Marx'a göre sosyalist devrim dünya devrimi olmalıdır. Kapitalizm küresel ölçekte işleyen bir dünya sistemidir. Ulus devlet, kapitalist sınıfın diktatörlüğüdür. Farklı ulusların aynı sınıfları daha fazla ortak özelliğe sahiptir
1939'da başlayan savaş 1945'te Almanya'ya karşı zaferle sonuçlandı. Savaşta toplam 60 milyon insan öldü, 26 milyon Sovyet vatandaşı hayatını kaybetti. Sovyetler Birliği 120 bin tank ve 517 bin topçu silahı üretti
Bilgin'in en büyük kâbusu sayılar ve başarı beklentileri. Karda yürürken adım sayma takıntısı yaşıyor. Çarpım tablosunu tuvalette bile ezberlemeye çalışıyor. Sınıf arkadaşları onu zayıf ve beceriksiz görüyor
Bu video, bir aile drama sahnesini göstermektedir. Bir anne ve çocuk arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Videoda, bir anne çocuğunun nerede olduğunu sormakta ve çocuğun kaybolmasıyla ilgili endişelerini dile getirmektedir. Anne, insanların evlerini yerle bir ettiğini, bombalarla her şeyi küle çevirdiğini ve insanların madenlere saklandığını anlatmaktadır. Video, "bebeğim nerede?" sorusuyla devam ederken, "komik olan ne?" ve "kahvaltı zamanı gel" ifadeleriyle sona ermektedir.
Bu video, bir Türk dizisinin bölümüdür. Karakterler arasında zaptiye amiri Cemal, Ayşe, Nevzat, Bekir Hoca, Kaymakam Bey, Nazlı Hanım, Hikmet Hoca ve kasabanın diğer sakinleri bulunmaktadır.. Dizide, savaş sonrası bir kasabada geçen olaylar anlatılmaktadır. Cemal ve Ayşe arasındaki ilişki, Nevzat'ın Cemal'e duyduğu kıskançlık, kasabanın içinden bir göze ihtiyaç duyulması ve Nazlı Hanım'ın bu görevi üstlenmesi gibi hikaye hatları işlenmektedir. Ayrıca, kasabanın arşiv evraklarının tasnif edilmesi, Nevzat'ın köyünden ayrılma ve teşkilatın onu öldürme planı gibi olaylar da ele alınmaktadır.. Bölümde ayrıca, kasabanın gizli cephanelikleri, Hikmet Hoca'nın gramofon istemesi ve gramofonda "Gazi Mustafa Kemal Atatürk" sözlerinin okunması gibi detaylar da yer almaktadır. Karakterler arasındaki karmaşık ilişkiler ve savaş sonrası zorluklar dizinin ana temasını oluşturmaktadır.
Türkiye başlangıçta müttefiklere yakın durmayı tercih etti. Savaşa katılmama politikası Müttefikler tarafından sürdürüldü. 23 Şubat 1945'te Japonya ve Almanya'ya savaş ilan edildi
Bu video, bir ekonomi analizi programı formatında olup, sunucu ve Hakan adlı bir konuk tarafından İsrail-Hamas savaşı'nın ekonomik etkileri hakkında bilgi verilmektedir.. Video, savaşın başlangıcından bu yana finansal piyasaların nasıl etkilendiğini analiz ediyor. Türkiye'nin BIST endeksinin %11,27 düştüğü, Rusya'nın ise %4 yukarı kapatması gibi veriler paylaşılıyor. Ayrıca petrol fiyatlarının artması Türkiye için özellikle kış aylarında daha fazla maliyet yaratacağı, dolar rezervlerinin azalması ve sermaye girişinin yetersizliği gibi ekonomik riskler ele alınıyor. Video, insanların zor zamanlarda geleceğe yönelik planlar yapmak yerine günü kurtarmaya çalıştıklarını vurgulayarak sona eriyor.
I. Dünya Savaşı 1914-1918 yılları arasında gerçekleşti. Osmanlı Devleti savaşa 2 Kasım 1914'te Rusya'nın saldırısıyla girdi. Devletin olanakları sınırlı, ordusu moralsiz ve halkı fakirdi
Mustafa Kemal 19. Tümen Komutanı olarak Çanakkale'de görev yaptı. Conkbayırı'nda 27. Alaya "ölmeyi" emretti ve albaylığa yükseldi. Anafartalar, Kireçtepe ve II. Anafartalar zaferlerini kazandı. İtilaf Devletleri 1916 Ocak'ında Çanakkale'yi terk etmek zorunda kaldı
Bu video, Afganistan'dan gelen görüntüler ve bilgiler içeren bir belgesel formatındadır.. Video, Afganistan'da savaş ve çatışmalar nedeniyle zor şartlarda yaşayan kız çocuklarının durumunu anlatmaktadır. Özellikle toplumun baskısından korkan ailelerin kız çocuklarının cinsiyetini saklayarak onları erkek gibi yetiştirmeleri ve çalıştırmaları konusu ele alınmaktadır. Bu uygulamada küçük kızların saçları erkekler gibi kesilip, uzun yıllar boyunca erkek gibi giyinmeleri, evde ve sokakta farklı isimlerle anılması gibi detaylar paylaşılmaktadır.
Bu video, bir savunma sanayi uzmanının savunma sanayi kavramını ve savaşların bu sektör üzerindeki etkilerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, savunma sanayi kavramının tanımıyla başlayıp, savaşların savunma sanayi üzerindeki etkilerini Rusya-Ukrayna ve Filistin-İsrail savaşları üzerinden analiz ediyor. Konuşmacı, düzenli ordular ve gerilla örgütleri arasındaki silah standartlarının farklarını, savunma sanayi şirketlerinin nasıl reaksiyon aldıklarını ve bu sektörün en büyük probleminin bilinmezlikler içinde ürün ortaya çıkartabilme süreci olduğunu açıklıyor. Video, savunma sanayi sektörünün riskli ve bilinmezlikler dolu olduğunu vurgulayarak yatırımcılara bu sektörde yatırım yapmaları için tavsiyelerde bulunuyor.
Bu video, "Manyak" ve "Matrax" adlı radyo programlarının bölümlerini içeren bir sohbet formatındadır. Programda sunucu Zeki, tarım yazarı Ali Ekber Yıldırım, siyaset bilimi öğrencisi Eyüp ve çeşitli dinleyiciler yer almaktadır.. Program, Türkiye'nin tarım ürünleri açısından dışa bağımlılığı, özellikle Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye'nin yağ ithalatına etkisi ve gıda pahalılığı sorunlarına odaklanmaktadır. Ayrıca, geçmiş dönemlerle karşılaştırmalar yapılarak, günümüzdeki ekonomik zorluklar, mevsim meyvelerinin kalitesindeki değişimler ve ihracat politikaları ele alınmaktadır.. Programda dinleyici katılımları, telefon görüşmeleri ve farklı yaş gruplarındaki insanların geçmişteki deneyimlerini ve özlediklerini paylaşmaları da yer almaktadır. Ayrıca, savaş haberlerindeki manipülasyonlar, medyanın siyaset üzerindeki etkisi ve Türkiye'nin savaş konusundaki tutumu gibi güncel meseleler de tartışılmaktadır.
"Türkistan Gündemi" adlı programda sunucu, Mimar Sinan Üniversitesi öğretim üyesi Profesör Dr. Abdulvahap Kara ve Gazi Üniversitesi öğretim üyesi Doçent Dr. Alper Alp gibi konuklarla birlikte Birinci Dünya Savaşı'nın Türk dünyasındaki etkilerini ele almaktadır.. Video, Birinci Dünya Savaşı'nın 100. yılında Türk dünyasındaki etkilerini kronolojik olarak incelemektedir. İlk bölümde haftanın öne çıkan haber başlıkları sunulurken, devamında savaşın nedenleri, sonuçları ve Türk dünyasına etkileri tartışılmaktadır. Program, Birinci Dünya Savaşı öncesi dönemde Türk dünyası arasındaki ilişkileri, savaş sırasında Rusya Müslümanları'nın Türkiye'ye verdiği destekleri ve Kurtuluş Savaşı'ndaki yardımları detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda ayrıca Sovyetler Birliği'nin Türkiye'ye altın yardımı iddiası, Rusya Müslümanları'nın siyasi hareketleri, Azerbaycan'ın bağımsızlığını kazanması ve Türkistanlıların yaşadığı üç büyük değişim (Şubat İhtilali, Ekim Devrimi ve Sovyetler Birliği'nin kuruluşu) gibi konular da incelenmektedir. Programın sonunda, bu siyasi değişimlerin Türk edebiyatına yansımaları da ele alınmaktadır.
Bu video, bir köy ortamında geçen bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında Yakup, Gülsüm, Osman, Arif, Hasan Usta ve Ayşe Teyze bulunmaktadır. Yakup, sakat bir asker olarak köyde yaşamakta ve Gülsüm ile bir ilişki yaşamaktadır.. Video, Yakup ve Gülsüm'ün aşk hikayesini konu almaktadır. Yakup, Gülsüm'ü istemekte ve onunla evlenmek istemektedir, ancak Gülsüm'ün ailesi onu Yakup'a vermek istememektedir. Aynı zamanda, köyde yaşayan Osman adlı bir çocuğun Yakup'a karşı düşmanlığı ve köydeki diğer karakterlerin yaşamları da anlatılmaktadır. Video, savaş haberleri ve köy yaşamının günlük olaylarını da içermektedir.
Bu video, Ukrayna-Rusya savaşının Chelsea futbol kulübüne etkilerini anlatan bir haber veya bilgilendirme içeriğidir. Videoda Chelsea'nin Alman orta saha oyuncusu Kai Havers'in kulüp için uçak bileti alması gibi örnekler verilmektedir.. Video, Chelsea'nin geçen senenin Şampiyonlar Ligi şampiyonu olmasına rağmen, sahibinin Rus olması nedeniyle banka hesaplarının yaptırım altına alınması ve bu durumun kulübün finansal durumunu nasıl etkilediğini anlatmaktadır. Kulüp çalışanlarının maaşlarını alamaması, bazı çalışanların istifa etmesi ve ligdeki son deplasman maçına uçak bileti alamaması gibi durumlar ele alınmaktadır. Video, bu yaptırımların uygulanması hakkındaki soruyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin Suriye'den gelen mermi çekirdeğini gösterdiği bir tanıtım içeriğidir.. Videoda Suriye'den gelen mermi çekirdeğinin parçalanmış hali gösterilmekte ve bu çekirdeğin bir insanı öldürmesi durumunda ne olacağını anlatmaktadır. Video sonunda konuşmacı, izleyicilere "şaşılık getirme var değil mi?" sorusu yöneltmekte ve "var ya sen de dört var değil mi?" diyerek bir diyalog başlatmaktadır.