Bahçelievler'de yüksek eğitim seviyesine sahip liseler bulunmaktadır. Okul.com.tr üzerinden tüm liselerin bilgilerine ve yorumlarına ulaşılabilir. Liselerin konumları ve fiziki imkanları profil sayfalarında yer almaktadır
Bu video, Kütahya Sosyal Bilimler Lisesi'ndeki öğrencilerin hazırladığı bir projeyi anlatan bir haber formatındadır. Videoda öğrenciler ve öğretmenler yer almaktadır.. Videoda, Kütahya'daki bir lisede 42 yıldır kullanılan zil sisteminin tarihe karışması ve yerine saat sisteminin uygulanması anlatılmaktadır. Öğrenciler, zil yerine saate bakarak derslere ve teneffüslere çıkmanın kendilerine sorumluluk kazandırdığını ve zamanı iyi kullanmalarına yardımcı olduğunu belirtmektedir.
Bu video, Ula'da bulunan Sosyal Bilimler Lisesi'nde gerçekleştirilen deprem tatbikatını belgeleyen bir haber kaydıdır. Tatbikata Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, AFAD, 112 Acil Servis ve Ula İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri katılmıştır.. Videoda, 6,5 büyüklüğünde bir deprem senaryosu üzerinden tatbikatın aşamaları gösterilmektedir. Tatbikatta öğrencilerin mahsur kaldığı, enkaz altında kalan öğrencilerin kurtarılması, yangın söndürme, yaralıların ilk müdahalesi ve kaza sonrası kurtarma çalışmaları gibi durumlar canlandırılmıştır. Tatbikatın amacı afet bilincinin oluşturulması, ekipler arasındaki uyum ve koordinasyonun sağlanması, personel becerilerinin artırılması ve il imkanlarının değerlendirilmesidir.
Bu video, Tatvan Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Ekibi'nin 15 yaşındaki Dinç adlı bir öğrenciyi röportaj yaptığı bir içeriktir. Dinç, Sosyal Bilimler Lisesi'nde okuyan ve ailesiyle birlikte Tatvan'da yaşayan bir öğrencidir.. Röportajda Tatvan'ın eğitim olanakları, Türkiye'deki eğitim sistemi, Tatvan'ın gelecekteki gelişimi ve turizm potansiyeli gibi konular ele alınmaktadır. Dinç, Tatvan'ın eğitim imkanlarının geliştiğini ancak daha da ilerlemesi gerektiğini düşünmektedir. Ayrıca, Tatvan'ın turizm açısından Nemrut Dağı ve Van Gölü gibi çekiciliklerinin olduğunu belirtmekte ve ileride Tatvan'ın Türkiye'nin en iyi yerlerinden biri olabileceğini ummaktadır. Röportajın sonunda Dinç, gelecekte daha iyi imkanlar olsa bile Tatvan'da yaşamayı tercih ettiğini ifade etmektedir.
Tercihlerde genel başarı sırası ve yüzdelik dilim öncelikli olmalıdır. 2009'da üniversiteye en çok sosyal bilimler liseleri yerleştirmiştir. Tercihler 9-20 Temmuz ve 5-11 Ağustos'ta yapılacaktır
Liselerin taban puanları ve yüzdelik dilimleri her yıl değişmektedir. Çoğu lise yüksek rekabet ortamında bulunmaktadır. Sınavla alan okullar daha yüksek taban puanlarına sahiptir
Bu video, bir röportaj formatında olup, Problemli Sosyal Bilimler Lisesi Okul Aile Birliği Başkanı Berna Hanım ile yapılan bir görüşmeden oluşmaktadır. Röportajda Berna Hanım, Düzce milletvekili Ayşe Keşir Hanım ile yaptığı görüşmeyi anlatmaktadır.. Videoda, Akçakoca'daki Sosyal Bilimler Lisesi'nin Barbaros Lisesi'nin üst katına taşınması ve bu durumun öğrenciler ve veliler üzerindeki etkileri ele alınmaktadır. Berna Hanım, okulun kendine ait bir binası ve yurdu olması gerektiğini, mevcut yurdun yetersiz olduğunu ve öğrencilerin yeni binada yaşadığı zorlukları anlatmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin ve velilerin bu duruma karşı çeşitli yetkililerle görüşmeler yaptıklarını ve gerekirse Cumhurbaşkanı'na bile çıkacaklarını belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin LGS tercihleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda LGS tercihlerinin nasıl yapılacağı anlatılmaktadır. Öncelikle merkezi yerleştirme için beş tercih yapılması gerektiği, ardından sınav alan bölümleri tercih edileceği belirtilmektedir. Tercihlerde en önemli faktör istek olduğu vurgulanmakta ve bu isteğin nasıl oluşturulacağı için sosyal bilimler lisesi, anadolu lisesi, fen lisesi, anadolu imam hatip lisesi ve normal liseler hakkında araştırma yapılması tavsiye edilmektedir.
Talim ve Terbiye Kurulu, 2023-2024 eğitim yılından itibaren yeni ders çizelgelerini uygulamaya koyacak. 2018-2021 tarihli haftalık ders çizelgeleri tüm sınıflarda kaldırılacak. İkinci yabancı dil dersi kademeli olarak zorunlu derslerden kaldırılacak
Okul 2014/2015 eğitim yılında faaliyete başlamıştır. Taban puanı 366.808'dir. Hazırlık sınıfı bulunmayan bir Sosyal Bilimler Lisesi'dir. 382 öğrenci ve 35 öğretmenle eğitim vermektedir
Bu video, "Kaliteli Okullar" kanalında yayınlanan bir bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, liselere kayıt sistemindeki güncellemeleri detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, 27.11.2017 tarihinde yapılan liselere kayıt sistemi güncellemesini ele almaktadır. İçerikte, yeni sınav formatı (90 soru, 135 dakika, 3 yanlış 1 doğru), mahalli yerleştirme sistemi ve merkezi sınav sistemi hakkında bilgiler verilmektedir. Merkezi sınav ile alan okullar (fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje okulları) ve özel okulların kayıt süreçleri açıklanmaktadır. Ayrıca, merkezi sınavın Haziran'ın ilk hafta sonunda yapılması planlandığı ve sınava girmek zorunlu olmadığı belirtilmektedir.
Bu video, bir sosyal bilimler lisesindeki coğrafya öğretmeni ve öğrencilerinin seracılık projesini tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda coğrafya öğretmeni, öğrenciler ve diğer öğretmenler yer almaktadır.. Video, liselerde coğrafya dersinin daha etkili bir şekilde öğretilmesi amacıyla başlatılan seracılık projesini anlatmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin coğrafya dersini daha iyi anlamaları için doğal ortamda domates, biber, salatalık, patlıcan ve kabak gibi ürünler yetiştirmelerini sağlamaktadır. Bu proje, öğrencilerin grup çalışmasına katılmasını, dayanışma duygusunu geliştirmesini ve üretici gençler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin toprakla haşır neşir olmaları ve kendi ürettikleri ürünleri tüketmeleri sayesinde doğa sevgisini kazandırmaya çalışılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin LGS sınavı sonrası öğrencilerine yönelik hazırladığı bilgilendirme içeriğidir. Öğretmen, yarın açıklanacak LGS sonuçları ve sonrasında yapılacak tercihler hakkında önemli bilgiler vermektedir.. Video, LGS sınavının zorluk seviyesi ve pandemi dönemindeki hazırlık süreciyle başlayıp, sonuçların 16 Temmuz'da açıklanacağını belirtiyor. Ardından tercih sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar detaylı şekilde anlatılıyor: okulları ziyaret etmenin önemi, beş tercih hakkının nasıl kullanılması gerektiği, özel okulların burs imkanları ve farklı lise türlerinin (fen, sosyal bilimler) müfredatlarının öğrencilerin gelecek hedeflerine uygunluğu gibi konular ele alınıyor. Öğretmen, öğrencilerin dört yıl sonraki üniversite sınavına hazırlık sürecinde en iyi liseleri tercih etmeleri gerektiğini vurguluyor.
Bu video, uzman psikolojik danışman Fuat Aydoğdu tarafından Kese Rehberlik ve Araştırma Merkezi adına hazırlanan bir eğitim içeriğidir.. Videoda Türkiye'deki lise türleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, anadolu liseleri, anadolu imam hatip liseleri, güzel sanatlar liseleri, spor liseleri ve mesleki ve teknik anadolu liseleri hakkında tarihçesi, eğitim programları, sınıf mevcutları, avantajları ve başvuru koşulları gibi bilgiler sunulmaktadır. Her lise türü için eğitim süresi, ders içerikleri, pansiyon durumu ve mezunların üniversite tercihlerindeki avantajları açıklanmaktadır.
Bu video, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin bir konuşma içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilerin haksızlığa uğradığını ve bu adaletsizliği kanun yoluyla devam ettireceklerini belirtiyor.. Konuşmacı, öğrencilerin iyi üniversitelere gideceklerini ve adaletsizliğe karşı durabilmek için devlet kademelerine gireceklerini vurguluyor. Ayrıca, devletin bu imkanı olmasaydı öğrencilerin seslerini çıkaramayacaklarını ve adaletsizliğin kamuoyunda yer bulacağını ifade ediyor. Konuşmacı, Sosyal Bilimler Lisesi'ne en güzel okulun tekrar verileceğini belirtiyor.
Bu video, Ardeşen Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, okulun eğitim kalitesi, mimari özellikleri ve donanımları hakkında bilgi vermektedir. Okul, fen ve sosyal bilimler proje okulu olarak tanıtılmakta, Selçuklu ve yöresel mimarinin izlerini taşıyan 9.808 metrekarelik kampüsü, akıllı tahtalarla donatılmış sınıfları, zengin kütüphanesi, laboratuvarları ve modern spor salonu gibi donanımları ile öne çıkmaktadır. Ayrıca, 3.100 metrekarelik kapalı alanıyla 200 kişi kapasiteli pansiyonu, çeşitli spor ve kültürel etkinlikleri ve hem fen lisesi hem de sosyal bilimler lisesi programını bünyesinde barındırması da vurgulanmaktadır.
Bu video, iki kişinin eğitim sistemi ve Türk kimliği hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılardan biri sosyal bilimler lisesi projesi üzerinde çalışmış biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Sohbet, Türkiye'deki eğitim sisteminin sorunlarına değinerek başlamakta ve sosyal bilimler lisesi projesi hakkında bilgiler verilmektedir. Ardından Türk kimliği kavramı ele alınmakta, Atatürk'ün Türkçülük anlayışı açıklanmaktadır. Son bölümde ise göç teorisi, Sümerler, Hititler, Etrüskler ve Troyalılar gibi tarihsel kavimlerin Türk olup olmadığı hakkındaki teoriler tartışılmaktadır.
Bu video, Bursa'daki çeşitli lise okullarının tanıtımını içeren bir program formatındadır. Programda Güzel Sanatlar Lisesi, Özlüce Okulu, BTSO Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi ve Bursa Sosyal Bilimler Lisesi gibi okulların temsilcileri ile röportajlar yapılmaktadır.. Video, okulların eğitim programları, kabul edilen öğrencilerin sayıları, özel yetenek sınavları, eğitim imkanları ve mezunların üniversite tercihleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Her okul için fiziksel özellikleri, donanımları, sosyal etkinlikleri ve mezunların başarıları anlatılmaktadır.. Programda özellikle Güzel Sanatlar Lisesi'nin resim ve müzik bölümleri, Özlüce Okulu'nun mezunlarının tercih ettiği bölümler, BTSO Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi'nin pansiyon imkanları ve Bursa Sosyal Bilimler Lisesi'nin AB sistemine uygun eğitim modeli ve yüksek üniversite yerleştirme oranları gibi konular vurgulanmaktadır. Video, sunucu tarafından sınavlara hazırlanan öğrencilere motivasyon mesajları ve gelecek etkinlikler hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir sosyal bilimler lisesi öğrencisinin okul deneyimlerini anlattığı bir tanıtım videosu formatındadır.. Video, sosyal bilimler lisesinin tercih edilme nedenlerini, hazırlık sınıfındaki İngilizce eğitimi, ulusal ve uluslararası projelere katılım imkanları ve çeşitli sanat alanlarındaki faaliyetleri anlatmaktadır. Ayrıca okulda Osmanlıca derslerinin önemi ve öğrencilerin kültürel ve tarihsel bilgiye sahip çıkması vurgulanmaktadır. Video, okulun sunduğu eğitim imkanları ve öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıları hakkında bilgi vermektedir.