Lise 2. sınıf öğrencisi yazılımla ilgileniyor ve oyun yapıyor. Matematik temeli yok, son sınav notu 04. Sayısal bölüm tercihi düşünüyor fakat ailesi ve hocaları karşı çıkıyor
Bu video, Melih Hoca tarafından LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, sayısal sınavda başarılı olmak için çeşitli taktikleri paylaşıyor.. Video, sayısal sınavda başarılı olmak için beş temel taktik üzerine odaklanıyor: zamanı iyi kullanma, son denemelerdeki yanlışların tekrar incelenmesi, soruların üstündeki ipuçlarının kullanımı, turlama stratejisi ve sınavın son on dakikasında turlama yapmanın önemi. Ayrıca önyargıdan kaçınma, soruları sakin bir şekilde okuma, sayısal soruları hayalinde yaşayarak çözme ve düzenli yazma gibi stratejiler de ele alınıyor.. Video, LGS sınavına kadar devam edecek sayısal taktikler serisinin bir parçası olduğunu belirtiyor ve özellikle üslü sayılar ve köklü sayılar gibi matematiksel kavramların çözümdeki önemi de vurgulanıyor.
Bu video, Buğra adlı bir eğitimcinin sunduğu bir eğitim içeriğidir.. Videoda, sınavlarda "sıfırvirgülelli ham puan" kavramı detaylı olarak açıklanmaktadır. Buğra, öğrencilere bu kavramın ne anlama geldiğini, sözel ve sayısal bölümlerde kaç net yapmaları gerektiğini örneklerle anlatmaktadır. Özellikle sözel bölümden en az bir net yapmanın puanların hesaplanabilmesi için gerekliliği vurgulanmakta ve yanlış cevapların net değerini nasıl etkilediği açıklanmaktadır. Video, soru çözüm videolarına geçiş yaparak sona ermektedir.
Toplam 60 soru bulunmaktadır. Sayısal bölüm puanı DGS-SAY için 3, DGS-EA için 1.8, DGS-SÖZ için 0.6 katsayı ile çarpılır
Sabit kesirlerde x'lerin katsayıları oranı, sabit sayıların oranına eşittir. Ziller birlikte çaldıktan sonra tekrar çalma süresi, sayıların en küçük ortak katı kadardır. Kare levha 4 bölmeye ayrıldığında her 360°'de bir bölme yer değiştirilmelidir. Ortalama hız, alınan toplam yolun toplam zamana bölünmesiyle bulunur
Tonguç Akademi tarafından sunulan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 7. sınıf öğrencisi Onur'un "Şimdiden LGS'ye çalışmaya başlamalı mıyım?" sorusuna cevap veriyor.. Video, LGS'nin sözel ve sayısal bölümlerden oluştuğunu ve özellikle sözel bölümde yoruma dayalı soruların çoğunlukta olduğunu açıklıyor. Öğretmen, 8. sınıf öğrencilerine paragraf sorularını çözerek yoruma dayalı soruları pekiştirmelerini tavsiye ediyor ve bu sayede LGS'de netlerinin artacağını, hayallerindeki liseye kolayca girebileceklerini belirtiyor.
Bu video, bir öğrencinin üniversite sınavının sayısal bölümünü nasıl geçmesi gerektiği konusunda tavsiyeler sunan bir eğitim içeriğidir.. Video, sayısal bölümün yapısını ve çözüm stratejilerini anlatmaktadır. Sayısal bölüm, matematik (20 soru) ve fen bilgisi (20 soru) olmak üzere iki bölümden oluşmakta ve bu yıl 80 dakikaya uzatılmıştır. Tavsiyeler arasında önce fen bilgisini çözmek, ardından matematik testine geçmek, çözemediği soruları işaretleyip sınavın sonunda geri dönmek ve yüksek netler çıkarmak bulunmaktadır.
Toplam 60 soru bulunmaktadır. Standart puan, DGS puanlarının hesaplanmasında farklı katsayılarla çarpılır. Sorular sayısal bölümle bağlantılıdır
Bu video, Partikül Matematik kanalından Melih Hoca tarafından sunulan LGS rehberlik serisinin bir parçasıdır. Eğitimci, izleyicilerden gelen istekler üzerine deneme taktikleri konusunda bilgilendirme yapmaktadır.. Videoda, LGS sınavında hangi bölümde hangi dersten başlanmanın avantajları ve dezavantajları ele alınmaktadır. Sözel bölüm (Türkçe, İngilizce, Din Kültürü, İnkılap Tarihi) için Türkçe'den başlanmanın önerildiği, sayısal bölüm (Fen ve Matematik) için ise fenden başlamak ve matematikten başlamak arasındaki karşılaştırmalı avantajlar anlatılmaktadır.. Eğitimci, fenden başlamak için 30 dakika sınırı belirlemenin önemini vurgulamakta ve deneme sınavlarıyla kendi performansını test etmenin gerekliliğini belirtmektedir. Ayrıca, turlama tekniği gibi diğer sınav stratejileri hakkında da bilgi verilmektedir.
Matematik dersi, sorgulayan ve analitik düşünebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Fen bilimleri dersleri, bilimsel süreç becerileri ve teknoloji kullanımını vurgular. Bilişim teknolojileri dersi, dijital okuryazarlık ve algoritma geliştirmeyi hedefler
Bu video, bir eğitmen tarafından DGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik tavsiyeler içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen kendi üniversite sınavına hazırlık deneyimlerinden örnekler vererek bilgiler aktarmaktadır.. Video, DGS sınavına son beş-altı gün kala öğrencilerin karşılaştığı net düşüşü ve çözüm stratejilerini ele almaktadır. Eğitmen, kolay soruları atlamak yerine dikkatli çözmenin önemini vurgulayarak, sözel ve sayısal bölümlere ayrılan sürelerin dengeli olması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, son günlerde zor denemeler yerine çıkmış soruları çözmenin daha faydalı olacağı ve kolay soruları yapamama korkusuyla mücadele etmek için pratik öneriler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sözel bölüm için 70 dakika, sayısal bölüm için ise 60-80 dakika ayırmayı önererek zaman yönetimi konusunda tavsiyelerde bulunulmaktadır. Nefes alarak ve yavaş çözmenin net artırmaya katkı sağlayacağı vurgulanmaktadır.
Kitapçık sözel ve sayısal olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Toplam 75 soru bulunmaktadır. Sözel bölüm 65 dakika, sayısal bölüm 45 dakika sürmektedir
Bu video, YKS'de sayısal alanında Türkiye 75. sırada yer alan ve Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği'ni tam burslu olarak yerleşen Atakan'ın motivasyon içeriğidir. Ayrıca bir arkadaşı Göker'in hikayesinden de örnekler vermektedir.. Videoda, YKS'ye son dönemde hazırlanan öğrencilere yönelik sert bir motivasyon sunulmaktadır. Atakan, başarılı olmak için daha fazla ve verimli çalışmanın önemini vurgulamakta, sınav sorularının çoğunlukla soru bankasından seçildiğini ve bu soruları iyi öğrenmenin sınavda başarılı olmak için kritik olduğunu anlatmaktadır.. Konuşmacı, rakiplerin daha önce çalıştığı için onların soru tiplerini daha iyi bildiklerini ve bu nedenle her soru tipini ilk kez gördüklerinde öğrenmeleri gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, son dönemde bile çalışmanın başarıya yol açabileceğini göstermektedir.
Bu videoda Özgür Sürer, Türkçe öğretmeni ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak 2019-2021 yılları arasındaki YKS sınavlarının puan ve sıralama istatistiklerini analiz ediyor.. Video, sayısal, sözel ve dil bölümlerindeki puan-sıralama ilişkilerini karşılaştırmalı olarak inceliyor. Özgür Sürer, 2021'in zor bir sınav olduğu, 2020'in kolay olduğu ve 2019'un orta seviyede olduğu sonucuna varıyor. Özellikle 2020'de aynı puanlara çok kötü sıralamalar geldiği, bu durumun yığılma nedeniyle olduğu ve 2021'de ise iyi sıralamalar elde edildiği belirtiliyor. Video sonunda, 2022 sınavının 2020-2019 arası bir sıralama getirebileceği tahmin ediliyor.
Bu video, Fani Beyin YouTube kanalında yayınlanan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, DGS (Dikey Geçiş Sınavı) hakkında temel bilgiler sunmaktadır. İçerikte DGS'de kaç soru olduğu ve sınav süresi ne kadar olduğu açıklanmaktadır. DGS'nin toplam 120 sorudan oluştuğu, bunların 60'ının sayısal (matematik ve geometri) ve 60'ının sözel (Türkçe) olduğu belirtilmektedir. Sınav süresi ise 150 dakika (2 saat 30 dakika) olarak verilmiştir.
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan üniversite sınavı analizini içermektedir. Konuşmacı, kendi yaptığı sayısal bölüm analizini paylaşıyor ve diğer bölümlerde de benzer analizler yapacağını belirtiyor.. Video, 2019-2021 yılları arasındaki üniversite sınavı netlerinin karşılaştırmasını sunuyor. Dokuz Eylül Üniversitesi'nden bilgisayar mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinin netleri inceleniyor. Özellikle matematik netlerinin 2020'de çok arttığı, bu nedenle 2021'de sıralamaların biraz daha geri gidebileceği analiz ediliyor. Konuşmacı, eşit ağırlık ve sözel bölüm analizlerinin de geleceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitim materyali incelemesi formatında olup, konuşmacı Yargı Yayınları'ndan çıkan 2019 için Alice konu anlatımlı kitabını detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, kitabın hazırlanmasına yön veren temel ilkeleri açıklayarak başlıyor ve ardından kitabın içeriğini sayısal ve sözel bölümler olarak detaylı şekilde inceliyor. Sayısal bölümde matematik konuları (temel kavramlar, bölme, asal çarpanlar, denklemler, geometri, sayısal mantık) ve sözel bölümde sözcük, anlam, paragraflar, anlatım bozuklukları gibi konular ele alınıyor. Kitabın 902 sayfa olduğu, ortalama 85 lira etiket fiyatı olduğu ve indirimli olarak 60 lira civarında alınabileceği belirtiliyor.