadır. Videoda Mertcan, bir anne ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda katılımcılar, otobüslerde, dolmuşlarda, uçaklarda ve diğer yerlerde önden mi yoksa arkadan mı binmenin daha iyi olduğunu tartışmaktadır. Bazıları önden binmeyi, bazıları ise arkadan binmeyi tercih etmektedir. Tartışmada otobüslerde biniş-iniş sırası, ders dinleme konforu, stres seviyesi ve kişisel tercihler gibi konular ele alınmaktadır. Bazı katılımcılar bu sorunun saçma olduğunu düşünürken, bazıları ise kişisel deneyimlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir yarışma programının bir sahnesini göstermektedir. Programda Çiçek (özel bir şirkette müşteri ilişkileri departmanında çalışan, dans eden ve yoga yapan), Naim Hanım, Yeter Hanım ve Kazım Bey gibi adaylar yer almaktadır.. Videoda adaylar arasında çeşitli konularda tartışmalar yaşanmaktadır. Veganlık, ulaşım araçları, aşk kavramı gibi konular ele alınmaktadır. Adaylar birbirlerine karşı eleştirilerde bulunurken, program sunucusu onları sakinleştirmeye çalışmaktadır. Video, bir ve iki numarayı alkışlarla uğurlama sahnesiyle sona ermektedir.
Bu video, Pınar, Seda ve diğer katılımcıların yer aldığı bir komedi programıdır. Sunucular, eğlenceli bir dille çeşitli konuları tartışmaktadır.. Programda "yuvarlak pes" kavramı etrafında dönen komik sohbetler yer almaktadır. İlk bölümde "yeterince yakından bakarsan her şey nedir?" sorusu sorulur ve doğru cevaplayanlar arasında çekiliş yapılır. Daha sonra yuvarlak hatlı olmanın etkileri, erkekler üzerindeki etkileri, balkon eksikliği sorunu, Galileo Galilei'nin dünyanın döndüğünü söylemesi ve bunun sonucunda yaşadığı olaylar, argo sözlük, politik doğruculuk ve demokrasi gibi konular komik bir dille ele alınmaktadır.. Programda ayrıca geometrik şekillerin ruhumuzda yarattığı titreşimler, "meme" anlamına gelen balkonlar, "bence" kelimesinin kullanımı, yuvarlak masa toplantıları ve Doğu-Batı kültürlerindeki zaman algısı gibi çeşitli konular da tartışılmaktadır. Video, konuşmacıların demokrasi mücadelesini sonlandırdıklarını ve maymunlara döneceklerini söyleyerek sona ermektedir.
Bu video, İslam'da baş örtüsü konusunu tartışan bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında İmam Malik, Said bin Cübeyr gibi İslam alimlerinin görüşleri de ele alınmaktadır.. Video, İslam'da baş örtüsünün dini bir emir olup olmadığı sorusunu merkeze almaktadır. Konuşmacılar, başörtüsünün Fransız kökenli olduğunu, İncil'de rahibe kıyafeti olarak geçtiğini ve İslam'da abdest uzuvlarının örtünmeye tabi olmadığını belirtmektedir. Ayrıca, çarşafın İslam geleneğinde yer aldığı, ancak türbanın bir tercih olduğu ve son dönemlerde başörtüsü hareketinin bazı güçlerle işbirliği yaptığı iddiaları da tartışılmaktadır.
Bu video, bir içerik üreticisinin ünlü ve tanınmış kişilerin başörtüsü hakkındaki görüşlerini derlediği bir bilgilendirme içeriğidir. İçerik üreticisi, özellikle Deniz Çakır'ın başörtülü üç kızlı olan mahkeme olayı sonrası bu konuyu ele almaktadır.. Video, Seda Yılmaz, Sezen Aksu, Deniz Çakır, Pınar Altuğ, Şevval Sam, Erkan Can, Levent Üzümcü, Barbaros Şansal, Adalet Ağaoğlu ve Adnan Oktar gibi ünlülerin başörtüsü hakkındaki olumsuz görüşlerini sıralamaktadır. Ayrıca, videonun sonunda Adnan Oktar'ın Kur'an'daki başörtüsü ayetini yorumlaması ve bu yorumun tartışmalı yönleri ele alınmaktadır.
Bu video, bir grup arkadaşın bir araya gelip sohbet ettiği bir sahneyi göstermektedir. Konuşmada Ayşe adında bir kişi ve diğer arkadaşları yer almaktadır.. Videoda, bir kişinin annesiyle yaptığı telefon görüşmesi ve sünnet konusundaki tartışması yer almaktadır. Konuşmacı, 22 yaşında olmasına rağmen bu yaştan sonra sünnet olmak istemediğini, küçükken kestirilmediğini ve bu durumun kendisini rezil ettiğini belirtmektedir. Diğer arkadaşları ise onu ikna etmeye çalışmakta ve sünnet olma konusunda destek olmaktadır. Video, konuşmacının kaçma niyetiyle sona ermektedir.
Bu video, "Başkan" adlı filmin yönetmeni ve senaristinin (A Time yapımı) bir röportajını içermektedir. Röportajda film hakkında bilgiler verilirken, konuşmacılar Türkiye'deki toplumsal konular üzerine de görüşlerini paylaşmaktadır.. Röportajın ilk bölümünde "Başkan" filminin Tunceli'nin Ovacık kasabasında çekildiği, filmdeki karakterler ve hikaye anlatılmaktadır. Daha sonra konuşmacılar Türkiye'de cinsellik, siyaset ve para konularının toplumsal yaşamda nasıl yer aldığı üzerine tartışmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'de cinsellik eğitiminin eksikliğini, siyasetçilerin halkın mutluluğunu düşünmemesini ve bunun toplumsal mutsuzluğa yol açtığını vurgulamaktadır. Ayrıca Almanya ve İskandinav ülkelerindeki siyasi yaklaşımlarla karşılaştırmalar yapılmaktadır.