Sıvı Ölçme ve Maddeler
Kolonya, süt, benzin, zeytinyağı gibi maddeler sıvıdır. Sıvı maddeler akışkandır ve farklı şekiller alabilir. Su ve portakal suyu sıvı olarak ölçülebilir
- hurriyet.com.tr
Kolonya, süt, benzin, zeytinyağı gibi maddeler sıvıdır. Sıvı maddeler akışkandır ve farklı şekiller alabilir. Su ve portakal suyu sıvı olarak ölçülebilir
Duyarlı insanlar yardıma ihtiyacı olanlara yardım eder ve sevinçlerini paylaşır. Aile, akraba, komşu, hasta ve özel gereksinimli kişilere yardım etmek görevdir. Yardımlaşırken kibar ve hoşgörülü olmak önemlidir
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, sıvıları ölçme konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda sıvıların özellikleri (akışkanlık ve kabın şeklini alma) örneklerle açıklanmakta, ardından sıvıları ölçme yöntemleri gösterilmektedir. Öğretmen, bardak, sürahi, fincan, şişe, kova gibi ölçüm kaplarını tanıtarak, küçük kapların daha az sıvı, büyük kapların ise daha fazla sıvı alabildiğini ve doldurma sürelerinin kabın büyüklüğüne göre değiştiğini göstermektedir. Video, kaplardaki sıvı miktarlarını "boş", "yarısı dolu" ve "dolu" şeklinde ifade etme konusuyla sonlanmaktadır.
Bazı sorular gerçek dışı şekil ve ölçülerle hazırlanmıştır. Toplam 21 sorudan 12'si doğru cevaplanmıştır. 13 soruda 46 doğru, 142 yanlış cevap verilmiştir
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Tonguç" adında bir karakterle birlikte dersi anlatmaktadır.. Videoda sıvı ölçme konusu ele alınmaktadır. Öğretmen, standart olmayan sıvı ölçme araçları (kovalar, şişeler, bardaklar, kepçeler, kaşıklar, cezveler, tencereler, tavalar) ile sıvı miktarını tahmin etme yöntemlerini açıklamaktadır. Ders boyunca çeşitli örnekler üzerinden (tencere doldurma, limonata dökme, kahve dökme, vazo su kapasitesi tahmin etme) konu pekiştirilmektedir.. Dersin sonunda öğrencilerden kitaplarındaki soruları çözmeleri ve izleyicilere PDF dosyası indirmelerini, bu dosyadan etkinlikleri çözmelerini önerilmektedir.
Mezür, sıvı hacimlerini ölçen dar silindirik laboratuvar ekipmanıdır. Polipropilen veya polimetilpentinden yapılır, cama göre daha hafiftir. Tipik mezürler 10mL ile 1000mL arasındadır
Ders planı Gagne'nin 9 adımına göre tasarlanmıştır. Ortaokul ve lise öğrencileri için uygundur. Sıvı ölçme birimleri ve dönüşümleri öğretilmektedir
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir eğitim dersidir. Öğretmen, sıvıları ölçme konusuyla ilgili problemleri çözmektedir.. Videoda toplam 15 farklı problem çözülmektedir. Problemler genellikle kova, sürahi, şişe, damacana, cezve, fincan, kepçe, bardak gibi sıvı ölçüm birimleri arasındaki ilişkileri içermektedir. Öğretmen her problemi çözerken önce soruyu okuyup, ardından görselleştirerek çözüm yöntemini adım adım göstermektedir.. Çözümlerde toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl yapılacağı detaylı olarak anlatılmakta, kahve, çorba, su, limonata gibi sıvıların farklı kaplarda nasıl ölçüleceği açıklanmaktadır. Video sonunda öğrencilere soruları kendi başlarına çözmeleri için fırsat tanınmaktadır.
Pipet temiz ve kuru olmalıdır. Sıvı orta kısma kadar daldırılır. İşaret parmağıyla ağız kapatılır. Göz seviyesi sıvı seviyesine getirilir. İstenilen hacme kadar sıvı çekilir
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere sıvı ölçme ve hacim problemlerini çözme yöntemlerini anlatmaktadır.. Videoda toplam on sıvı ölçme ve hacim problemi adım adım çözülmektedir. Problemler genellikle litre, yarım litre, bardak ve şişe gibi sıvı ölçü birimleri arasındaki ilişkileri içermektedir. Öğretmen, çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl kullanılacağını, bir şeyin bir tanesini biliyorsak fazlasını nasıl bulabileceğimizi açıklamaktadır.. Problemler arasında zeytinyağı şişeleme, süt verme, yağ ve pekmez fiyatları gibi günlük hayattan örnekler bulunmaktadır. Ayrıca bir litre suyun kaç bardak su ile dolduğunu, sekiz litrelik bidonun kaç bardak su ile dolduğunu ve seksen litrelik suyun dörtte birini yarım litrelik şişelere, kalanını ise bir litrelik şişelere doldurmak için kaç şişeye ihtiyaç duyulacağını hesaplamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından sıvıları ölçme konusu anlatılmaktadır.. Video, sıvıların tanımı ve özellikleriyle başlayıp, sıvıları ölçme yöntemlerini açıklamaktadır. Standart olmayan ölçü birimleri (fincan, bardak, sürahi, kova, damacana) tanıtılmakta ve bunların karşılaştırılması yapılmaktadır. Ardından toplam 11 etkinlik üzerinden sıvıları ölçme konusu pekiştirilmektedir. Etkinlikler arasında sıvıları işaretleme, sıralama, doldurma hızı karşılaştırma, su seviyelerini gösterme ve farklı kaplar arasındaki sıvı ilişkilerini bulma gibi aktiviteler bulunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, sıvı ölçme konusunu günlük hayattan örneklerle anlatmaktadır.. Video, sıvı ölçme konusunun günlük hayattaki önemi ile başlayıp, sıvı maddelerin özellikleri ve standart olmayan ölçü birimleri (litre) hakkında bilgiler vermektedir. Ardından çeşitli sıvı ölçüm araçlarının (kaşık, çay bardağı, su bardağı, sürahi, kase, bidon, kova, damacana, kepçe, tencere) kapasitelerini karşılaştırarak ve sıralayarak konuyu pekiştirmektedir. Son bölümde ise çarpma konusuna giriş yaparak toplamanın kısayolu olduğunu ve parmaklarla ritmik sayarak çarpma işleminin nasıl yapılacağını göstermektedir.. Video, sıvı ölçme problemlerini çözme tekniklerini göstermekte ve öğrencilerin bu konuyu pekiştirmeleri için tekrarın önemini vurgulamaktadır. Tonguç adlı bir karakterin vişne suyu paylaşma problemi üzerinden sıvı ölçüm araçlarını karşılaştırmakta ve çorba, havuç suyu ve su gibi sıvıların ölçülmesi ile ilgili problemleri çözmektedir.
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, sıvıları ölçme konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, sıvıların tanımı ile başlayıp (akışkan olan ve bulunduğu kabın şeklini alan maddeler) çeşitli sıvı örnekleri (su, zeytinyağı, meyve suyu, süt, ayran, çay) sunmaktadır. Ardından farklı ölçme kapları (bardak, sürahi, fincan, şişe, tencere, damacana, kaşık) tanıtılmakta ve bunların sıvı miktarına göre karşılaştırılması yapılmaktadır. Video, çeşitli etkinliklerle (kapların sıvı miktarına göre sıralama, sıvıları başka kaplara boşaltma/doldurma, soru çözümleri) konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf öğrencileri için hazırladığı sıvıları ölçme konusundaki problemleri çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, sıvıları ölçme konusundaki çeşitli problemleri adım adım çözmektedir. Her sorudan önce izleyicilere videoyu durdurup kendi cevaplarını bulmaları, sonra öğretmenin çözümünü kontrol etmeleri tavsiye edilmektedir. Problemler sürahi, bardak, fincan, şişe, kova ve tencere gibi farklı sıvı ölçüm birimleri arasındaki ilişkileri içermektedir. Video, günlük hayattan örneklerle (su tüketimi, limonata dağıtımı, su deposu doldurma gibi) matematik problemlerini çözmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
Bu video, Setenay Öğretmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, sıvıları ölçme konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, sıvıların tanımı ve özellikleri ile başlayıp, sıvı ölçü biriminin litre olduğunu açıklamaktadır. Daha sonra çeşitli etkinlikler üzerinden sıvıları ölçme konusu pekiştirilmektedir: sıvıları litre ile ölçülenleri belirleme, yarım litre ve bir litre kavramlarını kullanma, su miktarlarını tahmin etme ve farklı kapların taşıyabileceği sıvı miktarını belirleme. Her etkinlik adım adım gösterilerek öğrencilere uygulamalı bilgi sunulmaktadır.